Beantwoorden
goddfather
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Max 750 GB verbruik

Wij zijn een groot gezin met 6 personen, en hebben zowat alle mogelijke opties die er te hebben valt bij Telenet.

Zoon 1 speelt PlayStation, zoon 2 studeert IT, zoon drie studeert leraar en moet regelmatig dingen opzoeken op het internet, dochterlief kijkt graag Netflix, net als vader en moeder.

Gemiddeld verbruiken we (tot onze verbazing) een 30GB/dag. Grootste boosdoener blijkt Netflix, en de PlayStation.

Daardoor staan we op dag 24 van de maand meestal op 750 GB verbruik, en worden we teruggezet naar smalband.

Heb al naar verschillende (vriendelijke) mensen van Telenet gebeld, en telkens een uitleg gekregen hoe dit komt, en dat er absoluut niets aan te doen valt. ( dus ook geen upgrade). Laatste uitleg was dat dit een wettelijke beperking is. ?

Ondertussen hoor ik van meerdere collega’s, en bevestigd door Proximus, dat daar gewoon 150GB gratis kan bijgeboekt worden. Dit moet je wel doen net voor je aan je max bent...nadien gaat niet.

Voor ons zou dit een oplossing zijn.

Ik kan me toch niet voorstellen dat een modern bedrijf, waar ik voor de rest zeer tevreden van ben, niet minstens kan wat Proximus kan??? Zeker voor klanten die een full option abonnement hebben en al 20 jaar trouw betalen.

De oplossing kan toch niet zijn terug overstappen naar een bedrijf waar ik zolang geleden vertrokken ben omdat er niet tevreden was?

48 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Op de klantendienst zullen ze niet mogen.Omdat die alleen werken voor particuliere klanten.

Via een Telenet center zetten ze je gewoon zonder zeuren over op business ZONDER btw nummer.

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Max 750 GB verbruik


@pirader  schreef:

waarom zou het in een telenet shop wel lukken en via de klantendienst niet? 🙂


Wat heb je te verliezen? Probeer het gewoon!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Max 750 GB verbruik

Spoiler
0D4D944D-2ABC-4FD4-B4AE-FDFAFB2C9066.png

 

 

De prijzen dat ze tonen is het exclusief of inclusief btw? 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Business producten zijn altijd EXCL 21%BTW

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Max 750 GB verbruik

@sb 

Mij is het gelukt via telefoneren naar de klantendienst. Ze hebben mij juist de rede gevraagd waarom ik wou overstappen? Ik heb gewoon geantwoord voor het ongelimiteerd internet. En verder hebben ze geen problemen hier over gemaakt. Het was nog dezelfde dag gefixt. En idd, de geafficheerde prijzen zijn exclusief BTW.

Never trust in Dust
pirader
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Max 750 GB verbruik

Dat was bij mij dus niet het geval. Echter gisteren naar een telenet shop gegaan en na een kwartiertje was het in orde!

Bedankt voor de tips allemaal!

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Max 750 GB verbruik

Ik blijf het zeggen dat telenet een wigo ultra moet maken aan dezelfde prijs als die business, maar business dient voor zelfstandige en kmo’s en niet voor particulieren ! Telenet moet dringend een goed alternatief maken voor particulieren... maakt niet uit dat het duurder is, gewoon een alternatief voor de grote verbruiker... of is telenet er alleen voor de kleine verbruiker?

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Waarom zou business dienen voor alleen business klanten.

Hoe ga je het oplossen als je met 750GB in de piek maand na maand niet red?

Ze geven zelf de pap in de mond,kom je niet toe,doe een upgrade naar een hogere formule.

Ik ken zelfstandigen die een particulier abonement hebben.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Max 750 GB verbruik

Aan allen @Suzy ,

Wat Telenet zou moeten doen in het privatieve gedeelte bij hun WIGO abonnementen, is na het WIGO 40GB abonnement, bvb een abonnement toevoegen met 100GB mobiele data aan 168€ BTW in, en met een fair policy van 750 GB vast internet, en dan een UNLIMITED abonnement, maar dan effectief UNLIMITED zonder beperking van vast internet, en aan de reeds nu bepaalde prijs van 200 €, BTW in. Dan moeten particuliere klanten niet meer overstappen naar een BUSINESS abonnement.

@Suzy kan jij dit eens voorstellen aan de daartoe bestemde afdeling welke zich hiermee bezig houd, aub?

 

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Max 750 GB verbruik

Ik denk niet dat het de bedoeling is om Suzy op deze manier als tussenpersoon te gebruiken...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jellex
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Max 750 GB verbruik

ik heb zonet gebeld naar telenet business, ze stonden op het punt een afspraak te maken voor de modem en digibox enzo te veranderen en ik werd terug gebeld dat ze toch een btw nummer nodig hebben?

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Je moet Telenet business niet bellen,ga gewoon naar een Telenet center,op 5 minuten is een business abonement in orde,ZONDER BTW nummer.

Johnny_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Max 750 GB verbruik

ik volg dit topic even mee op. We zitten in dezelfde situatie, groot gezin met kinderen die studeren, gamen, netflixen en youtuben... voor het einde van de maand zitten we geregeld aan de 750 max. Ook steeds dezelfde uitleg van Telenet: ze kunnen er niet omheen, het is het maximum, dit is technisch beperkt, ze kunnen dat niet afzetten van de technische dienst, en "u verbruikt toch wel veel hee". En de laatste keer te horen gekregen van de - wel vriendelijke - dame "dat ze dit nog nooit tegengekomen waren". Bovenstaande post bewijst wel het tegendeel. 

 

Er werd een keer aangeraden om dan om te schakelen naar een bedrijfsabonnement (klik?) maar volgens mijn laatste gesprek met de helpdesk is dat ook beperkt, wat inderdaad op de business pagina staat:
https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/klik/klik30gb-bestel/
"* Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."

 

Als er een oplossing is kom ik het ook graag te weten.... 

Johnny_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Max 750 GB verbruik

deze week nog gebeld met de helpdesk waar ze me zeiden dat die beperking ook geldt op business, en op https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/klik/klik30gb-bestel/ staat ook volgende: 
"* Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Max 750 GB verbruik

Alleen op business fibernet s  200GB volume

De rest is echt ONBEPERKT volume.

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/