Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? De volle 100!

Hoe laptop upgraden naar Windows 11?

Mijn laptop geeft aan dat hij compatibel is om van Windows 10 te upgraden naar Windows 11 maar bij 'instellingen' - 'update' wordt Windows 11 niet weergegeven.
Iemand enig idee waar in Windows 11 kan vinden?

Dank voor het meedenken.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: upgrade naar windows 11

26 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/manieren-om-windows-11-te-installeren-e0edbbfb-cfc5-4011...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Experienced Meerweter

Die pagina had ik ook al gevonden maar als ik al die stappen volg en het 'controleren van updates' is gebeurd, dan is er nergens een optie voor windows 11 te zien.

Een andere manier?

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Hij vraagt dat maar als je toestel het niet aan kan

Kan je het niet opzetten

Bij opstarten van de pc een blauw scherm om over te schakelen dat zal nu regelmatig komen

Tijd voor een nieuwe pc of negeren

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Je kunt de PC Health Check doen om zeker te zijn dat jouw hardware voldoet aan de eisen van W11.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

ik heb eens windows 11 geinstalleerd op een pc dewelke dat kon, en dan de ssd in een pc welke het niet ondersteunt geplaatst, en deze startte gewoon op en was bruikbaar net zoals de andere, zonder hardware problemen

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@thomasdb  schreef:

ik heb eens windows 11 geinstalleerd op een pc dewelke dat kon, en dan de ssd in een pc welke het niet ondersteunt geplaatst, en deze startte gewoon op en was bruikbaar net zoals de andere, zonder hardware problemen

Da's een interessante tip !! 😉 👍

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
danchrista
Freshman Meerweter
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Windows 11 24H2 installeren op een PC zonder TPM of niet ondersteunde processor lukt perfect via de methode uitgelegd in volgende video: Windows 11 24H2 op ELKE PC installeren! (No TPM) Heb dit al gedaan op verschillende pc's en laptops. Nog geen problemen ondervonden.

toontje
Experienced Meerweter

PC Healh check had ik al uitgevoerd vooraleer de vraag te stellen. Daarom ook dat ik in mijn vraag meldde dat de laptop volledig geschikt is voor windows 11.

Een nieuwe kopen (zoals iemand voorstelt) lijkt me dan ook niet nodig want hij is amper 4 jaar oud.

Zou het probleem opgelost zijn als ik hem terug naar fabrieksinstellingen zet?

De andere oplossingen die aangereikt worden, zijn voor mij te ingewikkeld wegens niet genoeg technische kennis.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@toontje  schreef:

De andere oplossingen die aangereikt worden, zijn voor mij te ingewikkeld wegens niet genoeg technische kennis.

De Installatie-assistent voor Windows 11 die @thomasdb voorstelde is zeer gemakkelijk. Zoals op de gedeelde link staat zijn er slechts 4 stappen (telkens moet je eigenlijk gewoon bevestigen) Je kan een voorbeeld van de installatie zien in deze YouTube video: Windows 11: Upgrade from Windows 10 using NEW Installation Assistant (Official) - YouTube 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
toontje
Experienced Meerweter

Lijkt inderdaad niet zo heel moeilijk. Ik ga het één van de volgende dagen proberen.

Bijkomende vraag:
Ik heb een wachtwoord ingesteld op de laptop. Blijft dat behouden na de upgrade naar windows 11 (en is dat dan nog hetzelfde) of moet ik opnieuw instellen dat er een wachtwoord nodig is (en een nieuw/ander maken) om de laptop te kunnen gebruiken?

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je wachtwoord blijft bij een upgrade normaal ongewijzigd.

Veel succes met de update, laat ons weten of het gelukt is!

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je moet gewoon zien dat de pc dit aan kan de nieuwe windows

Ook is hij maar 4 jaar oud

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Nevada niet vermeld dat je PC Health Check had uitgevoerd. Ik veronderstelde dat je een melding in Windows Update had gekregen.

Het is in feite niet zo raar dat Windows Update de upgrade naar W11 nog niet aanbiedt. Zelf heb ik pas vorige week het aanbod gekregen. Wat je kan doen is het Insider programma activeren en dan controleren op updates.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/deelnemen-aan-het-windows-insider-programma-en-insider-i...

Bjørn (sb) | Ere-Krak