24748
netweters
|
152295
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik betaal mijn rekeningen van telenet via overschrijving omdat ik van mij werkgever een vergoeding krijg voor mijn internetverbruik. Gisteren kwam ik echter tot de constatatie dat er al vanaf de aansluiting 4/12/18 geregeld kleine bedragen worden gedomicilieerd naar "Telenet Group NV", in het begin steeds 15 euro, maar sinds April 30 euro en nu in Juli plots 55 euro ??
Ik heb ongelimiteerd internet dus extra kosten van extra gebruik kan dit niet zijn...
In het begin dacht ik dat die 15 euro extra een combinatie was van mijn huur van materiaal (wat nochtans gezegd was gratis te zijn) en extra kosten van voor ik de formule onbeperkt internet verbruik had... dus eigenlijk weinig aandacht aan besteed... vermits ik nu al enkele maanden betaal via overschrijving voor onbeperkt surfen lijkt mij een extra aanrekening van 55 euro een beetje bizar...
Wie kan mij helpen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan in mijn Telenet de rekeningen van meer dan een jaar controleren. Daar vind je alle details onder aanrekeningen.
Als er onbegrijpelijke dingen in staan kan je ook bellen naar de klantendienst.
Bedankt maar dat had ik al gechecked, in mijn aanrekeningen staan deze bedragen die gedomicilieerd zijn niet vermeld enkel de rekeningen die ik per overschrijving heb betaald...
Wat het geheel nog meer bizar maakt ...
Mvg
K.
@Kvk welke kosten de € 55 zijn weet ik niet maar ik weet wel dat het kan zijn dat je zelf moet bij betalen. Hier heb je een link over de de werkgevers bijdrage het Telenet incentive plan. Dus het is heel goed mogelijk dat je € 55 euro betaald hoor want een werkgever kan niet alles vergoeden.
@kristofDWDie extra bedragen die gedomicilieerd zijn staan staan enkel in mij bank-app en niet op mijn telenet-profiel, dus niet in het gedeelte mijn aanrekeningen op de telenet site.
Ik heb de domiciliering stopgezet, ik betaal mijn aanrekeningen altijd per overschrijving, ik begrijp ook niet dat ALS ik ooit een domiciliering heb toegestaan voor 15 euro dat er nu zomaar 55 euro kan gedomicilieerd worden zonder mijn medeweten....
@Kvk Als je ooit een domiciliering hebt toegestaan is dit inderdaad meestal voor een bepaald bedrag. Maar vermits dit geen doorlopende opdracht is (met een vast bedrag) maar met een domiciliering, kan Telenet zomaar extra geld van je rekening halen indien nodig. Dit is het nadeel van domiciliering.
Normaal gezien staat er in u bank app een bepaalde transactie code bij met referentie. Bel even naar Telenet met deze referentie en vraag waarom ze deze bedragen hebben afgehaald. Misschien kan je je geld terugkrijgen voor al die maanden dat je betaald hebt.
Succes!
@kristofDW schreef:@Kvk Als je ooit een domiciliering hebt toegestaan is dit inderdaad meestal voor een bepaald bedrag.
Een SEPA domicilëring wordt beheerd door de schuldeiser, niet (meer) door de bank. In jouw bank App kan je wel een lijst vinden van alle lopende domicilëringen (waarvoor je een mandaat hebt gegeven). Om een domiciliëring stop te zetten moet je dit gewoon laten weten aan Telenet.
@kristofDW schreef:Dit is het nadeel van domiciliering.
Een domicilëring heeft eigenlijk geen nadelen, alleen voordelen:
Een terugvordering ontslaat je natuurlijk niet van een schuld ...
Je hebt in elke geval recht op een afrekening, ofwel van Telenet ofwel van je werkgever.
De oude domiciliering gaf je aan de bank. Hierbij gaf je aan de bank ofwel om een bepaald bedrag om de X tijd over te schrijven ofwel om de rekening van X automatisch te betalen.
Bij de invoering van de Europese domiciliering (2014), waarvan iedereen die een domicilieringe had op het ogenblik van verandering, geïnformeerd geweest is, zijn de zaken veranderd. De domiciliering is nu in handen van de begunstigde (dus in uw geval Telenet). Bekijk dit eens.
Edit: @Ex-Netweter heeft dit reeds gemeld