24747
netweters
|
152254
antwoorden
|
20683
vragen
|
Telenet verhoogt z’n prijzen…Inflatie. 🤨
https://www.gva.be/binnenland/telenet-verhoogt-eind-april-de-prijzen/47358256.html
Telenet doet het weer: prijzen omhoog, terwijl zusterbedrijf Ziggo ze verlaagt
Telenet heeft aangekondigd dat het vanaf 28 april de prijzen van zijn vaste, maandelijkse abonnementen verhoogt met 2,9%. Dit zou het gevolg zijn van 'inflatie' en de stijgende kosten voor technologie, loonkosten en infrastructuur zoals 5G en glasvezel. Klanten worden hier de komende weken over geïnformeerd. Ondertussen blijven sommige tarieven, zoals die van BASE en Tadaam, ongewijzigd. Telenet klanten, verander dan tenminste naar BASE a.u.b.: wat dezelfde hardware heeft als bij Telenet - TV box is idem, backbone bij internet is precies hetzelfde, zelfde mobiele netwerk, ...
Maar even serieus: dit is toch al de zoveelste prijsverhoging? Terwijl we hier in België steeds meer betalen voor een coax-netwerk dat overboekt is en waarvan de prestaties wisselvallig zijn, verlaagt zusterbedrijf Ziggo in Nederland juist zijn prijzen! Hoe valt dit te rijmen? Wat is Telenet in godsnaam aan het doen?
Hun mobiele netwerk laat nog steeds te wensen over, en glasvezel is in België nog steeds een verre droom voor de meeste klanten. En toch wordt het duurder. Wat krijgen we er eigenlijk voor terug? We horen telkens hetzelfde verhaal over inflatie en investeringen, maar zien we echt verbeteringen? De 5G-uitrol loopt traag en hun coaxnetwerk zit vol, maar de factuur blijft stijgen.
Wat vinden jullie hiervan? Gaan jullie deze prijsstijging gewoon slikken, of wordt het tijd om eens verder te kijken?
Zie deze uitgebreidere Netweters thread a.u.b.: Telenet verhoogt prijzen van internet, televisie en GSM - De Netweters
Ik heb het al eens gezegd…de aandeelhouders gaan voor op de klanten. Dat ik moet betalen voor diensten is logisch maar ik wil er wél iets voor terug en wat innovatie betreft is “verwondering” niet echt het woord dat ik in de mond zou durven nemen, eerder teleurstelling 🤔🤨.
@Jo77 Bij andere providers gebeurt dit ook deze prijs stijgingen, bij Proximus soms 2 keer op een jaar tijd.
mensen verdienen toch ook altijd meer en meer.
deze prijs stijgingen zijn een jaarlijks terugkomende trend.
je weet dit op voorhand, had dit paar weken geleden al gemeld dat we meer gaan moeten betalen.
ben je niet tevreden van Telenet dan kan je gewoon overstappen naar een andere provider, je bent niet verplicht om bij Telenet te blijven, met alles 10 keer hier te komen melden gaat er niets veranderen, je moet de stap zelf zetten.
De Belgische provider Telenet gaat de prijzen van vrijwel al zijn abonnementen verhogen met 2,9 procent.
Dat gebeurt op 28 april. Vorig jaar verhoogde de provider de prijzen met 3,5 procent in juni.
2 maanden vroeger als andere jaren! Als daar nu nog snelheidsverhogingen tegenover stonden.....
Mensen verdienen altijd meer en meer? Denk je echt het indexeren van de lonen genoeg is om de inflatie te compenseren? Ik zit in PC200 en daar worden de lonen 1x per jaar geïndexeerd. Ik meen dat er de laatste keer géén ruimte was voor een verhoging van de lonen en de keer daarvoor 0,4% (vrij te kiezen door de werkgever).
Bon, dat is een andere discussie. Maar intussen mag een klant zich toch kritisch uitlaten over prijsverhogingen? En het 'ga dan op een ander' is al even afgezaagd.
Just my € 0,02.
Je kritisch uitlaten over prijsverhogingen is tijdverspilling. De prijsverhoging is beslist. Het is te nemen of te laten. Ofwel betaal je de prijsverhoging, ofwel neem je een abonnement bij een goedkopere provider.
"Ga op een ander" is de enige mogelijkheid om aan de prijsverhoging te ontsnappen.
Proximus doet dit net na nieuwjaar, Orange heeft het ondertussen gedaan, Telenet in juni. Wanneer de anderen het doen weet ik niet. En mijn pensioen is net aangepast aan de index. Sommige lonen in januari, anderen 2 keer per jaar. Dus.... weinig nut om je daar druk in te maken. Je kan altijd veranderen naar een provider die biedt wat je zoekt aan een prijs die je beter ligt. Dat is je (beperkte) vrijheid. Ik heb ook die vrijheid. Ofwel kiezen tussen een mega trage aansluiting (niet altijd goedkoop) of een betere aansluiting (maar een heel stuk duurder).
@igvfer schreef:Proximus doet dit net na nieuwjaar, Orange heeft het ondertussen gedaan, Telenet in juni.
Maar nu Telenet het al in april?
@Santa Proximus heeft dit zelf deze week nog verhoogd hun abonnementen, de flex+ abbo’s zijn duurder dan de oude abbo’s tot vorige week, nu moet je voor alle extra’s bijbetalen bij Proximus, een wifi booster, zat vroeger in het abbo gratis inbegrepen, nu betaal je 3€ per maand ervoor, telefoon wordt ook extra aangerekend.
het is niet enkel Telenet dat het doet de prijs verhogen, bij Proximus was het pas in januari de verhoging en nu via omweg wordt het nog duurder.
Byebye telenet