@janne_man schreef:
Kan jij definiëren wat een redelijke termijn is? Een redelijke termijn is zeer subjectief. Jij had de gewoonte om te betalen op het einde van de maand. Doordat Telenet dat veranderd kom jij in een onredelijke financiële positie. Dus die termijn is niet redelijk voor jou. De ombudsdienst zal ook rekening houden met zulke argumentatie. Trouwens uiteindelijk beslist de ombudsdienst niet, ze bemiddeld en adviseert. En jij betwist de toslag wegens zogezegd laattijdig betalen en zolang er betwisting is moet je het betwiste bedrag niet betalen.
Hier denk ik (correct me if im wrong) dat je fout bent. Wil niet zeggen (integendeel) dat ik akkoord ga met telenet.
Ik denk eerlijk gezegt, dat omdat alles zo duur is, meer armoede dreigt, achterstallen enz, telenet deze met 5 dagen heeft terug gedraaid, om sneller hun geld te krijgen, om een "iets meer" zekerheid van hun betaling te krijgen, zodat mensen sneller betalen en het niet aan iets anders uitgeven (dat bv al dan wel of niet voorrang kreeg)
In principe word er NU (blijkbaar veranderd had nog niet door) vanuit gegaan dat je de factuur betaald >binnen< de 15 dagen, betaald bij telenet, als het geld NA 15 dagen erop staat kunnen ze In sé, je aansprakelijk stellen voor laat-tijdig te betalen, en herinneringskost aanrekenen.
Doordat je met gestructureerde mededeling moet werken op facturen, moet je exact bedrag betalen, wil het in systeem als "betaald" of "voldaan" of.. zodat deze word verwijderd uit de herinnergslijst zullen we maar noemen. Betaal je minder, blijft deze factuur openstaan als "niet voldaan"
Betaal je die niet, omdat je betwist (maar eigenlijk overtijd gaat) krijg je nog eens herinneringskost... Jij bent aan het wachten om voor vrederechter of ombudsdienst dit op te lossen, en ondertussen heeft telenet je heeel snel al afgesloten, dus word gedwongen om te betalen. En ja geloof me, bij telenet kunnen/zijn ze hier zeer snel en streng in.
Maar niet getreurd, als je bent afgesloten, kon je via website en nu de telenet app, online betalen (dus niet via bank dat duurt langer ook al is dat ook online), en ben je binnen de 2u weer terug met al hun diensten. Is ook te lezen bv als je in telenet app bekijkt, als je al 1dag overtijd bent (zeg hier niet mee dat ze hierdoor al afsluiten)
/Offtopic.
Kijk maar naar vadertje staat, je betaling MOET voor de verval datum al betaald zijn! 1 dag te laat resulteerde voor 1dag in 40 euro boete, terwijl op de belastingbrief staat, dat als je geld terug krijgt zij TOT 2j mogen wachten. (Lekker eerlijk)
----
@Umbra666
Over je post van datum betaling aan te passen:
Zoals ik bovenaan deze post al zei, ze willen sneller en nog meer zekerheid van hun centen, EN dit resulteert ook nog is bij veel mensen een inkomst voor telenet van 1x herinnering die nu al 10 euro (of meer?) ten voordele van telenet komt. Reken maar uit.