Beantwoorden
Sylvanus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Ik heb een probleem met het laden van internetpagina's. Het vreemde is dat er geen lijn in lijkt te zitten, behalve dat het vaak niet werkt.

 

Het is zowel met Firefox als Explorer. Als ik de wifi of pc heropstart en inschakel lijkt het probleem voor enkele minuten opgelost, maar lijkt alles dan opnieuw vast te lopen. Ik kan bijvoorbeeld op Facebook, maar als ik een externe link open in Facebook, blijft dit laden, zonder een foutmelding te geven.

 

De pc is niet nieuw, maar ik denk dat hij afgelopen week een update heeft doorgevoerd. Soms laat ik een automatische troubleshooter het probleem met wifi zoeken. Soms vindt hij een probleem, lost het op (opnieuw voor een beperkte tijd), soms vindt hij helemaal niets?

 

Alle hulp welkom!

0 Likes
13 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Je geeft niet zo veel informatie; hoe méér jij deelt, hoe makkelijker men je kan helpen.

 

Om te beginnen: heb je al eens geprobeerd om de modem even uit en aan te zetten?

 

Verder, het lijkt alsof je draadloos werkt. Indien zo, kan je eens bekabeld proberen? Snelheid testen kan via speedtest.telenet.be of speedtest.net. Met welke versie van Windows werk je? Welke versie van IE/Fx? Heb je al Fx Beta al eens geprobeerd? Dat kan makkelijk via deze link:

 

https://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable/test

 

(Dit is een "portable" versie. Je installeert niets. Je maakt gewoon een map die je na het uitpakken opendoet en waar je op de EXE kan klikken.)

 

Op dezelfde plaats kan je Google Chrome Portable vinden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sylvanus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Ik wist niet welke info te geven. Ik ben niet echt een krak in die zaken.

 

Ik heb de modem al vaak heropgestart - alle stopcontacten uitgetrokken en na even wachten terug ingestoken. Soms werkt dit voor eventjes.

 

Soms doe ik een automatische troubleshooter en dan krijg ik soms de melding dat een gateway of zo niet beschikbaar is en dan is dit automatisch opgelost, maar weer maar voor even. Soms geeft deze troubleshooter ook aan dat er gewoon geen probleem is.

 

Spijtig genoeg werk ik op een PC tablet en kan ik geen vaste kabel hier op aansluiten om te vergelijken. Ik werk met Windows 10. Het is een PC Tablet van een paar maanden oud. Ik zal eens de browsers proberen te veranderen.

0 Likes
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Zijn het dezelfde pagina's die niet willen laden? Bijvoorbeeld altijd een link van Facebook of is het lukraak , pagina's die de ene dag wel laden en de andere dag niet?

Gebruik je een telenet router voor je wifi of een eigen router?

Gebruik je een accespoint of een range extender ofzo?

Ben je verbonden via je eigen verbinding? Of via homespot of wi-free?

Is het op één toestel of ook op ander toestellen?

Test eens bij iemand ander zijn wifi of je het probleem dan nog hebt?

 

Als je de vragen kunt beantwoorden, zal het voor ons een stuk gemakkelijker zijn om je probleem te verhelpen. Weet dat er voor ieder probleem een oplossing is, dus ook voor het jouwe.

 

MVG

C.

0 Likes
Sylvanus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Mijn dochter kijkt bijvoorbeeld vaak naar Youtube en plots laden de pagina's niet meer. Er zit echt geen lijn in. Hangt echt af van het moment.

 

De router is normaal gezien van Telenet. Ik denk dat ze die zelfs vervangen hebben enkele maanden terug bij een gratis update en nazicht van de installatie. Ik weet niet of ik een accespoint gebruik. Wat is dit? Ik ben in elk geval verbonden met mijn eigen verbinding. Via mijn gsm heb ik geen probleem maar misschien dat deze automatisch op mobiel internet overschakelt. Mijn PS4 geeft ook geen problemen.

Ik gebruik mijn Tablet pc nu in de bib en hier lijkt het wel redelijk te lukken. Wel wat traag, maar misschien heeft dit met de verbinding te maken.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

@Sylvanus

 

Ik kan niet zo goed volgen. Komt het probleem op meer dan 1 apparaat voor? 

 

Kan je even vermelden welk apparaat het precies is? 

Merk en modelnummer (al die cijfers en letters achteraan zijn heel belangrijk.)

Bijvoorbeeld: HP Pavilion DV7 4190EB

 

Ik denk dat het een probleem is met de wifi driver.

 

Doe even dit:

  • Zoek in start naar "apparaatbeheer" open dat.
  • Zoek in de lijst naar "Netwerkadapters" en vouw het uit.
  • Stuur dan even door (liefst een screenshot) welke apparaten daar allemaal staan. Hieronder zie je een voorbeeld.

 Knipsel.PNG

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sylvanus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Het komt voor op mijn PC Tablet. Onze smartphones en mijn PS4 geven geen problemen. De PS4 is nochtans ook draadloos verbonden. Ik heb hier één "bakje" aan de muur hangen met een Telenet logo. Anders zijn er geen internetvoorzieningen.

Mijn PC Tablet is een Lenovo Ideapid miix 700.

Hier de foto

screenshot.jpg

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

@Sylvanus

 

 

Mooi toestel. 🙂 Ik ken het probleem, een nieuwe driver heeft het bij mij opgelost (al heb ik wel een oudere kaart).

 

Installeer even deze driver.

Klik onderaan op de website op "I accept the terms in the license agreement" en het zal downloaden. Je moet daarna gewoon het installatiescherm volgen.

 

Laat even weten of het lukt. 🙂

 

Edit: schakel ook bluetooth uit als je het niet gebruikt, dat zorgt ook voor veel problemen... Als je wil kan je die driver ook updaten al is dat alleen nodig als je het gebruikt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sylvanus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

bedankt. het probleem lijkt opgelost. ik heb toch al twee dagen normaal kunnen surfen. Super!!

0 Likes
annbee
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Ik heb net hetzelfde probleem, enkel op laptop, niet op Gsm. Bij de oplossing staat er een link naar een driver om te installeren maar die link werkt niet meer. Om welke driver gaat het ?

 

 

 

 

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

@annbee, een tip: drivers zijn niet voor iedereen en alle hardware (onderdelen of apparatuur) dezelfde en worden ook regelmatig vernieuwd. Dus zelfs als de driver URL hierboven nog beschikbaar was, was de kans erg groot dat die je niet ging helpen. 

 

Denk dat je best een volledig nieuw onderwerp start, met hierbij ook het merk en type van je laptop. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
annbee
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

Bedankt, Suzy, ik heb dit kunnen oplossen door een herstelpunt in te stellen

Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

@annbee, goed dat je het al kon oplossen! Bedankt alvast om de oplossing te delen hier op De Netweters.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi verbonden, pagina's laden toch niet.

@annbee de driver hangt af van welke wifikaart je hebt.

In ieder geval als het een recent toestel is met een Intel wifikaart zou het normaal altijd dezelfde moeten zijn.

Hier is een universele link zorg er alleen voor dat je de juiste neemt. Voor Windows 10: Intel® PROSet/Wireless Software and Drivers for Windows® 10 

Er zullen bijna altijd 2 of meer download opties zijn. Pak altijd de "64-bit" versie.

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes