Beantwoorden
Guicaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

surfen traag

Hallo Telenet,

 

sinds enige tijd word surfen traag vooral savonds, zker via Chrome..Facebook gaat bv bijna niet open.

Volgens mijn telenet surf ik aan volledige snelheid dus dat zit ok. Vermoed overbelasting nodes mss??

Heb alles al geprobeerd, nieuwe browser, alles clearen van caches...geen spyware, geen virussen, geen malware..

 

Please help!!

0 Likes
9 reacties
Michel_A
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

surfen traag

Draadloos ? of met ethernetkabel aangesloten?

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

surfen traag

wat zegt de speedtest?

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guicaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

surfen traag

ok oplossing gevonden !!!

 

EUREKA!!

 

Oplossing is en let nu goed op!!

 

Windows 10 eraf gooien en terug naar Windows 8.1 gaan!

na herstel is alles plots terug sneller als voorheen!

 

Conclusie: Windows 10 suckt! sorry!!

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

surfen traag

Dat is geen oplossing. De oorzaak zijn de drivers. Had je deze gewoon vervangen was je probleem daadwerkelijk opgelost.
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Guicaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

surfen traag

drivers vervangen? de drivers waren de recentste die beschikbaar waren dus....zeker geen oplossing.

De drivers waren de drivers die Windows 10 automatisch geinstalleerd heeft, en de website van de fabrikant heeft geen recentere drivers.

Dit produkt heb ik speciaal gekocht voor Windows 10!

 

Waarom met Windows 8.1 dan wel snelle verbinding???

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

surfen traag

Omdat de windows drivers meestal 'algemene' drivers zijn terwijl deze van fabrikanten geoptimaliseerd zijn.

 

Voorbeeld: Je audio zal 9 kansen van de 10 afspelen en opnemen met de windows driver... maar de overige mogelijheden kan je op je buik schrijven.

 

Maar als je even dit had gedaan kom je er vanzelf achter dat je zogenaamde oplossing geen oplossing is.

 

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

surfen traag

Windows 10 suckt niet,  je moet niet van een besturingssysteem dat een maand uit is verwachten dat het perfect werkt. (En de meeste problemen liggen aan de drivers waar Microsoft niet veel aan kan doen.)

 

Windows 10 is eigenlijk heel goed en stabiel. Windows 7 was echt helemaal niet stabiel toen het uit kwam. Windows 8 was beter maar het startmenu probleem was een ramp. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met windows 10 en het ziet er prachtig uit 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DinoWout
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

surfen traag

Het echte probleem is dat de update van de drivers door windows niet efficient gebeurd. Ik gebruikt andere programma's om de drivers te updaten en dat heeft bij mij het snelheidsprobleem opgelost. Beide programma's hebben een gratis versie en zijn daardoor veel trager in het downloaden van de vereiste drivers (+ de obligate nagging screens om je te registreren): Driver Booster 2.4 (http://www.iobit.com) en DriverEasy (https://www.drivereasy.com). Bij de eerste kan je zelfs een restore point maken.

Beide programma's voeren eerst een scan uit en daarna kan je zelf beslissen of je een driver wilt updaten of niet. Je zal tevens bemerken (via de device manager) dat windows zal zeggen dat je de laatste driver hebt en dat beide programma's een nieuwere versie voorstellen. Voor bepaalde apparaten geeft windows een algemene driver en niet een specifieke: in mijn geval het scherm en de muis.

0 Likes
Luc002
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

surfen traag

Ge moet ook eens de speedtest van testaankoop proberen. Er is een hemelsbreed verschil. Bouwt telenet ook software in zijn speedtest?

0 Likes