24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Topic geüpdatet op 27/03 - 21:30
Ik wil jullie vragen om steeds de online FAQ eerst te lezen. Deze wordt continue up to date gehouden door Telenet en eventuele aanpassingen of extra info kan je daar dus zeker vinden.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door
Maar ik heb gemerkt dat er op De Netweters toch nog enkele vragen zijn die onbeantwoord zijn gebleven in de FAQ. Op die vragen geef ik graag hieronder een antwoord. Sommige heb ik al in de topics die erover gingen geïnformeerd, maar plaats alle antwoorden ook graag nog eens centraal.
Wat met klanten met een onbeperkt internet, wordt de FUP verhoogd?
De informatie die jullie hierover op de online FAQ kunnen lezen, is correct. De FUP blijft momenteel ook gewoon zoals hij is. Wel verhoogde Telenet de lagere snelheid van 10/1 Mbps naar 20/2 Mbps tijdens de piekuren, wanneer je met je verbruik boven de FUP zit.
Telenet breidt de daluren uit van 00:00 - 12:00 naar 00:00 - 17:00. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven, zonder aan verlaagde snelheid te surfen. Opgelet! In de Telenet-app zie je nog de oude piek- en daluren, je verbruik zelf loopt wel volgens de nieuwe uren.
Telenet zet vooral in op het garanderen van connectiviteit voor iedereen. De onbeperkte abonnementen zijn normaal voldoende groot om dit standaard te kunnen. Iedereen volledig onbeperkt laten surfen (ook tijdens de piekuren) kan het netwerk overbelasten en voor storingen zorgen. De connectiviteit is dan niet meer gegarandeerd. Telenet rekent hier op jullie solidariteit en begrip.
Tijdens de daluren rekent Telenet altijd maar de helft van het verbruik, kan je als klant dan echt dubbel zoveel surfen?
Ja! Voor de beperkte internetabonnementen rekent Telenet normaal tijdens de piekuren 100% en in de daluren 50% van het verbruik aan. Dit is nu anders, tot 3 april rekent Telenet in de piekuren 50% van het verbruik en in de daluren 25% van het verbruik aan. Zo surf je dus ook in de daluren effectief dubbel zoveel!
Je ziet als klant geen verhoging in de Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app, hoe komt dit?
De corona-maatregelen kwamen er ook voor Telenet heel plots aan. Daarom was er geen tijd om de systemen achterliggend helemaal aan te passen. Je ziet als klant het normale volume in de tellers. Maar omdat Telenet maar de helft van het effectieve verbruik telt, vult de teller met halve snelheid. Zo kan je toch dubbel zoveel surfen, zowel via vaste als mobiele data.
Vanaf wanneer tellen de maatregelen van Telenet?
Wat als de mobiele data pot van WIGO-klanten leeg is?
Dan kan je eenmalig gratis overschakelen naar een hogere WIGO. De aanpassing kan je doen nadat je hierover een melding hebt gekregen in de Telenet-app, Mijn Telenet, via e-mail of sms. Schakel je als klant over naar een hogere WIGO zonder deze melding? Dan betaal je hier gewoon voor. Ook klanten die eerder al eenmalig gratis naar een hogere WIGO gingen, kunnen opnieuw tijdelijk naar een grotere pot data, deze tellers werden uitzonderlijk gereset.
Wat met de geplande werken?
Niet-noodzakelijke werken stelt Telenet uit tot na 19 april, zo blijven klanten gewoon verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Sommige noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. Uiteraard doet Telenet er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken. Vanaf dinsdag 17/03 zijn ook alle sms'en en brieven, om deze niet-noodzakelijke werken aan te kondigen, tegen gehouden. Krijg je vanaf vandaag toch nog een communicatie van Telenet omtrent werken? Dan zal het gaan om noodzakelijke werken en zullen deze ook plaatsvinden.
Wat zit er in het gratis entertainment?
Deze informatie kan je terugvinden in de FAQ. En aanvullend kan je in dit persbericht terugvinden wat Telenet voor de Play Sports klanten zal doen.
Wat met de signaalswitch?
Telenet is momenteel bezig het analoge radiosignaal regio per regio af te schakelen. Voor regio's waar het analoge signaal reeds is afgesloten, verandert er niets. Voor regio's waar het analoge signaal nog niet werd afgesloten, verschuiven de geplande datums naar een later moment. Zo wil Telenet vermijden dat klanten nu zonder signaal vallen en nog een oplossing moeten zoeken om verder naar radio te luisteren. De planning met nieuwe datums wordt nog opgemaakt, van zodra Telenet dit heeft bepaald, worden klanten uiteraard ook op de hoogte gebracht.
Voor tv verandert er niets. De klanten in de testregio's (kopstation Beringen en Lochristi) zijn ondertussen al begin maart geswitcht. De rest van Brussel en Vlaanderen volgen pas vanaf het najaar.
Wat met de oude AD200/AD2000-decoders?
De oude AD200/AD2000-decoders zullen nog werken tot 28 april 2020 (in plaats van 1 april). Zo krijg je als klant nog tijd om na 3 april je oude decoder te gaan omruilen in een Telenet-winkelpunt. Telenet probeert alle klanten zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van deze aanpassing. Ook de boodschap op het tv-scherm zal worden aangepast.
Hopelijk kan bovenstaande extra informatie jullie helpen en brengt het duidelijkheid Indien er iets uitzonderlijk of belangrijk te melden valt, zal ik dit hier met jullie delen.
Take care! 👊
Op veel andere forums rijst de vraag of men boven de 750 GB bij een wigo moest gaan of men dan op smallband komt ??? dat lijkt hier nog niet echt duidelijk ...........
@RedsFan schreef:Op veel andere forums rijst de vraag of men boven de 750 GB bij een wigo moest gaan of men dan op smallband komt ??? dat lijkt hier nog niet echt duidelijk ...........
De info van @Suzy is nochtans heel duidelijk:
"Er wordt niets gewijzigd voor YUGO, WIGO (home) of All-Internet. De FUP blijft momenteel dan ook gewoon zoals hij is. Telenet zet vooral in op het garanderen van connectiviteit voor iedereen. De onbeperkte abonnementen zijn normaal voldoende groot om dit standaard te kunnen. Iedereen volledig onbeperkt laten surfen (ook tijdens de piekuren) kan het netwerk overbelasten en voor storingen zorgen. De connectiviteit is dan niet meer gegarandeerd. Telenet rekent hier op jullie solidariteit en begrip. "
Dus ja: na 750GB in de piek op smallband.
Misschien ook een #applaus voor de winkelbediende? Vergeet hun geduld en harde werk niet. Wat dokters, verpleegkundigen en apothekers doen: chapeau, maar winkelbediende, chauffeurs openbaar vervoer, etc...afhaling huisvuil verdienen minstens evenveel respect. AUB deel dit bericht zovee als je kan! Dank!
Doordat het dagverbruik slechts voor de helft in aanmerking genomen wordt komt dit overeen met een 100% aanrekening met een FUP van 1500 Gb. Als men bovendien rekening houd met het dalverbruik dat met deze maatregel slecht voor één vierde aangerekend wordt, kan men nog meer verbruiken voordat men aan de FUP komt.
De FUP blijft, maar men mag toch eens zoveel verbruiken eer men aan de FUP-grens komt.
Hier is één kanttekening bij: deze regel wordt toegepast vanaf een bepaald ogenblik. Het is het verschil tussen de FUP en het reeds aangerekend verbruik dat de facto minstens verdubbeld (uitsluitend dagverbruik) wordt om aan de FUP te komen.
Een voorbeeld: op 16 maart heb je reed 745 Gb verbruikt. Tot de FUP blijft 5 Gb over. Doordat het verbuik vanaf dat ogenblik slechts voor de helft aangerekens wordt kan je in werkelijkheid overdag nog 10 Gb verbruiken voor dat je aan de FUB komt. Als je een paar dagen later aan een nieuwe periode begint, wordt in die nieuwe periode direct het dagverbruik maar voor de heft aangerekend.
@janne_man dat is het em nu juist.
Het meetellen van voor maar de helft (en 1/4 tijdens daluren) geldt enkel voor formules met een vast volume. Niet voor formules met een FUP zoals All Internet en Wigo.
Wanneer wordt de tv gids van de zender play time op de tv box in orde gebracht?
@eversp schreef:Wanneer wordt de tv gids van de zender play time op de tv box in orde gebracht?
Een klein beetje "off topic" hier ...
EDIT: sorry toch wel on topic. Kan mijn eigen antwoord niet deleten.
Wat met klanten met een onbeperkt internet, wordt de FUP verhoogd?
... "De connectiviteit is dan niet meer gegarandeerd." ...
Willen jullie hiermee zeggen dat het netwerk van bijvoorbeeld Proximus performanter is aangezien hun FUP een limiet heeft van 3TB?
Het is inderdaad juist dat de FUP bij Proximus over 24u/dag loopt en bij Telenet van middernacht tot 12u. Maar de 3TB bij Proximus lijkt me ano 2020 gewoon veel comfortabeler aangezien ons gezin, maar ik vermoed de meeste gezinnen, het grootste deel van de data verbruiken tijdens namiddag-avond. Ik begrijp dat dit sterk afhangt van persoonlijke situaties, maar voor mensen die veel van thuis werken in een gezin met opgroeiende kinderen lijkt me momenteel de 3TB (met FUP op 24u/dag) de betere oplossing voor een comfortabel gevoel.
De FUP bij Proximus is zelfs 3,3TB
1 Vast internet: onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Start: als de klant 100 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 1 Mbps, tenzij hij Extra Volume van 20 GB aan € 5 bestelt via MyProximus. Internet Maxi: als de klant 3 TB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij een gratis Extra Volume van 300 GB activeert via MyProximus.
Als de klant zijn maandelijks internetvolume heeft opgebruikt, maar geen Extra Volume heeft besteld, kan hij opnieuw vanaf de eerste dag van de volgende maand aan de gebruikelijke snelheid surfen.
Is de extra gratis content ook beschikbaar zonder Digibox of Digicorder (bv. via Yelo Play)? Wij hebben TV-met-een-kaartje...
@toongebruers schreef:Is de extra gratis content ook beschikbaar zonder Digibox of Digicorder (bv. via Yelo Play)? Wij hebben TV-met-een-kaartje...
Lang antwoord: wat belet je om het te proberen en op die manier vast te stellen of he al dan niet werkt via Yeloplay?
kort antwoord: Ja.