Beantwoorden
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Overname Telenet-diensten pas mogelijk in februari?!

Dag Netweters,

Ik wil hier toch even mijn ongenoegen uiten over de service die Telenet tegenwoordig aan hun klanten biedt. Korte schets; op 04/12/2019 heb ik naar tbadmin@telenetgroup.be een overnamedocument verzonden om alle Telenet-diensten terug op mijn moeder haar naam te zetten (zelfde adres), wegens stopzetting van mijn bedrijf op 01/01/2020. Op 16/12/2019 heb ik via Twitter aan Telenet gevraagd of ze hun mailbox wel checken en al enige update hebben hieromtrent. Hier werd mij het volgende verteld (en ik citeer): "Bedankt om dit door te sturen, Sascha. Ik heb zojuist alle nodige documenten voor deze overname gevonden. Van zodra deze overname is uitgevoerd houden we je hiervan op de hoogte. Mijn excuses voor het misverstand. 😞 Stijn"
Oké, goed, geen probleem. Vandaag (27/12/2019) vroeg ik alweer een update over deze overname op een licht geïrriteerde toon (via Twitter) en toen kreeg ik plots het volgende te horen (citaat): "
Hey Sacha, ik geef je even tussentijdse feedback i.v.m. je overname. Helaas is het pas mogelijk om de overname in orde te brengen in februari. Dit is omdat we een foutmelding in ons systeem hebben en het helaas niet vroeger in orde kunnen brengen. Van zodra de overname in orde is, zal ik er zeker voor zorgen dat de laatste 3 facturen opnieuw gefactureerd worden richting het bedrijf. Sorry voor het ongemak alvast. Je mag van ons een bevestiging ontvangen via e-mail wanneer dit in orde is. Dit zal zijn op het volgende e-mailadres: xxx@xxx.com. Fijn oudjaar! Livia"
Inderdaad, fijn oudjaar. Hoe kan het dat een overnamedocument pas in februari kan verwerkt worden door TN? Ik ben de laatste persoon die over de service & diensten van Telenet zeurt, al meer dan 10 jaar klant, maar dit is toch echt wel een brug te ver. Mijn oplossing is dus; al mijn diensten bij Telenet opzeggen en deze opnieuw bestellen onder de naam van mijn moeder (op hetzelfde adres).

Voilà, even alle frustraties aan de kant gezet, laat maar horen wat jullie hierover denken en voor iedereen toch nog prettige feestdagen gewenst! 🍾

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overname Telenet-diensten pas mogelijk in februari?!

@WhiteSasch  ik ben er mee akkoord dat het te lang duurt voor een overname in orde te krijgen. Wat ik wel lees is dat het gaat over een stopzetting van een bedrijf. Vermoedelijk gaat daar ergens iets zijn met uw BTW nummer dat het daarom een maand langer duurt. Maar ik kan daar ook naast zitten natuurlijk. @Suzy  kan misschien wat meer duidelijkheid geven hier over.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Overname Telenet-diensten pas mogelijk in februari?!

Dag @patrick37 , hartelijk dank voor je reactie. Ik heb mijn BTW-nummer nog nergens stopgezet, of ook nog nergens doorgegeven dat ik dit wil laten stopzetten op 1 januari, trouwens. Dit moet ik asap nog doen...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overname Telenet-diensten pas mogelijk in februari?!


@patrick37  schreef:

... @Suzy  kan misschien wat meer duidelijkheid geven hier over.


@patrick37 de info die @WhiteSasch heeft gekregen op 27/12 is helaas correct. Door een bug in de Telenet systemen is de overname nu uitvoeren niet mogelijk. Maar heb gezien dat @WhiteSasch ondertussen nog contact heeft gehad met de klantendienst om een andere oplossing te vinden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.