24773
netweters
|
152598
antwoorden
|
20720
vragen
|
Blijkbaar wordt een nieuw sociaal tarief van kracht. Ik kon het toch niet laten om binnensmonds eens te monkelen als ik zie hoe ze er alles aan gedaan hebben om toch maar een grote provider er zeker bij te betrekken.
Ik lees volgende specificaties die verplicht zijn (bron Het Nieuwsblad)
De drie operatoren zijn bij wet verplicht om met hun goedkoop internetaanbod een aantal specificaties te volgen: de surfsnelheid moet minstens 30 Mbps download en 4 Mbps upload bedragen en klanten moeten minimaal 150 GB data per maand kunnen verbruiken.
Ze doen dat elk op hun manier. Proximus lanceert het sociaal abonnement aan de minimumvoorwaarden inzake snelheid en volume: 30 Mbps download en 4 Mbps upload; dat is een pak minder snel dan in het ‘commerciële’ Internet Start Fiber-pakket van Proximus (met 120 MBps download en 20 Mbps upload).
Het is duidelijk dat dit gemaakt is om Proximus geen slechte naam te geven want veel reguliere klanten halen amper die minimumvoorwaarden, niettegenstaande ze betalen voor meer.
Rechthebbenden zullen daar duidelijk ook geen Netflix of andere streaming abonnementen kunnen op draaien.
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Sociaal tarief.
Opgelost! Ga naar oplossing.
neen tot elke wijziging want dan vervalt de vroegere korting. maar ik zou eerder gehoopt hebben op zulks een abbo voor 10 euro geen 20, dan is er voordeel aan
In volgende gevallen vervalt uw recht op het oude sociaal tarief voor telecom automatisch:
echt goed gevonden, telenet zou nu kunnen stoppen met onefor1 en het is gedaan met je oud sociaal tarief. en met het nieuwe heb je een paar cent voordeel tenzij je geen telefoon nodig hebt.
beter hadden ze een sociale bundel gemaakt met gsm en telefoon inbegrepen, ipv dat je nu alles apart moet bijnemen
of gewoon dat nieuwe tarief nooit ingevoerd hebben
zelf doe vul ik op een aantal sites enquetes in, en ben er vorige week een tegengekomen over een nieuwe bundel van telenet, werden voorbeelden getoond van de mogelijke inhoud van de bundel, waar je dan telkens kon klikken welk voorbeeld goed of slecht is en je kon aanklikken welke inhoud voor jou het beste leek, en welke korting of cadeau je er het liefst bij hebt. grote kans dus dat ze achter de schermen al bezig zijn.
dan is het gedaan met het oud sociaal tarief, en blijft er niks sociaals meer over
en gezien het de operator is die de kost van het sociaal tarief betaald uit eigen zak, en niet de regering, hebben ze hier toch een grote misrekening gemaakt voor de 600.000 huishoudens die recht hebben op sociaal tarief
arm wordt armer
Het blijft een mooie prijs voor Sociaal tarief heb je meer nodig dan zal zoals iedereen een gewone bundel moeten nemen
Er is te veel misbruik geweest nu is dit gedaan
En de aanbieders die het aanbieden bieden het zelfde aan schoppen is niet de boodschap
Het is zelfde zoals de stroom en gas vaste prijs
Prox klanten die meer data moeten hebben worden aangeraden naar scarlet te gaan op Sociaal media gelezen
Het wordt nu afgesteld op grotere groep die het echt nodig heeft
Daar is nu op gezocht en dit is nu van kracht de tijden veranderen het blijft nog altijd een Sociaal tarief
Maar eerlijker tegen tegen over de andere gewone gebruikers
Je kan het oude Sociaal tarief houden is gewoon de prijs zal mee veranderen
Bij het nieuwe Sociaal tarief niet daar blijft prijs behouden
tot de minister het beslist
Vroeger was er ook een verschil tussen de aanbieders van Sociaal tarief dat heb je nu niet meer
En er zijn er niet veel meer die mee doen aan deze voorwaarden ze moesten ook niet meer
Dit hoor je veel mensen met Sociaal tarief willen hey maar hey laat weten dat ze dit niet willen geven
(en gezien het de operator is die de kost van het sociaal tarief betaald uit eigen zak, en niet de regering, hebben ze hier toch een grote misrekening gemaakt voor de 600.000 huishoudens die recht hebben op sociaal tarief )
Neen de aanbieder betaald dit niet iedereen betaald dit
De aanbieder moet te lang wachten om zijn geld terug te krijgen dit hebben we geoord van de aanbieder Edpnet daar mee dat ze er mee gestopt zijn
Sociaal
ik vind het toch wat erg dat een vaste lijn bv 20 € per maand kost en via voip dit 20 per jaar + minimale belkosten is , en daarbij ken je beller en. inbegrepen zijn - en dat nu dus geen korting meer inbegrepen is in sociaal tariefpakket. die mensen vallen dan toch ook uit de boot. men kan toch daar ook korting op geven , niet iedereen kan zo een voip ding opzetten. vroeger was het daarvoor bruikbaar nu niet meer nu is dat volle pot. telefoon is toch even vergelijkbaar belangrijk als internet. het lijkt op een verschuiving van de kosten geen mindering. maar tijden veranderen inderdaad
Dat klopt kost de aanbieder niks je zou dit gratis moeten aanbieden voor wie dit wil natuurlijk
Het is nog geen 20 euro en heb je meer dan 100 nrs is maar 14 euro per jaar voor de aanbieder
Ze bieden dit niet meer aan omdat je zeer scherpe prijs een zeer goed mobile abo kan hebben daar zijn de prijzen de laatste tijd gezakt en gezakt en meer data
en bellen gratis daar kan je met een gewone telefoon niet meer op dan stopt het
Maar voor de oudere die hebben prijs
Als ze niet goed met smart foon overweg kunnen en voip app's niet begrijpen of whatsapp te moeilijk wordt heb je geen keuze
De groep wordt wel heel klein dat iets betaalt
@luc55 er zijn veel oudere die nog een gewone gsm telefoon kopen zonder al dat smart gedoe, in de Aldi verkopen ze om de zoveel maanden nog ene voor weinig geld, ik ken veel oudere die zo ene hebben, dus geen probleem om te bellen via gsm.
Klopt de verkoop is nog veel voor deze toestellen gelukkig maar
Men mag niet vergeten dat er ook jongeren zijn die digitaal niet mee zijn. Met elke belangrijke evolutie is er een aantal gebruikers die niet mee kunnen en soms ook niet willen.
Vergeet niet, wanneer je kiest voor het nieuwe sociaal tarief (sinds 1/3/2024), kan je niet meer terug naar het oude sociaal tarief.
Als je verhuist of een ander pack kiest bij je ook het oude kwijt. Zo proberen ze snel van het oude sociaal af te geraken, zodat op den duur niemand nog het oude sociaal abonnement heeft. Toen we in 2009 begonnen met packs waren we verplicht om vaste lijn te nemen, we gebruiken ze al jaren niet meer, maar moeten blijven betalen, ook hier zwijgt Proximus over, terwijl ze zelf zien dat telefoon niet gebruikt wordt. Wij als leek vinden de bomen door het bos niet meer met al die verschillende packs, en in de winkel proberen ze u altijd het duurste aan te smeren. Zo laat Proximus ons bvb ook niet met rust, elke dag zoeken ze contact via telefoon, via mail om ons te doen overstappen naar Fiber. Aangezien wij die snelheid niet nodig hebben, houden we bij het oude hebben we hen meermaals verduidelijkt, toch blijven ze aandringen. Deze week hebben we een brief gekregen dat ons huidig contract verhoogt wordt met €10/maand ook al wijzigt in het abonnement niets!!! Vandaar dat we elders een gaan kijken omdat dit al de 5e x is dat ze ons contract qua prijs verhogen zonder enige wijzigingen in aanbod. Mensen maken ze hier wijs (appartementsblok) dat ze niets meer moeten betalen voor Fiber. Ondertussen zijn hun facturen met maar liefst €20 gestegen! Proximus is niet oprecht in hun uitleg
De nieuwe sociaal tarief zijn vaste prijzen en een product dat bij de mensen past die het echt nodig heeft
Het oude sociaal tarief wordt aangepast of als de aanbieder het niet meer aanbied stop gezet en nu volgt ook de tarief verhogingen mee
is correct voor iedereen voor sommige zal geen sociaal tarief meer nodig zijn omdat er te weinig data is om hun behoefte te voldoen