Beantwoorden
goddfather
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Max 750 GB verbruik

Wij zijn een groot gezin met 6 personen, en hebben zowat alle mogelijke opties die er te hebben valt bij Telenet.

Zoon 1 speelt PlayStation, zoon 2 studeert IT, zoon drie studeert leraar en moet regelmatig dingen opzoeken op het internet, dochterlief kijkt graag Netflix, net als vader en moeder.

Gemiddeld verbruiken we (tot onze verbazing) een 30GB/dag. Grootste boosdoener blijkt Netflix, en de PlayStation.

Daardoor staan we op dag 24 van de maand meestal op 750 GB verbruik, en worden we teruggezet naar smalband.

Heb al naar verschillende (vriendelijke) mensen van Telenet gebeld, en telkens een uitleg gekregen hoe dit komt, en dat er absoluut niets aan te doen valt. ( dus ook geen upgrade). Laatste uitleg was dat dit een wettelijke beperking is. ?

Ondertussen hoor ik van meerdere collega’s, en bevestigd door Proximus, dat daar gewoon 150GB gratis kan bijgeboekt worden. Dit moet je wel doen net voor je aan je max bent...nadien gaat niet.

Voor ons zou dit een oplossing zijn.

Ik kan me toch niet voorstellen dat een modern bedrijf, waar ik voor de rest zeer tevreden van ben, niet minstens kan wat Proximus kan??? Zeker voor klanten die een full option abonnement hebben en al 20 jaar trouw betalen.

De oplossing kan toch niet zijn terug overstappen naar een bedrijf waar ik zolang geleden vertrokken ben omdat er niet tevreden was?

48 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Max 750 GB verbruik

@goddfather

 

Ik heb je bericht verplaatst naar het Lounge forum. Hier is het wat meer op zijn plaats.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Max 750 GB verbruik

Ik ben niet thuis in hetgeen Telenet kan toevoegen of wat niet. Het is voor zover ik weet geen wettelijke verplichting maar volgt uit de Fair Use policy van Telenet zelf.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Business fibernet 200/25Mbps  met 3TB vast volume,52 euro + 21% BTW.Samen 62,92 euro netto.

Ook verkrijgbaar voor particulieren,via Telenet center.Geen BTW nummer nodig.

 

 

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/

 

 

 

XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Topicwurm! Al 25 duimen! π-DAY! Say what?!

Max 750 GB verbruik

Verschil bij Proximus zit erin dat als je bij het "onbeperkte abo" je de FUP hebt bereikt je volledig op smallband word geplaatst...

 

Bij Telenet is dit enkel in de piekuren (12u-24u), in de daluren (24u-12u) blijft je abo onbeperkt ongeacht het verbruik en dus ook de snelheid de volle 200mbps.

 

Bij Proximus kan je idd vooraf 150gb extra toevoegen maar volgens mij is dit maar 1 malig hoor en niet iets dat je elke maand kan activeren!

 

 

Je kan je verbruik omlaag halen door je zoon zijn games snachts of in de voormiddag te laten downloaden en je resolutie in Netflix net een tikkeltje lager te zetten! Minder download/buffering en qua kwaliteit moet je amper inboeten hoor...

RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Max 750 GB verbruik

Bij proximus kan je idd 150 GB (gratis) toevoegen en zelfs zoveel keer in een maand als je dat wil.... dus in feite hoeft men daar niet op smallband te komen.

Maar denk dat als je uw goed voelt bij telenet beter kiest voor het Business pakket dat hier vermeld wordt van 3 TB per maand.


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Met business 200/25Mbps ben je 24 op 24 zeker van je snelheid,dat kun je van proximus en Co over koper NOOIT zeggen.Met veel geluk Max 95Mbps 

En met 3TB volume,hoef je niet eens de telemeter in de gaten te houden.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Max 750 GB verbruik

Ik begrijp ergens de Fair Use Policy van Telenet, maar het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om extra data als (betalende) optie aan te bieden. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Max 750 GB verbruik

Ik had een WIGO 25GB met opties Play More en Play Sports + internet security pack.

En ik ben vandaag over gestapt naar een WIGO BUSINESS 30GB + overname van bovengenoemde opties. Dit is iets duurder maar ik heb nu een mobiele pot van 5GB meer en vooral werkelijk unlimited internet, 24u/24u en 7d/7d, zonder fair policy en zonder beperking. Plus dat ik nu surf aan 240 Mbps i.p.v. 200 Mbps download en 30 Mbps i.p.v. 20 Mbps upload...

Never trust in Dust
Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Max 750 GB verbruik

Snap niet goed waarom ik zou moeten inboeten in tijd en kwaliteit... telenet zijn prijs ligt gemiddeld hoger dan andere providers in Europa en toch houden wij nog altijd vast aan limieten... Die 750gb is vastgesteld toen het nog doenbaar was, nu is dat niet.

 

En XiroN als ik 4k wil gamestreamen met google stavia ga ik dat dan ook alleen maar snachts mogen doen?

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Afschaffen die telemeter,indien je Fibernet 200 of whoppa 200 bezit

In Nederland geeft Ziggo(Liberty global) volledig onbeperkt volume aan 500Mbps.

 

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Max 750 GB verbruik

@robatoras 

Mag van mij ook weg. Er staat nu ongelimiteerd internet en ik heb enkel nog maar de oranje kleur balkjes dus, het enige wat ik nog zie wat enigszins ter indicatie is wat ik per dag verbruik. Maar het is echt ongelimiteerd, dus...

Never trust in Dust
pirader
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Max 750 GB verbruik

ik heb de laatste dagen meermaals gebeld met telenet in de hoop dit te verkrijgen, aangezien ikzelf ook elke maand op deze limiet stuit.

Echter houden ze voet bij stuk dat dit niet meer mogelijk is als particulier zonder btw nummer.

complete bull**bleep** en geen deftig alternatief beschikbaar...

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Max 750 GB verbruik


@pirader  schreef:

ik heb de laatste dagen meermaals gebeld met telenet in de hoop dit te verkrijgen, aangezien ikzelf ook elke maand op deze limiet stuit.

Echter houden ze voet bij stuk dat dit niet meer mogelijk is als particulier zonder btw nummer.


Ga even langs in een Telenet shop
Zij zullen u met plezier helpen

 

pirader
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Max 750 GB verbruik

waarom zou het in een telenet shop wel lukken en via de klantendienst niet? 🙂