24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
https://www2.telenet.be/residential/nl/pillar/fiber.html
Bij “Sneller” staat: “Zo haalden Japanse onderzoekers eind vorig jaar via fiber een topsnelheid van 319 terabytes per seconde.”
Het hoort terabits te zijn en niet terabytes.
Trouwens ondertussen hebben Japanners net hun record verbroken met 402 terabits per seconde.
https://phys.org/news/2024-06-world-tbs-transmission-standard-commercially.html
Ik kan niet wachten om een 8K 29 uur lange film te downloaden in 1 milliseconde.
Opgelost! Ga naar oplossing.
off-topic. Lezen moderators het bericht niet als te vragen of een Netweter niet kan helpen? Met mijn beperkte kennis kan ik me niet voorstellen dat een Netweter een correctie kan doen op een Telenet webpagina. Die kan alleen maar schrijven dat Telenet dat moet doen. Dus een nutteloze reactie.
@janne_man Een Netweter kan inderdaad geen aanpassingen maken aan onze website, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. 😉 Foutjes maken is menselijk en ik vermoed dan ook dat dit bij Yince helaas voorgevallen is. Mag ik wel vragen om enige zachtheid te bewaren? Ik begrijp dat het frustrerend is dat een moderator een antwoord geeft waar je in feite niet mee bent geholpen en dat dit de indruk wekt dat jullie berichten niet goed worden gelezen. Ik laat dit zeker even aan Yince weten zodat ze hier in het vervolg rekening mee kan houden!
Intussen geef ik het foutje op onze website door voor jullie, zodat dit kan bekeken worden. 😊
Off-topic
Ook nu twijfelde ik of ik een privé bericht zou sturen of niet. Ik vind niet dat Yince aangesproken moet worden voor dit voorval. Missen is inderdaad menselijk.
In mijn ogen is dit probleem algemener. Er komen heel wat berichten op de Netweters die rechtstreeks voor Telenet bestemd zijn. Meestal komt er dan een reactie van een Netweter die aangeeft dat Telenet hiervoor moet gecontacteerd worden. Soms is er geen reactie. In die weinige gevallen lijkt het me veelvuldig voor te komen dat een moderator de standaard reactie heeft van de vraag te stellen of er niemand kan antwoorden. Mijn perceptie is inderdaad subjectief.
Sorry @Yince (dat ik nu van een vlieg een olifant gemaakt heb). Ik weet uiteraard niet wat je instructies zijn, mogelijk waren die onvolledig.
Dankjewel om deze feedback met ons te delen, @janne_man. Ik begrijp wat je zegt en zal dit verder bespreken met het community-team zodat we kunnen kijken naar manieren om de werking en relevantie van onze community te verbeteren!
Uiteraard blijven we steeds alles meelezen en gaan we vaak achter de schermen aan de slag om zaken uit te zetten bij onze collega's intern. Dit blijven we zeker en vast ook doen!
@LordCoeCoe Intussen werd er ook een ticket aangemaakt voor het verbeteren van het foutje op onze website. 🙂
@janne_man schreef:Off-topic
Ook nu twijfelde ik of ik een privé bericht zou sturen of niet. Ik vind niet dat Yince aangesproken moet worden voor dit voorval. Missen is inderdaad menselijk.
Ik gebruik voor dit soort opmerkingen altijd de knop "Ongepaste inhoud melden".
Deze knop is er speciaal om één bepaalde post onder de aandacht te brengen van het Moderatie team, zodat je dit kan doen zonder het topic zelf te bevuilen.
Meestal wordt dat zeer geapprecieerd!
(off-topic. Lezen moderators het bericht niet als te vragen of een Netweter niet kan helpen? )
Dit gaat automatisch is na een paar uur als niemand een antwoord geeft op de vraag komt altijd de zelfde vraag
deze wordt door AI gemaakt dat denken we toch je komt het overal nu tegen deze worden
zeker in hulp chat later pas komt er een duidelijk antwoord maar daar hebben nog mensen twijfels of er een mens achter zit .
En het wordt moeilijk de tv heeft daar aandacht aan besteed en veel mensen waren verrast van het kunnen van Ai
Als dat met AI is, is dat een structurele fout van een dom programma de naam AI niet waardig. (Eigenlijk wordt er iets gebruikt dat niet geschikt is voor het doel dat men heeft). Diegene die dat beslist heeft bij Telenet is onbekwaam in dit geval. Om zo een dom antwoord te geen heb je geen AI nodig, een zeer eenvoudig programmatje kan dat even slecht.
Termen als cloud en AI moeten ook niet te pas en onpas als buzzwoord gebruikt worden. Alels moet in de cloud, alsof dat een kwaliteitslabel is. Alle nieuwe zaken krijgen nu een AI-label. Veelaml gewoon commerciëel gezever.
Ik vind het ergerlijk dat informatica fouten misbruikt worden voor zaken die mislopen. Sinds het prille begin weet men dat programma's fout (kunnen) zijn. Tegenwoordig zijn zelfs de eenvoudigste zaken zo complex geworden dat het geen exacte wetenschap meer is. Een programma maakt geen fouten vanuit het standpunt van het programma. Het voert elke instructie uit zoals het opgegeven is. Mensen maken fouten. Testprocedures moeten opgesteld en gevolgd worden. De verantwoordelijken zijn altijd mensen.
In de toekomst zal het beter worden zeker als de fouten duidelijk zijn
Natuurlijk een mens haalt er vlug deze zaken uit zeker bij twijfel is dit een machine of een mens
Gaan we uit van een machine omdat het voor ons niet klopt
off-topic
Het zal nog lang duren, zowel voor mensen als machines. Om wijlen rector De Somer te citeren: de waarheid wordt dwaling en de dwaling wordt waarheid.
@luc55 @janne_man aangezien we ondertussen toch al helemaal off topic zijn, pik ik hier graag nog even op in om de juiste informatie te delen.
Ik kan jullie met 100% zekerheid bevestigen dat er hier op De Netweters geen AI aan te pas komt. Alle onderwerpen en reacties erop worden door het community team (moderatoren, experts en mezelf) gelezen en beantwoord wanneer er een antwoord wordt gegeven. We houden wel in de gaten dat alle onderwerpen binnen de 2 dagen een antwoord krijgen van mede-Netweters. Als dit niet gebeurd, gaan wij (community team) dit onderwerp nog eens naar boven 'bumpen' op onze community door erop te reageren. Het tekstje dat onze moderatoren gebruiken om dit te doen, lijkt wel vaak hetzelfde te zijn. Die feedback zullen we dus zeker eens doorgeven.