24779
netweters
|
152634
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hey,
Sinds vorige week kan ik, met geen enkele van mijn toestellen (pc, laptop, smartphone,...), via mijn netwerk op de site van playstation, inloggen op psn, verbinding maken met de playstation app e.d. werkt ook niet via mijn netwerk. Als ik deze dingen probeer via 4g dan lukt het direct.
Dus ergens moet de modem (die ook dienst doet als router) van telenet aan het probleem liggen denk ik dan.
Het lijkt alsof de modem playstation.com blokkeert.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Mvg
Tom
Een modem/router is wat we hier een "HGW" (Home Gateway) noemen. Ik ben er niet zo bekend mee, omdat ik een modem-only heb, maar kan je via Mijn Telenet eens kijken wat er is ingesteld onder DNS?
Heb hetzelfde probleem al bijna een jaar, heb het al eens opgelost maar het kwam na een maand gewoon weer terug.
Het probleem is dat je IP adres geblokkeerd (blacklisted) is bij SONY. Het probleem komt meer en meer voor als je het opzoekt. De oplossingen die op de website van Playstation staan werken totaal niet (link)
Heb Sony hierover al eens gecontacteerd en hun antwoord was dat je uw ISP moet contacteren om het IP adres te laten veranderen...
Maar Telenet doet dit niet. Ik hoop dat we allebei vlug een oplossing hiervoor kunnen vinden!
mvg
Robin
@Ex-Netweter- Als het een optie is: ruil de HGW voor een modem-only en schaf een eigen router aan. In de meeste routers kan je een MAC adres klonen en als je dat doet, dan heb je onmiddellijk een ander IP.
Ik stel misschien een domme vraag. Als Sony u blacklisted moeten zij daar toch een goede reden voor hebben of niet?
Indien geen goede reden dan moeten ze jou toch terug toelaten. Het is alsof je niet de juiste pas hebt maar als de gemeente je een nieuwe pas geeft dat het wel OK is.
Als ik kijk bij DNS-instellingen blijft hij gewoon laden, dus ik kan niets zien. Alle andere instellingen kan ik wel bekijken.
Ik heb ondertussen contact gehad met sony, zij zullen bekijken als mijn ip-adres geblokkeerd wordt.
Neen, gewoon dat ze de pagina niet kunnen bereiken. Als ik het via vpn doe, dan is alles terug bereikbaar.
Gebruik je soms ook een eigen router of een wifi-uitbreider in jouw woning ?
@Ex-Netweter schreef:Als ik kijk bij DNS-instellingen blijft hij gewoon laden, dus ik kan niets zien. Alle andere instellingen kan ik wel bekijken.
Kan je daar eens een screenshot van posten?
Heb hetzelfde voor met ps. Heb reeds contact gehad met PS, zij meldden mij dat mijn ip adres is geblokt aan hun kant, er zou zogezegd een aanval gepleegd zijn via mijn ip adres op hun netwerk.
Hun oplossing zou ongeveer een week duren, heeft iemand een snellere oplossing hiervoor?
Wrm zou ik geld uitgeven voor een eigen router,telenet zou dit allemaal zelf moeten kunnen bewerken, wrm anders een klantendienst? En ik ben heel content van de Telenet modem nooit problemen mee gehad, nu 1 keer in de 16 jaar dat ik Telenet heb
@saaiers schreef:Wrm zou ik geld uitgeven voor een eigen router,telenet zou dit allemaal zelf moeten kunnen bewerken, wrm anders een klantendienst? En ik ben heel content van de Telenet modem nooit problemen mee gehad, nu 1 keer in de 16 jaar dat ik Telenet heb
Je vroeg om een alternatief, wel, dat (modem-only en eigen router) is een alternatief. Ik zie het niet gebeuren dat TN jouw IP zomaar op aanvraag verandert. Dus rest je niet veel anders dan een week (of meer) te wachten totdat ze Sony (PS) hun zaken op orde hebben.