Beantwoorden
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Dit artikel op hln spreekt over 10gigabit optie bij proximus: 

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste internet: “meer dan 250 films tegelijk streamen”

https://www.hln.be/tech/niet-langer-telenet-maar-proximus-heeft-snelste-internet-meer-dan-250-films-...

Uiteraard moet dit met een serieuze korrel zout genomen worden maar voor telenet is dit geen goede reclame. Consumenten die er niets van kennen denken dat proximus overal de snelste is. Wel benieuwd hoe telenet hier op zal reageren...

32 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Proximus heeft een serieuze inhaalbeweging voor de boeg. Maar dat kan alleen maar de klant ten goede komen.

Eventjes de beide jaarverslagen nagekeken van de 2 "groten".

Telenet enkel in Vlaanderen, Brussel (niet volledig) en een heel klein stukje Wallonië. Proximus over gans België.

TV: Telenet 1 762 000 klanten, Proximus 1 710 000 klanten

Internet: Telenet 1 725 700 klanten, Proximus 2 216 000 klanten

Vaste telefonie: 1 100 200 klanten, Proximus 1 810 000 klanten

Mobiel: 2 950 200, Proximus 5 448 000 klanten

Voor de laatste 2 items had Proximus een historische voorsprong omdat ze jaren eerder zijn mogen beginnen verkopen.

Dus als ik het zo bekijk als Telenet straks ook kan beginnen verkopen in Wallonië door hun deal met Orange, dan zal Proximus serieus zijn tenen mogen uitkuisen. Ze zullen zeker de snelste moeten zijn op veel vlakken.

Maar het zal mij een zorg wezen. Hier heeft Telenet voorlopig geen concurentie, al 25 jaar niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

@igvfer 

Heeft px niet zn iets grotere voorsprong door overname belgacom... Alles wat in straten lag/ligt was vroeger puur belgacom dus natuurlijk hebben die grote getallekes.

Vaste telefoon hebben ze door de leidingen van belgacom, en verschil met gsm operator... Vroeger was er alleen maar px, mobistar, en later base. En had px meeste masten en beste bereik. (In onze regio gesproken kan niet voor ander spreken)

Het gros van de mensen (dat ik al ken) blijft uit gemakzucht/onwetendheid/schrik voor verandering bij hun 1ste provider/leverancier ook al is alles tzelfste... Het ene noemt A en andere B maar bieden beide zelfste doeleinde.) 

Vooral de oudere garde (groep die niet zijn meegegaan met hun tijd) hebben zo iets van alst marcheerd moete niet veranderen, heb dat niet nodig, ken dat niet, vroeger alles beter. Dus deze groep zal moeilijk (of nooit) veranderen van provider.

Dus zit je al met vaste getallen, waar je eigenlijk niet op kunt afgaan.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Meer dan 250 films tegelijk streamen”

En wanneer kijken,😂

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Telenet zal op zoek moeten gaan naar een andere slogan; 'wij zijn de snelste' is verleden tijd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

@sb 

Telenet is zoals ne goeie Barry White.

"You’re the First...., the Last..., My Everything..."

😉

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Is er een reden voor Telenet om te reageren?

Ondernemingen kunnen toch als lang een fiber connctie hebben. Dat zijn producten op maat van de klant.  Kijk hier eens.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Spijtig dat ze van in begin deze post geen link hebben gezet van bv hln.be artikel zijn reacties zijn zo leuk... Sorry dat ik direct aan jouw moest denken @robatoras , maar kzou bijna gzworen hebben dat je meerdere accounts had of je dubbelgangers had haha 😂😂🤣🤣

https://www.hln.be/tech/niet-langer-telenet-maar-proximus-heeft-snelste-internet-meer-dan-250-films-... 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

@Ex-Netweter Proximus en partners investeren 9 miljard euro om 95% van de Belgische woningen van fiber te voorzien tegen het jaar 2032.
Ter vergelijking: Telenet investeert maximaal 2 miljard euro in fiber tegen 2038

 

Nie moeilijk

Proximus moet nog 79% over gans Belgie straten en stoeppen openbreken,9 miljard zal te weinig zijn.Nog 9 jaren te gaan,dat halen ze niet.

Telenet voorziet de komende jaren nieuwe wijken en industrie terreinen gravend aan glasvezel  2 miljard ziet er al wat beter uit

We mogen Fluvius niet vergeten als partner.

Ex-Netweter
 

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern


@janne_man  schreef:

Is er een reden voor Telenet om te reageren?


Absoluut. De uploadsnelheid van amper 40 Mbps op Giga Internet is een gigantische reden.

Voor thuiswerkers die dagelijks grote bestanden naar hun werkgever/opdrachtgever moeten doorsturen is coaxkabel geen prettige ervaring.
Gamers die last hebben van hoge ping en packet loss op een coaxnetwerk met storingen zullen ook snel op fiber overstappen.

Youtubers en andere vloggers die dagelijks 4K-video uploaden nemen ook meteen fiber als dat beschikbaar komt.
En die vertellen dan aan hun duizenden kijkers op Youtube dat fiber beter is dan coaxkabel.

De coaxkabel gaat het zeer lastig krijgen vanaf 2025.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Wie moeten we nu geloven Het Laatste nieuws of Datanews

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/telenet-blijft-op-elk-vlak-de-snelste-operator/article-news-188...

@Ex-Netweter 

Gamers die last hebben van hoge ping en packet loss op een coaxnetwerk met storingen zullen ook snel op fiber overstappen.

Youtubers en andere vloggers die dagelijks 4K-video uploaden nemen ook meteen fiber als dat beschikbaar komt.

antwoord.

Hoe doen de nog 79% proximus klanten dat vandaag met gemiddeld 60Mbps downpeed en 16Mbps upspeed.

Nog jaaaaaaren geduld hebben,en denk er aan Telenet(upspeed) zit ook niet stil.Laat staan downspeed.

 

@Ex-Netweter De coaxkabel gaat het zeer lastig krijgen vanaf 2025.

Geloof jij nog in sprookjes met jou lang voorbijgestreefde koper lijn,waar de overgrote proximus klanten het nog jaren mee moeten doen.Wat zullen ze snel overstappen naar Telenet.Is vandaag al duidelijk te merken.

Het proximus netwerk ondervind ook dagelijkse storingen,wil je 'n link

Ik zou ze de kost niet willen geven die bij Proximus vandaag niet eens mijn upspeed van 40Mbps halen met hun downsppeed .

 

@Ex-Netweter Voor thuiswerkers die dagelijks grote bestanden naar hun werkgever/opdrachtgever moeten doorsturen is coaxkabel geen prettige ervaring.

antwoord.

Voor die 79% over hun koperlijntje wel dan😂Of maken die veel overuren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern


@Ex-Netweter  schreef:

Voor thuiswerkers die dagelijks grote bestanden naar hun werkgever/opdrachtgever moeten doorsturen is coaxkabel geen prettige ervaring.


Ik kan mij echt niet voorstellen dat een thuiswerker grote bestanden moet doorsturen via zijn locatie thuis. Als dat zo is, dan is er iets dat mank loopt bij zijn werkgever. Grote  volumes zitten in een database en die bewerk je vanop afstand. 

Of uw voorspelling voor 2025 juist is, weet ik niet. Van één zaak ben ik zeker: hoe hoger de snelheid hoe achteloser men ermee omgaat, zowel in volume als in aantal. Wat dat betreft is er fundamenteel geen verschil tussen een wegennetwerk en een datanetwerk: wat er is zal gebruikt worden tot het stropt en dan maar nieuwe routes maken.

 

Ex-Netweter
 

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern


@janne_man  schreef:


Ik kan mij echt niet voorstellen dat een thuiswerker grote bestanden moet doorsturen via zijn locatie thuis. Als dat zo is, dan is er iets dat mank loopt bij zijn werkgever. Grote  volumes zitten in een database en die bewerk je vanop afstand. 


Zelfstandige beroepen werken niet steeds met een kantoor, maar rechtstreeks met een opdrachtgever: architect, landmeter, geograaf, fotograaf, grafisch vormgever, cameraman, video-monteur,...

Met een harde schijf, geheugenkaartje of USB-stick naar Brussel rijden is passé hoor als je fiber hebt.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Dan zullen die allemaal bij Telenet business zitten,aan 50Mbps up  Of corporate Telenet aan 75Mbps up

of Telenet business I Fiber 10/10Gbps

En wie is er nu de snelste provider van Begie.   HLN Jawadde

https://www2.telenet.be/business/nl/sme-le/aanbod/verbinden/internet/ifiber.html?CMP=sbr_telenet%20b...

Alle details

 
 
Specificaties
 
iFiber
 

Toegangstechnologie

Glasvezel

 
Bandbreedte
 

Downstream/upstream gegarandeerd

10 Mbps - 10 Gbps

 
Technische specificaties
 

Max. aantal gebruikers

Onbeperkt

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zie ze al grote bestanden sturen aan amper 16Mbps gemiddeld bij proximus over hun koperlijntje.  scarlet of Edpnet.

Je doet zo precies dat iedere zelfstandige over Fiber geschikt.Mischien 2%

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

Volgens het jaarverslag hebben ze ondertussen 252 000 fiber aansluitingen. Op een totaal van 2 216 000 internetabonnees. Dat is zo'n 11.5% van hun klanten. Bron: https://www.proximus.com/nl/investors/reports-and-results.html#. Klik op kwartaal overzicht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet langer Telenet, maar Proximus heeft snelste intern

@igvfer Volgens het jaarverslag hebben ze ondertussen 252 000 fiber aansluitingen. Op een totaal van 2 216 000 internetabonnees. Dat is zo'n 11.5% van hun klanten. Bron: https://www.proximus.com/nl/investors/reports-and-results.html#. Klik op kwartaal overzicht.

Antwoord.

Dat is heel wat winder dan 21%

Als je weet dat ze begonnen zijn met uitrol FTTH in 2017.

Nog vele jaaaaaren te gaan.

Tegen die tijd is Telenet al jaren klaar met uitrol Docsis4.0 aan 10/6Gbps.

Buiten grote bedrijven heeft de consument dat helemaal niet nodig.