Downgrade Business Fibernet naar Business Fibernet S
Een kennis van mij heeft volgende abonnementen:
- op het privé adres: Klik 10 (Internet, telefoon, TV, 2 GSM's, 10 GB volume)
- op het adres van de winkel: Business Fibernet
Gezien het laag internetverbruik in de winkel (20 GB) heb ik voor hen (telefonisch) een downgrade aangevraagd van Business Fibernet naar Business Fibernet S.
Bedoeling was dus kost vermindering van 52.54€ (+btw) naar 32.33€ (+btw), of een besparing van 24.45€ (incl. BTW).
Groot was mijn verbazing bij de eerstvolgende factuur. Volgende betalende opties werden ongevraagd geactiveerd:
- Extra webruimte: 200MB = 3.38€ (+btw)
- Uitbreiding maandelijks volume (25GB) = 4.13€ (+btw)
Uitleg van de Helpdesk: deze opties stonden automatisch geactiveerd op Fibernet Business, maar waren inbegrepen in het abonnement. Door te downgraden naar Business S zijn deze opties betalend geworden 🤔.
Nochtans had niemand mij hiervan op de hoogte gebracht op het ogenblik dat ik de downgrade (telefonisch) bestelde. Dat staat ook nergens op de website, en waarom wordt de (gratis) optie "uitbreiding maandelijks volume 25GB" geactiveerd op een abonnement met onbeperkt volume 😁?
Werden zelfs dubbel aangerekend:
- één keer voor de lopende maand (vanaf de dag van de downgrade tot de volgende factuurdatum).
- één keer voor de volgende maand.
Conclusie:
Kijk na elke wijziging jouw eerste factuur grondig na, je staat altijd voor verassingen 🙄.