Beantwoorden
m-v-d-m
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! Hi there!

Netwerkverbinding weg na update Windows 11 op PC

Na een Windows 11 update vindt mijn PC het netwerk niet meer. Ik heb zo veel mogelijk instellingen bekeken en merk dat de IPv4 en IPv6 verbinding verbroken is. Ik ken niks van computers dus heb ook geen idee of dit probleem aan de modem ligt (FAST 3896 LG van Telenet) of aan mijn laptop (ACER Aspire E5). Is er iemand die hier advies kan geven?

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: netwerk verbinding weg

2 reacties
Marcooo
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Op welke manier maak je verbinding met het internet? Bekabeld of draadloos?

Zie je onderaan rechts (kortbij je datum en klok) wel een icoontje van het internet? Welk icoontje zie je (WiFi, computertje, wereldbol,..?)

Ben je zeker dat alle kabels (laptop, modem, e.d.) goed insteken?

Heb je al eens een herstart van je laptop geprobeerd? Dat is niet altijd hetzelfde als uitschakelen en inschakelen trouwens 🙂

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@m-v-d-m Er is momenteel inderdaad een gekend probleem met één van de updats van windows 11.

De oplossing is om een update uit te voeren van je drives van je netwerkkaart. 

Ik begrijp het, zonder internet is dit moeilijk 😉 dus hopelijk kan je die drivers van je laptop ergens downloaden en overzetten naar je laptop.

Ik vermoed dat je een Realtek PCIe GBE Family Controller in je laptop hebt steken, dus die zou je dan moeten downloaden en installeren. 

Je vind dit ook op de website van Acer of Realtek (indien je laptop deze controller heeft natuurlijk)

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.