24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb naar het programma factcheckers gekeken over het onderwerp "Biedt uw provider de beloofde snelheden".
Mijn haar kwam recht al van bij het begin van het onderwerp.
Maar laat ons wel wezen. Ik heb persoonlijk 95% van de beloofde snelheid gedurende 95% van de dag.
Hierbij nog eens de snelheid de max
Ik heb One en dus 250 Mbps down.
Ik haal hier (bijna) altijd 235 Mbps op Wifi en dus ook niet te klagen hier.
Met Wifi op GHz heb ik ongeveer dezelfde snelheid als met een utp-kabel. Snelheid vergelijkbaar aan die van @Santa
Ik ben niet zo negatief over de uitzending. Ik meen echter gehoord te hebben dat Telenet de installatie gedaan had en ook een AP geïnstalleerd had. Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel was de installatie goed gedaan en waren de snelheden ok en is er ondertussen wat verkeerd ofwel is er vanaf het begin wat verkeerd aan de installatie. Ofwel AP defect, ofwel probleem met utp-kabel van HGW naar AP. Allicht werden niet de juiste vragen gesteld door de helpdesk om het probleem op te lossen.
Waar ik probleem mee heb is de manier waarop ze de check doen. De initiële vraag is: Levert de provider waarvoor ik betaal? En daarvoor test je niet de wifi.
Je moet gewoon testen waar het binnenkomt. Je zou net zo goed kunnen vragen krijg ik wel 230-240 Volt binnen en dan testen achter een slecht aangelegde leiding.
Maar ik geef toe dat er ook van de providers uit veel misgaat.
Slecht opgeleide helpdeskmedewerkers die als hoofdinstructie hebben te verkopen, en niet altijd de problemen begrijpen en zelf de producten en de werking ervan niet kennen. Als je een helpdesk-medewerker hebt die IT-problemen moet oplossen, die niet eens weet wat een IP-adres is, het verschil tussen bekabeld en Wifi enz. dat weet je het wel. Die zitten in de categorie uw internet te traag schaf je een duurder abonnement of nieuwe router aan. Hallo.....
En de communicatie van providers.
internet is niet gelijk aan wifi en wifi is niet gelijk aan internet.
Indien het zo is dat Telenet een volledige installatie gedaan heeft met inbegrip van een AP in het woongedeelte, mag toch verwacht worden dat de professional gestuurd door Telenet, toch iets meer doet dan de hardware neerzetten en de stekkers insteken. Dat is de eerste plaats waar het misloopt. Het is niet de verantwoordelijkheid van Telenet als er bijvoorbeeld slecht utp kabels liggen, maar het is wel de verantwoordelijkheid om bij de installatie deze opmerking te geven aan de klant. De tweede is als er gebeld wordt en niet nagekeken wordt welke installatie er is (enkel HGW, AP, PWL) van Telenet en het ook niet te vragen, is helemaal geen teken van behulpzaamheid.
Ik vind het correct dat Factcheckers zich voorgedaan hebben als een gemiddelde klant die daar niets van afweet. Wat is tenslotte het doel van Factcheckers: zaken vaststellen en zijn zaken waar of niet waar. Het is waar dat alle providers uitpakken met de theoretische snelheid. Het is waar dat het veel moeilijker te vinden is wat de normale en aanvaardbare snelheden zijn. Om deze snelheden op te zoeken moet al weten dat zoiets bestaat. Voor u en mij is dat geen probleem. Wij weten dat. Als ik 235 haal met mijn abonnement ben ik tevreden. Met mijn kennis heb ik waarvoor ik betaal. Ik staar me niet blind op de theoretische 250. Op het einde van de rit wist Thomas wat de aanvaardbare snelheden zijn, wist hij dat de test moet gebeuren met een vaste verbinding. Het programma heeft de lijdensweg getoond die modale gebruikers hebben bij de verschillende aanbieders. Hopelijk gaat dit enkele gevolgen hebben. Dan denk ik aan een verplichting die het BIPT kan opleggen om steeds de diverse snelheden te geven in de reklames. Ik denk ook aan een bijsturing van wat een technieker moet doen en aan de te volgen scenario's bij de helpdesken.
@igvfer schreef:Waar ik probleem mee heb is de manier waarop ze de check doen. De initiële vraag is: Levert de provider waarvoor ik betaal? En daarvoor test je niet de wifi.
Ik probeer reclame te vermijden waar mogelijk, maar die van Telenet ben ik nu al verschillende keren tegengekomen. Het is reclame voor die zgn. pods waarmee ze pretenderen dat je doorheen het ganse huis een snelle en stabiele (draadloze) verbinding hebt. In dat opzicht lijkt het me niet raar dat ze wifi testen. Nu, ik heb de aflevering nog niet gezien, dus misschien moet ik dat eerst even doen...
Weet je trouwens wat het nog meer zorgwekkend maakt? Ze gebruiken een speedtest die tot maximaal 700mbps kan meten terwijl het geteste product een 1000mbps pakket is. Ze zijn de kleine lettertjes vergeten lezen 🙂
Het klopt wat je zegt eigenlijk zou er geen verschil mogen zijn tegen wifi en de kabel zeker met toestellen die op de markt zijn
Iets wat je zegt is juist moet de call center medewerker niet opgelegde stappen volgen op de computer
daar wordt op geoefend denk ik toch
Zolang het geen foute reclame is anders geef je foute info weer
In Nederland was een aanbieder die toonde dat ze de snelste zijn de laptop blaasde het haar van de gebruiker weg en bijna de kledij vlogen van het lijf
echt belachelijk zijn op de vingers getikt en reclame moest onmiddellijk stopen
Gaaf geen correct beeld weer
De reclame ook nog niet gezien van telenet van die pods
@luc55 Die reclame van de pods tonen ze heel veel op play zenders en Telenet, op een week tijd toch al 6 keer gezien tijdens de avond uren tussen 20 en 21 uur, dus ze tonen het wel zeker.
Nog niet gezien maar klopt wel de reclame zal toch niet overdreven zijn
Heb er een beetje bang van de vorige van kerst was op randje