Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Downgrade Business Fibernet naar Business Fibernet S

Een kennis van mij heeft volgende abonnementen:

- op het privé adres: Klik 10 (Internet, telefoon, TV, 2 GSM's, 10 GB volume)

- op het adres van de winkel: Business Fibernet

 

Gezien het laag internetverbruik in de winkel (20 GB) heb ik voor hen (telefonisch) een downgrade aangevraagd van Business Fibernet naar Business Fibernet S.

Bedoeling was dus kost vermindering van 52.54€ (+btw) naar 32.33€ (+btw), of een besparing van 24.45€ (incl. BTW).

 

Groot was mijn verbazing bij de eerstvolgende factuur. Volgende betalende opties werden ongevraagd geactiveerd:

  1. Extra webruimte: 200MB = 3.38€ (+btw)
  2. Uitbreiding maandelijks volume (25GB) = 4.13€ (+btw)

Uitleg van de Helpdesk: deze opties stonden automatisch geactiveerd op Fibernet Business, maar waren inbegrepen in het abonnement. Door te downgraden naar Business S zijn deze opties betalend geworden 🤔.

Nochtans had niemand mij hiervan op de hoogte gebracht op het ogenblik dat ik de downgrade (telefonisch) bestelde. Dat staat ook nergens op de website, en waarom wordt de (gratis) optie "uitbreiding maandelijks volume 25GB" geactiveerd op een abonnement met onbeperkt volume 😁?

Werden zelfs dubbel aangerekend:

  • één keer voor de lopende maand (vanaf de dag van de downgrade tot de volgende factuurdatum).
  • één keer voor de volgende maand.

Conclusie:

Kijk na elke wijziging jouw eerste factuur grondig na, je staat altijd voor verassingen 🙄.

Tags (1)
3 reacties
Ex-Netweter
 

Downgrade Business Fibernet naar Business Fibernet S


@Ex-Netweter  schreef:

Een kennis van mij heeft volgende abonnementen:

- op het privé adres: Klik 10 (Internet, telefoon, TV, 2 GSM's, 10 GB volume)

- op het adres van de winkel: Business Fibernet


Voor dezelfde klant vroeg ik een 2de wijziging:

Gezien de exorbitante prijzen voor buitenlandse gesprekken met de GSM, heb ik ook de optie "Internationaal bellen" geactiveerd. Dit kost 8.26€ + btw = 10€ btw incl.

 

Met deze 10€ kan je dus 2.000 minuten bellen naar het buitenland, met alle GSM's in het Klik abonnement, alsook met de vaste lijn.

Zonder deze optie ben je anders al 10€ kwijt als je 13 minuten naar Nederland belt.

 

Terug grote verbazing:

Niet alleen werd de optie "Internationaal bellen" geactiveerd, maar het Klik10 abonnement werd (ongevraagd) gewijzigd naar Klik20 (dus een verhoging van 106.00€ +btw naar 116.20€ + btw

Helpdesk kon niet terugvinden hoe/wanneer deze optie werd gewijzigd 🤔.

 

Zelfde conclusie:

Kijk na elke wijziging jouw eerste factuur grondig na, je staat altijd voor verassingen 🙄

 

Goed nieuws (mag ook gezegd worden)

Heel vriendelijke Business Helpdesk medewerker heeft de tijd genomen om alles recht te zetten...

 

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Downgrade Business Fibernet naar Business Fibernet S

@Ex-Netweter  Soms is het downgraden van een abonnement duurder. Alles hangt af van wat je wil en wat je reeds in het pack hebt. Je hebt dat goed gefixed en bedankt voor de tip 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downgrade Business Fibernet naar Business Fibernet S


@Ex-Netweter  schreef:

 

 

Groot was mijn verbazing bij de eerstvolgende factuur. Volgende betalende opties werden ongevraagd geactiveerd:

  1. Extra webruimte: 200MB = 3.38€ (+btw)
  2. Uitbreiding maandelijks volume (25GB) = 4.13€ (+btw)

Uitleg van de Helpdesk: deze opties stonden automatisch geactiveerd op Fibernet Business, maar waren inbegrepen in het abonnement. Door te downgraden naar Business S zijn deze opties betalend geworden 🤔.

🙄.


Dit is inderdaad zo. Dat is iets wat een helpdeskmedewerker zou moeten weten. Ik ben ook ooit in dergelijke val getrapt toen ik dit voor een klant deed. Maar dat kom je maar 1 keer tegen. Bij de volgende klant keek ik dit na.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.