Beantwoorden
Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

Heb sinds december een nieuwe docsis 31. e-router (witte) zonder wifi en daar hangt een ubiquiti usg aan en ingesteld via bridging heeft dat 5 maand goed gewerkt zonder enige problemen. De laatste 14 dagen geeft dat opeens niets anders dan miserie.

- Pingen naar een site krijgt ge maar 1 op 2 een reply en speedtest is precies of je opeens terug met een modem bezig bent.

- Bridging afgezet en modem krijgt dan een gewoon ip-adres werkt even maar een paar uur daarna hetzelfde resultaat.

- Op den duur dan maar de usg verwijderd en eens geprobeerd met een edgerouter x van ubiquiti met hetzelfde resultaat.

- Als ik die routers verwijder en de router van telenet het werk laat doen werkt het zonder problemen. Is er opeens iets veranderd dat dat allemaal niet meer werkt?

0 Likes
9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

Schakel bridge uit en laat de Telenet modem en uw eigen router een verschillend subnet beheren zodat je zeker bent dat er geen IP adres conflicten zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

Ik zei toch dat zonder bridge er ook problemen zijn. Telenet geeft ip-adressen uit van 192.168.0.0 en ik heb een dhcp-server van 192.168.1.0 range.

En met bridging krijg ik zelfs gewoon een apart extern ip-adres.

 

Ik ben aan het denken richting ipv6. Zou dat kunnen dat telenet die meegeeft en mijn ubnt router er nog niet voor ingesteld is?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

@Filipvp 

 

Meerdere gebruikers hebben reeds aangegeven dat de E-Router, wanneer de MAC passthrough geactiveerd is, geen IPv6 doorlaat.

 

Moest het daaraan liggen zou het dus niet goed moeten werken wanneer je zonder de MAC passthrough werkt. Maar dus wel OK wanneer je in MAC passthrough werkt, want dan krijg je geen IPv6 binnen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

Er werd nog nergens vermeld dat ge verschillende subnetten gebruikt.

Zijn er ook digicorder, digibox of TVbox in uw netwerk en hoe zijn deze aangesloten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

Beetje snel met mijn antwoord geweest. Als ik werk met mijn aparte router, gebruikt hij een eigen dhcp server in de 192.168.1 reeks. Als ik de router er van tussen haal zit ik op dhcp van telenet, standaard op de 192.168.0 reeks. 

Mijn 2 tv-boxen zitten rechtstreeks in de modem van telenet en hebben nooit problemen.

 

Maar de rest van mijn intern netwerk hou ik liever gescheiden, daar heeft telenet geen zaken mee, daarmee dat ik mijn eigen router wil gebruiken. En nu na 5 maand geeft dat ineens problemen. Oorzaak onbekend.

0 Likes
Ex-Netweter
 

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti


@Filipvp  schreef:

Ik ben aan het denken richting ipv6. Zou dat kunnen dat telenet die meegeeft en mijn ubnt router er nog niet voor ingesteld is?


Ik neem aan dat er een mogelijkheid is om in jouw Ubiquiti USG IPv6 volledig uit te schakelen?

Tot Telenet de IPv6 problemen in Mac passtrough modus niet opgelost heeft, kan je beter IPv6 uitzetten, en op IPv4 only werken?

Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

de ubnt edgerouter x er terug tussen gezet, gereset, wizard gevolgd voor in te stellen, bij dhcp deze keer ook ipv6 opgezet (deed ik ervoor niet) en alles werkt momenteel perfect.

bridging staat ook aan.

 

begin meer en meer te denken dat het toch iets bij telenet moest zijn, maar die ontkennen natuurlijk alles.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

Heb je ook de GIGA bit optie ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Filipvp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

probleem met Docsis E-router en Ubiquiti

nee, gewone wigo home

0 Likes