24805
netweters
|
152821
antwoorden
|
20742
vragen
|
dit probleem heb ik dus sinds het weekend om de paar minuten ; ik heb niets aan de instellingen veranderd . ik heb ook al het energiebeheer uitgezet maar niets werkt .
nu vraag ik me af ik krijg ook soms de melding er is een netwerkkabel niet aangesloten misschien dat het dan aan het modem zou kunnen liggen .
Probeer eens met de modem te herstarten
Werkt U soms ook met 1 of meerdere switchen?
@Ex-Netweter
Of er is inderdaad een kabel defect of niet goed ingeplugd. Dat zie je niet (altijd) op het oog.
Eens een andere kabel gebruiken, in een andere poort pluggen, of simpelweg eens uithalen en weer inpluggen. Je kunt het zo "stom" niet bedenken of het kan wel eens helpen. Een storing kan in een heel klein hoekje liggen ...
@Ex-Netweter schreef:dit probleem heb ik dus sinds het weekend om de paar minuten ; ik heb niets aan de instellingen veranderd . ik heb ook al het energiebeheer uitgezet maar niets werkt .
nu vraag ik me af ik krijg ook soms de melding er is een netwerkkabel niet aangesloten misschien dat het dan aan het modem zou kunnen liggen .
Het kan of aan de aansluiting op de modem/router of aan de aansluiting op de PC liggen. Zoals @StefaanH zegt veel mogelijke kleine dingen met groot gevolg. Vooral de melding : netwerkkabel niet aangesloten doet me vermoeden dat je in de richting van de kabel moet gaan zoeken. Aansluitingen (lipje eraf zodat het niet goed meer klemt)?
Ik heb hetzelfde probleem en gebruik een switch, kan dit de oorzaak zijn?
Het hangt er vanaf welk type switch je gebruikt. Als je kan, gooi hem er eens tussen uit en steek het probleem toestel rechtstreeks in de wandcontactdoos of wat er toe komt. Dan kan je onmiddellijk het probleem met de switch uitsluiten. Het kan natuurlijk ook een kabel of de modem zijn zoals hierboven reeds werd gezegd.
gedaan gisteren hebben ze ook de fabrieksinstellingen opnieuw gedaan ; het gaat mu iets beter maar valt nog af en toe weg.
geen switch
is wifi en de kabels op de modem zitten goed zoals ik het kan zien en voelen
ik dacht dat er verbetering was maar op het moment is het weer elke paar minuten prijs dan is het weer weg ;vanmiddag komt er een technieker dus we gaan het zien wat die gaat zeggen . Volgens mij was net ook mijn telefoonverbinding even weg dus het zou wel eens heel goed aan het modem kunnen liggen .We gaan het zien .
het valt nu bijna niet weg dus de technieker maar afgezegd we gaan het afwachten ;word vervolgd
begon weer steeds met wegvallen ;wat ik nu gedaan heb is mijn printer aangesloten met een kabel ipv met wifi en dat schijnt toch wel veel te helpen . printer is een HP Envy 4520
@Ex-Netweter
Als ik het goed begrijp heb je enkel problemen met de uitval van WiFi?
Met kabel aangesloten toestellen werken wel??