Beantwoorden
Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Prijsverhoging Telenet

20 reacties
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Prijsverhoging Telenet

Telenet doet het weer: prijzen omhoog, terwijl zusterbedrijf Ziggo ze verlaagt

Telenet heeft aangekondigd dat het vanaf 28 april de prijzen van zijn vaste, maandelijkse abonnementen verhoogt met 2,9%. Dit zou het gevolg zijn van 'inflatie' en de stijgende kosten voor technologie, loonkosten en infrastructuur zoals 5G en glasvezel. Klanten worden hier de komende weken over geïnformeerd. Ondertussen blijven sommige tarieven, zoals die van BASE en Tadaam, ongewijzigd. Telenet klanten, verander dan tenminste naar BASE a.u.b.: wat dezelfde hardware heeft als bij Telenet - TV box is idem, backbone bij internet is precies hetzelfde, zelfde mobiele netwerk, ...

Maar even serieus: dit is toch al de zoveelste prijsverhoging? Terwijl we hier in België steeds meer betalen voor een coax-netwerk dat overboekt is en waarvan de prestaties wisselvallig zijn, verlaagt zusterbedrijf Ziggo in Nederland juist zijn prijzen! Hoe valt dit te rijmen? Wat is Telenet in godsnaam aan het doen?

Hun mobiele netwerk laat nog steeds te wensen over, en glasvezel is in België nog steeds een verre droom voor de meeste klanten. En toch wordt het duurder. Wat krijgen we er eigenlijk voor terug? We horen telkens hetzelfde verhaal over inflatie en investeringen, maar zien we echt verbeteringen? De 5G-uitrol loopt traag en hun coaxnetwerk zit vol, maar de factuur blijft stijgen.

Wat vinden jullie hiervan? Gaan jullie deze prijsstijging gewoon slikken, of wordt het tijd om eens verder te kijken?

Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Prijsverhoging Telenet

Zie deze uitgebreidere Netweters thread a.u.b.: Telenet verhoogt prijzen van internet, televisie en GSM - De Netweters

Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Prijsverhoging Telenet

Ik heb het al eens gezegd…de aandeelhouders gaan voor op de klanten. Dat ik moet betalen voor diensten is logisch maar ik wil er wél iets voor terug en wat innovatie betreft is “verwondering” niet echt het woord dat ik in de mond zou durven nemen, eerder teleurstelling 🤔🤨.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijsverhoging Telenet

@Jo77  Dat is toch een jaarlijks terugkerende trend, verschiet je daar nog van, heb dit paar weken geleden nog voorspeld 🤪😉

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Master-Magic
Professional Superweter

Prijsverhoging Telenet

@Jo77 Bij andere providers gebeurt dit ook deze prijs stijgingen, bij Proximus soms 2 keer op een jaar tijd.

mensen verdienen toch ook altijd meer en meer.

deze prijs stijgingen zijn een jaarlijks terugkomende trend.

je weet dit op voorhand, had dit paar weken geleden al gemeld dat we meer gaan moeten betalen.

ben je niet tevreden van Telenet dan kan je gewoon overstappen naar een andere provider, je bent niet verplicht om bij Telenet te blijven, met alles 10 keer hier te komen melden gaat er niets veranderen, je moet de stap zelf zetten.

Master-Magic | Krak

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Prijsverhoging Telenet

De Belgische provider Telenet gaat de prijzen van vrijwel al zijn abonnementen verhogen met 2,9 procent.

Dat gebeurt op 28 april. Vorig jaar verhoogde de provider de prijzen met 3,5 procent in juni.

https://tweakers.net/nieuws/232610/telenet-verhoogt-eind-april-de-prijzen-van-abonnementen-met-2-kom...

2 maanden vroeger als andere jaren! Als daar nu nog snelheidsverhogingen tegenover stonden.....

Master-Magic
Professional Superweter

Prijsverhoging Telenet

@Santa  Dit is hier al paar keer gepost op het forum vandaag 😉

Master-Magic | Krak

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Prijsverhoging Telenet

Mensen verdienen altijd meer en meer? Denk je echt het indexeren van de lonen genoeg is om de inflatie te compenseren? Ik zit in PC200 en daar worden de lonen 1x per jaar geïndexeerd. Ik meen dat er de laatste keer géén ruimte was voor een verhoging van de lonen en de keer daarvoor 0,4% (vrij te kiezen door de werkgever).

Bon, dat is een andere discussie. Maar intussen mag een klant zich toch kritisch uitlaten over prijsverhogingen? En het 'ga dan op een ander' is al even afgezaagd.

Just my € 0,02.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Liam004
Experienced Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Prijsverhoging Telenet

Je kritisch uitlaten over prijsverhogingen is tijdverspilling. De prijsverhoging is beslist. Het is te nemen of te laten. Ofwel betaal je de prijsverhoging, ofwel neem je een abonnement bij een goedkopere provider.

"Ga op een ander" is de enige mogelijkheid om aan de prijsverhoging te ontsnappen.

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Prijsverhoging Telenet

Proximus doet dit net na nieuwjaar, Orange heeft het ondertussen gedaan, Telenet in juni. Wanneer de anderen het doen weet ik niet. En mijn pensioen is net aangepast aan de index. Sommige lonen in januari, anderen 2 keer per jaar. Dus.... weinig nut om je daar druk in te maken. Je kan altijd veranderen naar een provider die biedt wat je zoekt aan een prijs die je beter ligt. Dat is je (beperkte) vrijheid. Ik heb ook die vrijheid. Ofwel kiezen tussen een mega trage aansluiting (niet altijd goedkoop) of een betere aansluiting (maar een heel stuk duurder).

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Prijsverhoging Telenet

@igvfer  schreef:

Proximus doet dit net na nieuwjaar, Orange heeft het ondertussen gedaan, Telenet in juni.

Maar nu Telenet het al in april?

Master-Magic
Professional Superweter

Prijsverhoging Telenet

@Santa Proximus heeft dit zelf deze week nog verhoogd hun abonnementen, de flex+ abbo’s zijn duurder dan de oude abbo’s tot vorige week, nu moet je voor alle extra’s bijbetalen bij Proximus, een wifi booster, zat vroeger in het abbo gratis inbegrepen, nu betaal je 3€ per maand ervoor, telefoon wordt ook extra aangerekend.

het is niet enkel Telenet dat het doet de prijs verhogen, bij Proximus was het pas in januari de verhoging en nu via omweg wordt het nog duurder.

Master-Magic | Krak

Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Prijsverhoging Telenet

Byebye telenet