24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hier bij ons thuis zitten we met 2 klantennummers.
Ikzelf heb een klantnummer waarop ik internet heb, heb nog basic internet wat blijkbaar nietmeer bestaat nu.
Later hebben mijn ouders digitale tv genomen (jaren terug dus geen telenet tv iconic) maar op hun naam dus een ander klantnummer.
Boven op een kamer staan nu 2 modems, die zijn aan elkaar gekoppeld en via powerline naar digicorder.
Ouders hebben geen internet maar gebruiken voor interactiviteit op digicorder dus mijn internet neem ik aan, telenet heeft dit zelf zo geinstallerd vele jaren terug.
Nu alle modems zijn verouderd en zouden voor digitale tv een nieuwe modem en tv box nodig hebben binnekort vermoed ik.
Kunnen we beter alles samenvoegen op 1 klantnummer en op 1 modem? en hoe begin ik daaraan? of laat ik het beter afzonderlijk?
Of zeggen ouders bijvoorbeeld beter hun digitale tv op en neem ik het daarna bij op mijn naam?
groetjes
Kristof
Je zal een overname formulier moeten invullen waarbij je de produkten op het klantennummer van uw ouders overneemt naar jou klantennummer. En dan kan je eventueel je abonnement aanpassen naar wat voor jou het voordeligst is. Ik zou aanraden naar een Center te gaan en dat ze daar dan ook kijken om alles op 1 modem te zetten.
@Kristof schreef:Ikzelf heb een klantnummer waarop ik internet heb, heb nog basic internet wat blijkbaar nietmeer bestaat nu.
Later hebben mijn ouders digitale tv genomen (jaren terug dus geen telenet tv iconic) maar op hun naam dus een ander klantnummer.
Ik zou toch eerst eens bekijken wat de prijs is dat jullie betalen voor de 2 formules:
Maar je hebt inderdaad maar één modem nodig ...
Ik durf sterk twijfelen aan de berekening van @flip1953
Er is geen actief aanbod meer bij Telenet voor tv alleen (kabel tv (compact signaal), Telenet tv (digitale tv of iconq tv)). De prijslijst vermeldt nog wel het tarief. Voor tv is huur van de decoder niet inbegrepen. Dat is totaal verschillend met de optie iconiq tv voor een One, waar de eerste decoder wel in de prijs begrepen is.
@Kristof Je moet goed nagaan of jij of je ouders nog wat anders hebben bij Telenet, bijvoorbeeld telefoon, vaste of mobiele. Pas met het gehele plaatje kan je een goede keuze maken.
@janne_man Tv apart nemen kan nog, als je belt verkopen ze dit nog aan de klant die enkel tv wilt (compact signaal), is nu kabel kost.
als ik beide facturen bekijk dan betaal ik voor basic internet (wat nietmeer bestaat) 33 euro per maand.
ouders betalen digitale tv 21 euro + 10 euro huur digicorder is dus 31 per maand.
Valt te zien als je nog een tijdje ga blijven ben je beter dat je op je naam zet
Je hebt nu internet dat hou je je neemt er gewoon tv bij dan krijg je een nieuwe modem en de nieuwe tv box ip
Dat van je ouders zeg je op
Nu heb je nog internet aan een goedkopere prijs is het zelfde dat nu verkocht maar onder een andere naam je wind een paar euro's er is geen verschil
Dus de bedragen blijven zelfde
Doe je op je ouders dan komt er iets bij totaal bedrag
Moest er ook iets gebeuren met je ouders is er ook aanpassingen weer nodig
Nu gaan aanpassingen gemakkelijk via telefoon in een winkel doen ze soms moeilijk de persoon moet er bij zijn
En je bent zelf ook handig met internet sommige ouders hebben er moeite mee en nu loopt veel via internet dat zal later nog meer worden
Bedankt voor de antwoorden
Als ik digitale tv van ouders opzeg en ik neem het op mijn naam kan dit dan beetje gelijktijdig?
Dat we geen dagen zonder tv zitten of dat we 2 keer voor hetzelfde betalen 🙂
@Kristof Normaal kan dat op de dag zelf, in de Telenet winkel kan je het regelen en geven ze u de tv box mee en de modem misschien ook al, de oude gewoon mee nemen om in te leveren als die niet te oud is.
welke heb je nog van type ???
Eigenlijk niet best naar een winkel gaan de 2 eigenaars op papier jij en je papa of mama op wie de naam staat de factuur
De modem dat je mee krijgt is of wel de CH8568LG of F@ST3896LG-TN maar zal de witte zijn maakt wel veel lawaai
Gewoon zien waar hij staat staat hij in leefruimte of slaapkamer vraag dan vriendelijk de F@ST3896LG-TN
De facturen zullen juist zijn
modem van digitale tv staat er niet tussen, is nog een ouder model.
die van internet is de eerste CH6643E, deze staan inderdaad in een slaapkamer, dus eentje die lawaai maakt zou niet bepaald aangenaam zijn.
Je zegt het in de winkel
De CH6643E wordt ook niet meer uitgedeeld maar zal nog een tijdje blijven werken
De oudere modellen zijn ze aan ruilen via vrienden vernomen
Ik zou maximaal rekening houden met mijn ouders. Zijn ze voldoende mee of zitten ze vastgeankerd aan hun huidige manier van kijken. Alles goed en wel om dit en dat te veranderen, maar dat heeft ook zijn gevolgen.
Kijken je ouders uitsluitend naar rechtstreekse uitzendingen, nemen ze programma's op, kiezen ze soms iets uit tv à la carte?
Je past het geheel aan. Mogelijk gaat Telenet de tv-box aanraden. Functioneel is dat hetzelfde als de Digicorder, maar wel met meer toeters en bellen. Er zijn verschillen in werking. Voorbeeld op een radio afstemmen is anders. Digicorder en tv-box gaan niet samen.
Als je het abonnement van je ouder overzet naar u, dan gaan ze allicht de opnames van hun Digicorder kwijt spelen, zelfs al is het een overdracht. Zet je het uwe om in dat van je ouders, dan verandert er niet voor hun. Wordt er overgeschakeld van Digicorder naar tv-box, dan hebben ze 30 dagen de tijd om hun opnames te bekijken en de Digicorder binnen te leveren, anders volgt nog een aanrekening van minstens 50 euro.
Met hetgeen je wenst te doen, volstaat de huidige witte modem van Telenet.
Probeer alle veranderingen die dat teweeg brengt te overlopen. Voor u zal het allicht geen groot verschil uitmaken wat je ook kiest, maar is dat zo voor je ouder?