Beantwoorden
steven1977
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

zelfde IP-range voor zowel router als access point

vraag me af...

 

ik heb een access point beneden staan en de router staat boven in mijn huis.

Als ik op de accespoint een toestel zoals bvb een externe harde schijf aansluit (voor media e.d.) en ik laat mijn laptop connecteren op de router, zit ik dan in de zelfde IP range en kan ik dan de harde schijf zien?

Of moeten er eerst instellingen aangepast worden?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

zelfde IP-range voor zowel router als access point

Als je AP verbonden is met je router dan blijf je binnen hetzelfde netwerk. Het hangt er natuurlijk vanaf met welke modem van Telenet je zit. Heb je een modem only met 1 enkele aansluiting dan kan je niet veel missen. Heb je een modem/router van Telenet, zo eentje met 4 gele poortjes dan kan je problemen hebben. Zeker als je daarachter dan nog een eigen router hebt. Dus we kunnen niet direct volmondig ja of nee zeggen als we niet weten hoe je opstelling in elkaar zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

zelfde IP-range voor zowel router als access point

Hangt er een beetje van af, denk ik. Over welke AP gaat het en hoe heb je die verbonden/ingesteld? En welke router heb je? Is dat er eentje van jezelf of bedoel je de HGW (Home Gateway; modem/router) van Telenet? In geval van een eigen router is het best mogelijk dat je ook daar een externe hdd kan aansluiten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

zelfde IP-range voor zowel router als access point

Volgens mij zal die verbinding altijd lukken voor zover er maar één router in het spel is. Alle WiFi verkeer wordt beheerd door de router en als de harde schijf die aan het AP hangt geshared is kan iedereen die via de router in een van de netwerken (bekabeld of WiFi ) zit de schijf benaderen. Hetzelfde verhaal voor een netwerkprinter.

Uitzondering voor de toestellen die  op een guest-netwerk (WiFi) van de router zijn aangesloten zonder access tot het eigen netwerk, dan gaat het natuurlijk niet...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes