24757
netweters
|
152453
antwoorden
|
20708
vragen
|
Wij zijn een groot gezin met 6 personen, en hebben zowat alle mogelijke opties die er te hebben valt bij Telenet.
Zoon 1 speelt PlayStation, zoon 2 studeert IT, zoon drie studeert leraar en moet regelmatig dingen opzoeken op het internet, dochterlief kijkt graag Netflix, net als vader en moeder.
Gemiddeld verbruiken we (tot onze verbazing) een 30GB/dag. Grootste boosdoener blijkt Netflix, en de PlayStation.
Daardoor staan we op dag 24 van de maand meestal op 750 GB verbruik, en worden we teruggezet naar smalband.
Heb al naar verschillende (vriendelijke) mensen van Telenet gebeld, en telkens een uitleg gekregen hoe dit komt, en dat er absoluut niets aan te doen valt. ( dus ook geen upgrade). Laatste uitleg was dat dit een wettelijke beperking is. ?
Ondertussen hoor ik van meerdere collega’s, en bevestigd door Proximus, dat daar gewoon 150GB gratis kan bijgeboekt worden. Dit moet je wel doen net voor je aan je max bent...nadien gaat niet.
Voor ons zou dit een oplossing zijn.
Ik kan me toch niet voorstellen dat een modern bedrijf, waar ik voor de rest zeer tevreden van ben, niet minstens kan wat Proximus kan??? Zeker voor klanten die een full option abonnement hebben en al 20 jaar trouw betalen.
De oplossing kan toch niet zijn terug overstappen naar een bedrijf waar ik zolang geleden vertrokken ben omdat er niet tevreden was?
interessant, volgens Tweakers heeft Proximus in 2019 hun fair use policy aangepast naar 3 Terabyte ipv 750 Gb, met optie om nog bij te kopen als je daar toch aanzit. Interesting, gaat Telenet volgen od niet?
@Johnny_ dit al sinds vorig jaar dat Proximus dat heeft. Maar ze hebben blokken die je moet kopen anders zijn ze wettelijk niet in orde met de FUP. Dus kom je aan de xxx GB kan je blokken kopen voor meer volume en ik dacht van 300 GB per keer. Maar of dat het nu dat waard is nee of wel zet je je lijn geheel open met onbeperkt of blijf je FUP hanteren zoals is vastgelegd.
Volgens deze post is het echt onbeperkt...of het moest ondertussen veranderd zijn. Bij particuliere abonnementen staat effectief 750 GB. Ik vind bij de business abonnementen geen echte grens terug.
@Johnny_ Ik heb een particulier abonement met Fup 750GB tussen 12 en 24 uur
Ik heb al eens 32TB verzet aan back_ups in 2019 in 17 dagen meerdere keren zonder 1 seconde op smalband.Zie screenshot boven
Met proximus haal je gemiddeld geen 75Mbps,zo traag.
Ik durf ook uit te pakken tegen hun FTTH met Telenet business onbeperkt volume.
Nee dank u proximus edpnet over koper.
Laat je niets wijsmaken met business 300/30Mbps en 1000/50Mbpsd is het echt onbeperkt zonder meer.
Proximus en edpnet komen niet eens aan 30% met hun onbeperkt volume.Zoals ik met Fup 32TB over 17.Anders wil ik het wel eens zien over koper en Telenet over coax.
@Wheng schreef:Volgens deze post is het echt onbeperkt...of het moest ondertussen veranderd zijn. Bij particuliere abonnementen staat effectief 750 GB. Ik vind bij de business abonnementen geen echte grens terug.
hangt bij business af van abonnement, ene abo is onbegrenst, ander abo krijgt bvb 3.000GB enz
@Cru schreef
hangt bij business af van abonnement, ene abo is onbegrenst, ander abo krijgt bvb 3.000GB enz
Business heeft maar 1 formule begrenst op 200GB volume en heet Business Fibernet S.
De andere snellere formules hebben onbeperkt volume.
Ben je tevreden met gemiddeld +- 75Mbps aan snelheid,kan je ook kiezen voor proximus 3000GB of edpnet onbeperkt volume.
nee, klopt niet wat je zegt
wigo business: no limit
business fibernet S: 200 GB
business fibernet 3072 GB
Klik 10,20,30,60,90 GB: FUP
klikS: 200 GB
klik buro S: 200 GB
klik buro fibrenet: no limit
@Cru schreef
business fibernet 3072 GB
Is oude formule Graag officiele link als dat zo is
Zie hier eens
@robatoras schreef:@Cru schreef
business fibernet 3072 GB
Is oude formule Graag officiele link als dat zo is
staat idd onbeperkt op de website dus zal aangepast zijn
rest klopt wel
klik valt wel onder business dus zit je met de FUP
Ik zal het gemakkelijk maken
Business fibernet S wigo heeft 200GB de rest is ONBEPERKT Klik 10,20,30,60,90 GB: heeft geen Fup
@Cru schreef:
@robatoras schreef:@Cru schreef
business fibernet 3072 GB
Is oude formule Graag officiele link als dat zo is
staat idd onbeperkt op de website dus zal aangepast zijn
rest klopt wel
klik valt wel onder business dus zit je met de FUP
Bij de particuliere abonnementen kan je terugvinden dat de FUP 750 GB tijdens piekuren is. Dit vind ik nergens terug bij business.
@Wheng schreef
Bij de particuliere abonnementen kan je terugvinden dat de FUP 750 GB tijdens piekuren is. Dit vind ik nergens terug bij business.
Fup 750GB bestaat niet bij business abonementen.
@robatoras schreef:@Wheng schreef
Bij de particuliere abonnementen kan je terugvinden dat de FUP 750 GB tijdens piekuren is. Dit vind ik nergens terug bij business.
Fup 750GB bestaat niet bij business abonementen.
Zoals ik zei, ik vind de 750 GB inderdaad niet terug bij business abonnementen.
Ik zie wel "een" FUP. Ik vind nergens wat die FUP dan is. Er wordt dan soms 3 TB gezegd, maar waar staat dat?
Zie hier. "Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."
Bij particuliere klanten staat duidelijk vermeld dat de FUP 750GB is.
Bij business staat "Met een internetabonnement onbeperkt surfen kan u onbeperkt veel versturen en ontvangen via het Telenet-netwerk." zonder duidelijke FUP.
Onbeperkt veel versturen en ontvangen lijkt iets anders te zeggen dan onbeperkt internet.
Want op de productenpagina staat duidelijk wel een FUP: "Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik."
Maar nergens vind je terug wat die FUP voor business dan zou zijn of hoe deze werkt.
@SuzyHet blijft allemaal wat onduidelijk op de website. telenet.be/internetgebruik lijkt ook niet te werken.
Jaren geleden maakte ik mij druk omdat men de "feiten" op de Belgacom website moest zoeken achter hoeken en kanten. Toen was de Telenet website tenminste duidelijk. Hoe het nu gesteld is bij Proximus weet ik niet, maar bij Telenet is het momenteel niet beter als toen bij Belgacom.