Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onderzoek door Tivo in UK meld dat 16% weet wat te kijk

Er is een onderzoek in de uk geweest onder de Tivo gebruikers (soort tv box versie) dat meld dat er maar 16% van de kijkers weet wat ze willen zien en de rest allemaal zappers zijn dat een programma niet helemaal uit kijkt.

zeer opmerkelijk met al die opties om iets volledig te bekijken ook achteraf.

wat zou dat geven in belgie bij telenet aan cijfers hoeveel er nog iets helemaal uitkijkt zonder hele tijd te zappen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 4500/1500
Tags (2)
7 reacties
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Interessant onderzoek. Maar moest er nu eens meer programma dan reclame zijn op de commerciële, dan zou ik dat nog kunnen volhouden. Maar ik heb het opgegeven. Ik kijk alleen nog naar de openbare (VRT & NPO). En waarom zou ik opnemen? Dan moet ik alsnog een minuut (soms zelfs twee minuten?!) reclame kijken, en voortdurend doorspoelen en hopen dat ik niet te ver zit... Terwijl je evengoed via de gratis apps kan kijken, met minder reclame. Snappen wie snappen kan. Zappen doe ik zelf nooit, want ik kijk niet (meer) naar de commerciële. (Om nog niet te spreken over de inhoud van de commerciële programma's.)

Master-Magic
Professional Superweter

@Jari_Opsomer ik kijk ook veel minder live tv, als je via de apps van VTMGo+ voor 5 euro de programma's kunt zien zonder reclame, de films of series bv.

en de andere beschikbare apps waar je leuke films en series op kunt zien zonder reclame (HBO Max,Netflix, Disney+,enz).

een sterregem van VTM vind ik zelf niet om aan te zien, de kwaliteit van die programma's is ferm gezakt.

Master-Magic | Krak

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik ben ook een zapper, altijd al geweest. Maar vroeger kon na de reclame 'terug' zappen om je programma of film verder te kijken. Nu blijf je gewoon zappen, omdat je overal reclameblokken tegenkomt.

Het is een verademing als je eens zonder reclame iets op 1 of canvas kan bekijken. Ik heb een Chromecast en op die manier heb ik ook al verschillende series via VRTMax gekeken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter

@sb wat is dat reclame 😛 ik zie dat nog amper.

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je begint te zien dat die reclame niet meer aanslaat vroeger zag je overal reclame op straat bussen en tv dat is de laatste tijd veel vermindert

Zelf op gewone radio is het al veel minder tegen vroeger

Als je een echte papieren krant hebt staat er niets meer in van reclame vroeger had je grote pagina's met reclame zoals bij de boekjes

Aan alles komt een einde aan en vlugger dan je denkt

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@luc55  schreef:

Als je een echte papieren krant hebt staat er niets meer in van reclame vroeger had je grote pagina's met reclame zoals bij de boekjes

Off topic

Met uitzondering van de zondag lees ik elke dag mijn krant. Meestal papier en als ze om te laat komt, digitaal maar de papieren versie. Ik zie nog altijd paginagrote advertenties. 

Het is wel zo dat het pagina formaat verkleint is tegenover vroeger. Slechts enkele kranten hadden een kleiner formaat (onder andere Het Volk en Het Laatste Nieuws).

Een krant zonder advertenties is niet leefbaar.

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55  Wat heeft reclame in kranten te zien met tv zenders kijken, 

kranten worden bijna niet meer verkocht (heel veel digitaal) en de reclame regie is veel verminderd door teveel uitgesteld kijken in België, daarom dat ze die minuut reclame voor de opname willen, extra inkomsten dat ze anders missen.

het kijken in de uk is wel anders dan bij ons, daar wordt om de 15 a 20 min reclame vertoond voor 10 min bijna, en daar zie je ook veel hetzelfde, ik weet niet of ze die reclame in opnames ook zien zoals bij ons in het begin van een programma dat ze verplicht moeten bekijken en niet kunnen doorspoelen in de opname wat bij ons wel kan bij opnames na de verplichte minuut.

Master-Magic | Krak