24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo Netweters,
Ik heb zonet een hikvision ip cam gekocht, maar ik kan hem niet terug vinden via mijn netwerk.
Volgens de handleiding zou hij op 192.168.1.64 moeten staan
Maar via browser kan ik hem niet raadplegen (niet via IE en niet via FF)
Ook via ping kan ik hem niet bereiken.
Hij is niet zichbaar via SADP
Ook niet zichbaar bij verbonden toestellen in mijn telenet.
nochtans staat LAN subnet in mijn telenet op 192.168.1.1
Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je de camera opendoet zie je daar dan geen resetknopje? Heel klein waar je enkel met een heel fijn schroevedraaiertje in geraakt? Zo ja zou ik daar dan eens 12 tot 15 seconden op duwen terwijl die onder stroom staat. Dit zorgt ervoor dat de camera in fabrieksstand komt.
Ik weet het natuurlijk niet of dit zo is. Ik vind hier niets van terug van dit specifiek model maar er zijn camera's die je niet kunt resetten maar waarvan je een code moet opsturen naar Hikvision om dan een resetcode terug te krijgen.
Ik vrees dat je camera of kapot is of het euvel vertoond die ik met een ander type heb gehad maar waar ik nu de oplossing voor heb gevonden.
Maar eerst die reset proberen en nogmaals de SAPD software uitvoeren. Die zou de camera normaal moeten vinden zelfs met andere netwerkinstelllingen en dan pas kan je de camera activeren nadat je eerst een vast IPadres hebt ingegeven in uw netwerk range.
Je kan ook Hikvision Europe contacteren via mail. Je krijgt zeker antwoord.
de 12 sec reset heeft geholpen (ik had tot ervoor enkel een 6 sec reset gedaan )
We zijn er op de wereld om mekaar... te helpen niewaar ('t schaep met de 5 pooten). Als je nog moeilijkheden hebt vuur maar af. Samen sterk.