24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Een kennis van mij heeft volgende abonnementen:
- op het privé adres: Klik 10 (Internet, telefoon, TV, 2 GSM's, 10 GB volume)
- op het adres van de winkel: Business Fibernet
Gezien het laag internetverbruik in de winkel (20 GB) heb ik voor hen (telefonisch) een downgrade aangevraagd van Business Fibernet naar Business Fibernet S.
Bedoeling was dus kost vermindering van 52.54€ (+btw) naar 32.33€ (+btw), of een besparing van 24.45€ (incl. BTW).
Groot was mijn verbazing bij de eerstvolgende factuur. Volgende betalende opties werden ongevraagd geactiveerd:
Uitleg van de Helpdesk: deze opties stonden automatisch geactiveerd op Fibernet Business, maar waren inbegrepen in het abonnement. Door te downgraden naar Business S zijn deze opties betalend geworden 🤔.
Nochtans had niemand mij hiervan op de hoogte gebracht op het ogenblik dat ik de downgrade (telefonisch) bestelde. Dat staat ook nergens op de website, en waarom wordt de (gratis) optie "uitbreiding maandelijks volume 25GB" geactiveerd op een abonnement met onbeperkt volume 😁?
Werden zelfs dubbel aangerekend:
Conclusie:
Kijk na elke wijziging jouw eerste factuur grondig na, je staat altijd voor verassingen 🙄.
@Ex-Netweter schreef:Een kennis van mij heeft volgende abonnementen:
- op het privé adres: Klik 10 (Internet, telefoon, TV, 2 GSM's, 10 GB volume)
- op het adres van de winkel: Business Fibernet
Voor dezelfde klant vroeg ik een 2de wijziging:
Gezien de exorbitante prijzen voor buitenlandse gesprekken met de GSM, heb ik ook de optie "Internationaal bellen" geactiveerd. Dit kost 8.26€ + btw = 10€ btw incl.
Met deze 10€ kan je dus 2.000 minuten bellen naar het buitenland, met alle GSM's in het Klik abonnement, alsook met de vaste lijn.
Zonder deze optie ben je anders al 10€ kwijt als je 13 minuten naar Nederland belt.
Terug grote verbazing:
Niet alleen werd de optie "Internationaal bellen" geactiveerd, maar het Klik10 abonnement werd (ongevraagd) gewijzigd naar Klik20 (dus een verhoging van 106.00€ +btw naar 116.20€ + btw
Helpdesk kon niet terugvinden hoe/wanneer deze optie werd gewijzigd 🤔.
Zelfde conclusie:
Kijk na elke wijziging jouw eerste factuur grondig na, je staat altijd voor verassingen 🙄
Goed nieuws (mag ook gezegd worden)
Heel vriendelijke Business Helpdesk medewerker heeft de tijd genomen om alles recht te zetten...
@Ex-Netweter schreef:
Groot was mijn verbazing bij de eerstvolgende factuur. Volgende betalende opties werden ongevraagd geactiveerd:
- Extra webruimte: 200MB = 3.38€ (+btw)
- Uitbreiding maandelijks volume (25GB) = 4.13€ (+btw)
Uitleg van de Helpdesk: deze opties stonden automatisch geactiveerd op Fibernet Business, maar waren inbegrepen in het abonnement. Door te downgraden naar Business S zijn deze opties betalend geworden 🤔.
🙄.
Dit is inderdaad zo. Dat is iets wat een helpdeskmedewerker zou moeten weten. Ik ben ook ooit in dergelijke val getrapt toen ik dit voor een klant deed. Maar dat kom je maar 1 keer tegen. Bij de volgende klant keek ik dit na.