Beantwoorden
GVYV
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

Sinds vanmorgen kan ik via Telenet niet meer surfen naarhttps://www.bnpparibasfortis.be/

Dit lukt niet vanop ophine (via bank app) als via webbanking (zowel op iMac als opWindows PC), zowel rechtstreeks via kabel op de modem van Telenet, als via wifi. Als ik een 4G netwerk aanleg lukt het via alle toestellen wel. Bij een vriend verderop in de straat lukt het wel om via Telenet naar deze bank website te surfen. Wie weet raad?

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

@GVYV  ik kan ook surfen naar de pagina geen enkel probleem. Heb je al eens nagezien of je antivirus scanner deze verbindingen niet tegen houd. Ik heb dat ook al gehad in het verleden en het bleek dat er een functie is in de virus scanner om dit soort verbindingen tegen te houden. Heb de beveiliging aangepast en toen was het opgelost. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GVYV
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

Het doet zich voor op ieder toestel (smartphone, iMac, windows laptop). Als ik op deze toestellen een 4G verbinding maak, lukt het wel (op alle diverse toestellen). Om die reden kan het volgens mijn niet aan de antivirus software liggen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

@GVYV  weet niet of je virusscanner op alle toestellen draait . Maar anders heb ik er niet echt een verklaring voor want hier heb ik het geprobeerd en werkt het gewoon. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

Modem 10sec uitschakelen en terug inschakelen. Is waarschijnlijk een corrupte DNS cache probleem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GVYV
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

ook al gedaan, zelfs een harde reset (via paperclip in klein gaatje achteraan), het mocht ook niet helpen

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

Computers uitschakelen.

Als ge eigen router hebt deze ook uit.

Modem uit

modem in

Eventueel eigen router in

Computers terug in.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet


@GVYV  schreef:

Sinds vanmorgen kan ik via Telenet niet meer surfen naarhttps://www.bnpparibasfortis.be/

Dit lukt niet vanop ophine (via bank app) als via webbanking (zowel op iMac als opWindows PC), zowel rechtstreeks via kabel op de modem van Telenet, als via wifi. Als ik een 4G netwerk aanleg lukt het via alle toestellen wel. Bij een vriend verderop in de straat lukt het wel om via Telenet naar deze bank website te surfen. Wie weet raad?


@GVYV 

Je hebt dikke pech.

Waarschijnlijk heeft de bank uw IP adres geblokkeerd wegens een tracker. Als je anders dan met uw eigen IP adres aanmeld ga je geen probleem hebben.

Oplossing: 1. uw IP adres veranderen. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. (mijn oplossing was de modem omwisselen, wat op dit ogenblik niet lukt.)

                  2. Uw bank proberen te overtuigen om uw IP van die lijst af te halen. (die gaan dat niet doen)

                  3. Uw bank om info vragen zodat je zelf kan proberen dat bedrijf te overtuigen u van de lijst te halen. Je moet je bank vragen om je IP te whitelisten. Deze weg zal je moeten volgen. Eenvoudig gaat het niet worden.

Je kan hier eens kijken of je IP adres blacklisted is. Uw bank maakt gebruik van de lijst door dit bedrijf afgeleverd.

https://www.brightcloud.com/tools/url-ip-lookup.php

Nog info in volgende draad: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IP-adres-wijzigen/td-p/78760


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

Ik heb dit alleen als ik online wil betalen met de smartphone (en alleen bij KBC, bij Belfius werkt dit wel nog soms via WiFi). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet


@louishufk  schreef:

@GVYV  schreef:

Sinds vanmorgen kan ik via Telenet niet meer surfen naarhttps://www.bnpparibasfortis.be/

Dit lukt niet vanop ophine (via bank app) als via webbanking (zowel op iMac als opWindows PC), zowel rechtstreeks via kabel op de modem van Telenet, als via wifi. Als ik een 4G netwerk aanleg lukt het via alle toestellen wel. Bij een vriend verderop in de straat lukt het wel om via Telenet naar deze bank website te surfen. Wie weet raad?


@GVYV 

Je hebt dikke pech.

Waarschijnlijk heeft de bank uw IP adres geblokkeerd wegens een tracker. Als je anders dan met uw eigen IP adres aanmeld ga je geen probleem hebben.

Oplossing: 1. uw IP adres veranderen. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. (mijn oplossing was de modem omwisselen, wat op dit ogenblik niet lukt.)

                  2. Uw bank proberen te overtuigen om uw IP van die lijst af te halen. (die gaan dat niet doen)

                  3. Uw bank om info vragen zodat je zelf kan proberen dat bedrijf te overtuigen u van de lijst te halen. Je moet je bank vragen om je IP te whitelisten. Deze weg zal je moeten volgen. Eenvoudig gaat het niet worden.

Je kan hier eens kijken of je IP adres blacklisted is. Uw bank maakt gebruik van de lijst door dit bedrijf afgeleverd.

https://www.brightcloud.com/tools/url-ip-lookup.php

Nog info in volgende draad: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IP-adres-wijzigen/td-p/78760


enigste correct antwoord!

surfen kan wel via hide.me/proxy voor de tussentijd

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

@m-jan20 

Als ik het bij het rechte eind heb kan men zelfs niet op de website van deze bank.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GVYV
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

Dank je voor deze volledige uitleg. Dit zal inderdaad kloppen, want ik kan ook niet meer op de website van de bank. Voor mijn info: ik ben slachtoffer van een tracker. Is dat via mijn pc (malware) of wordt dit extern veroorzaakt? Heb ik bij het vervangen van de modem geen risico dat het zich terug meteen voordoet?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet


@GVYV  schreef:

Dank je voor deze volledige uitleg. Dit zal inderdaad kloppen, want ik kan ook niet meer op de website van de bank. Voor mijn info: ik ben slachtoffer van een tracker. Is dat via mijn pc (malware) of wordt dit extern veroorzaakt? Heb ik bij het vervangen van de modem geen risico dat het zich terug meteen voordoet?


@GVYV 

Het heeft niets te maken met wat jij als oorzaken opgeeft. Het bedrijf dat u op de zwarte lijst heeft gezet heeft een fout gemaakt. Het probleem is dat je bij de bank niemand gaat vinden die u van die lijst gaat halen. Dit om 2 redenen: het is niet hun lijst (maar van dat bedrijf) en wat ik niet gedaan heb, heb ik ook niet verkeerd gedaan. Maar er is wel iets dat de bank moet beseffen. Zij beheren uw geld en moeten dat voor u toegankelijk maken. (willen of niet). Heb je bij het vervangen van de modem kans dat het nog gebeurt. JA. Misschien een dag later al. Wat zijn hierbij de problemen: nu in corona tijd is het niet zo eenvoudig een andere modem vast te krijgen en je bent het werk van de bank aan het doen. Zij gebruiken een slechte lijst, zij moeten er iets aan doen.

Toevallig ken ik iemand die de werking bij een bank wat kent.

Zijn advies: Ga zo hoog mogelijk in de hiërarchie en eis dat men u whitelisted. Ze kunnen dat. Dan ben je ook zeker dat het niet terug begint.

Maar ik herhaal: het heeft niets met uw systeem of beveiliging te maken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

is een beveiliging door de bank/website zelf

 

nieuwe modem is geen oplossing want dan verschuift het probleem bij iemand anders

 

zijn enkele websites met deze issue (waaronder Fortis)

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

surfen naar bankwebsite lukt niet meer via Telenet

@Cru 

Inderdaad, als iemand anders het huidig ip adres met problemen krijgt en hij is bij die bank, heeft hij het onmiddellijk zitten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes