Beantwoorden
Java
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Hoe wettelijke compensatie na storing aanvragen?

Op 2 juni had ik geen internet van 4.39 uur tot net voor 13 uur. Ik ben nu al sindsdien bezig om mijn wettelijk voorzien compensatie te vragen. Via whatsapp al ettelijke medewerkers gehad (na de obligate AI die op niets trekt) en NIEMAND die die compensatie wil in orde brengen. Ze geven gewoon een link naar de info over die compensatie maar daar kan je dat niet aanvragen. De klantendienst (dienst?) trekt absoluut op niets. Jullie beweren compensatie te geven vanaf 8 uur storing maar doen gewoon niets en er is geen mogelijkheid om dit online zelf aan te vragen.

Dienstverlening: NUL

Leve de idiote AI chatboxen en immer veranderende medewerkers die gewoon weigeren om actie te ondernemen.

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: compensatie na panne

7 reacties
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Java  schreef:

(...) Jullie beweren (...)

Even voor de duidelijkheid De Netweters is geen klantendienst van Telenet. De "Jullie", waarmee je Telenet bedoelde, is hier slechts aanwezig ter moderatie.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeMMi
Expert Moderator
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Hey @Java, indien je in aanmerking komt voor een wettelijke compensatie na een dienstonderbreking die meer dan 8 uur heeft geduurd, zal deze automatisch toegekend worden op jouw eerstvolgende aanrekening. Daarvoor hoef je geen contact op te nemen met de klantendienst! Dit is waarom deze compensatie ook niet toegekend wordt door de klantendienstmedewerkers, dit is een volledig automatisch proces. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Java
Experienced Beetjesweter

Altijd hetzelfde antwoord. Op mijn laatste aanrekening was er geen compensatie vermeld! Dus wil ik die wel kunnen opeisen. 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

En die laatste afrekening was na 3 juni? Op Wettelijke compensatie bij dienstonderbreking | MyTelenet staat wel uitdrukkelijk dat, indien de factuur al in opmaak was, het een maandje langer kan duren voor de compensatie er op staat (wat ook logisch is).

Je kan altijd overgaan tot betwisting van het factuur, via 015 66 66 66 of via de Chatbot op Telenet.be (als je expliciet vraagt naar een medewerker dan wordt je doorverbonden). Of een klacht indienen via het contactformulier (dat deelde @Santa eerder al) of post: Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet 

WG94 | Krak
Java
Experienced Beetjesweter

Probleem intussen opgelost. Ik ben opgebeld nadat ik een klacht had ingediend via het klachtenformulier.

De klantendienst via whatsapp zou volgens mij toch iets beter kunnen reageren. Ik weet dat dit geen telenet-forum is, maar mensen met een gelijkaardig probleem weten nu dat ze beter via dat klachtenformulier kunnen werken dan via whatsapp...

WG94
Freshman Meesterweter

@Java  schreef:

De klantendienst via whatsapp zou volgens mij toch iets beter kunnen reageren. Ik weet dat dit geen telenet-forum is, maar mensen met een gelijkaardig probleem weten nu dat ze beter via dat klachtenformulier kunnen werken dan via whatsapp...

Het klachtenformulier zou niet je eerste stap moeten zijn, via klantendienst (telefoon, chat of whatsapp) zou je meteen juist geholpen moeten zijn, jammer dat dat niet het geval was

WG94 | Krak