25.077
netweters
|
154.423
antwoorden
|
20.930
vragen
|
Ik heb de telenet-modem F@ST3896LG-TN en twee 360° pods.
In mijn netwerk hangt mijn converter voor mijn zonnepanelen. Echter dit toestel moet een vast ip-adres krijgen zodat toestellen die ermee communiceren, steeds het juiste ip-adres hebben. Echter ik vind niet hoe ik dit moet doen via 'My Telenet'.
Van de helpdesk krijg ik de volgende algemene tekst : Je kan deze instellingen zelf in orde brengen via MyTelenet. Hiervoor log je in en ga je naar 'Mijn producten' > 'Internet' en dan naar 'Modem'. Hier vind je de instellingen terug.
Tja, zover was ik ook wel. Maar ik vind nergens een mogelijkheid om het toegekende ip-adres vast te zetten aan dit toestel of manueel het IP-adres in te stellen.
Kan iemand mij duidelijk uitleg geven hoe ik het moet doen?
Hartelijk dank
Groetjes
Koen
Over welke omvormer (merk, type, model) hebben we het dan? Als je zelf niet in de instellingen kunt, dan zal je contact moeten opnemen met het bedrijf dat je zonnepanelen geïnstalleerd heeft.
Telenet biedt de functie DHCP-reservering niet aan. Op de modems van andere providers zoals Orange en Proximus is dit wel beschikbaar.
Bij Telenet zal je een eigen Wifi-router moeten gebruiken in plaats van het Telenet Wifi-systeem om je omvormer een vast IP-adres te geven.