Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder

30 reacties
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet vanaf juni duurder

ja IEDEREEN doet er een smakje bij.... Telenet kan niet achterblijven zeker.... 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet vanaf juni duurder

Heeft nog lang geduurd 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet vanaf juni duurder

index.jpg


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder

“We hebben daarom strategisch bekeken wat een correcte verhoging zou zijn”

 

Zie het niet als verplichting hoor. 😉

 

Een aantal tarieven wijzigt niet, waaronder die van de BASE-abonnementen

 

Inderdaad, waarom kan mijn BASE-abonnement wel al jaren gewoon € 15 blijven? Ik kon daar eerst 120 minuten mee bellen en 1 GB internet gebruiken. Nu is dat onbeperkt bellen en 5 GB (met data overdracht). En toch, nog steeds, € 15. Stijgen de loonkosten er niet? Heeft BASE nog een goedkoop energiecontract? Ook geen last van duurdere apparatuur? 🤔 Wie legt me dat eens uit.

 

Vergoedingenplafond onafhankelijke bestuurders geschrapt

 

LOL!

 

“De afgelopen jaren hebben we heel vaak en soms op korte termijn een beroep gedaan op de onafhankelijke bestuurders in complexe dossiers”, legt communicatiedirecteur Stefan Coenjaerts uit. Telenet wil vermijden dat het door het zitpenningenplafond op een bepaald moment geen beroep meer zou kunnen doen op de onafhankelijke bestuurders omdat ze er geen bijkomende vergoeding meer voor zouden krijgen.

 

Ik krijg bijna medelijden met deze onafhankelijke bestuurders. 😁 Ik zou trouwens wel eens een voorbeeld willen weten van zo'n complex dossier. Deze prijsverhoging misschien?

 

Telenet breidt zijn raad van bestuur ook uit van negen leden naar elf.

 

Natuurlijk. 🤑

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet vanaf juni duurder

Het is natuurlijk wel onvermijdelijk dat als alle kosten stijgen, ze het ergens gaan moeten doorrekenen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder

De inflatie is momenteel bijna 2 x 4,7% dus lijkt me dat niet meer dan logisch en komen we nog goed weg eigenlijk. Ik heb het voorbije jaar al 3 keer 2% index bijgekregen op mijn loon en een 4de keer komt eraan.(en voor de zekerheid, iedereen krijgt dat hé!) Allez jongens...echt? 🙄

Base kan zijn prijzen houden? Dan moet je naar Base gaan!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet vanaf juni duurder

@Ex-Netweter 

Bijna alle werknemers krijgen index, maar niet op hetzelfde ogenblik. De grootste bediendengroep zit in het Paritair Comitee 200 en die krijgen slechts één keer per jaar indexaanpassing (op 1 januari).

Zelfstandigen krijgen geen indexverhoging. Al naar gelang de contracten die ze afsluiten zullen ze minder lang of langer moeten wachten eer ze hun prijzen kunnen aanpassen.

 

Veralgemenen is gevaarlijk.

 

Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder

@janne_man 

Oei, ik heb iemand tekort gedaan? Maar of dat in dit geval gevaarlijk was, dat betwijfel ik...

Er is toch niemand aan gestorven hoop ik.

Maar wat is jouw opinie over die 4,7%

Telenet vanaf juni duurder


@Ex-Netweter  schreef:

 

Base kan zijn prijzen houden? Dan moet je naar Base gaan!


Dank voor de deftige uitleg. 😜

Telenet vanaf juni duurder

Ik ben arbeider en geen bediende, heb geen 3 keer index op mijn loon op een jaar.
Het is daar 4 euro, ginder 6 euro... al die kleine stijgingen beginnen op den duur wel groot te worden.

 

Volgend jaar nog eens een prijsstijging? en misschien daarna nog één, het moet een keer stoppen.
Orange en Proximus zijn niet beter. Denk dat ik toch eens ga nadenken over mijn pakket.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet vanaf juni duurder

@Ex-Netweter 

 

Ik denk dat je niet goed op de hoogte bent. Ik val onder PC200, dus eenmaal per jaar index. Dit jaar was dat 3,58%. Vergeet ook niet dat we in het verleden een negatieve index hebben gehad én een indexsprong waarvan de gevolgen nog altijd zichtbaar zijn. Dankzij (?) de loonnorm was er maar een maximum loonsverhoging van 0,4% mogelijk. Die heb ik gekregen, maar om te zeggen dat dat voldoende was...

 

De index loopt overigens altijd achterop, dus die verhoging van Telenet zal voor veel mensen wel degelijk voelbaar zijn.

 

Edit: In 2023 zou de index voor PC200 rond de 8% liggen, maar VOKA en consoorten zijn nu al aan het roepen voor een nieuwe indexsprong, dus ik houd mijn hart (portefeuille) al vast.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder


@sb  schreef:

 

Edit: In 2023 zou de index voor PC200 rond de 8% liggen


I rest my case...

Telenet vanaf juni duurder


@Ex-Netweter  schreef:

Ik ben arbeider en geen bediende, heb geen 3 keer index op mijn loon op een jaar.


Dan is de kans groot dat op uw volgende loonfiche de 3de keer sinds vorig jaar april 2% erbij krijgt.

Ik zou dat toch eens nakijken.

Maar ja het is duidelijk. Voor sommigen is het glas (altijd) half leeg en voor mij is het blijkbaar halfvol.

Voor mij stopt deze discussie hier. We geraken hier toch nooit uit.

Let's agree to disagree.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet vanaf juni duurder

Ik vermoed dat een (groot) deel van de werknemers van Telenet ook wel tot PC200 zal behoren. Dat wil zeggen dat de indexatie zich ook in hogere kosten voor Telenet vertaald. Die (en andere verhoogde) kosten rekenen ze door aan de klant.

Keer op keer zijn we vertokken voor een rondje vicieuze cirkel.

 

Ik klaag niet over het systeem, maar het mag duidelijk zijn dat het voor en nadelen heeft.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.