Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Vond het plotse inkorten vd betalingstermijn van je aanrekening, wel even ongepast, ook omdat ik hier totaal geen mededeling/mail van had ontvangen. Neen plots stond er op aanrekening november, betalen vóór 25/11, waar dit eerder altijd de 30ste was en voor februari zelfs 2 of 3/03, dus dacht eerst, is dit een fout, kan dit zomaar? Blijkbaar heeft het met samenvloeien facturatie Telenet en Base te maken en is er geen wet die dergelijke verandering en inkorten vd betalingstermijn tegen kan houden. M'n moet alleen een haalbare betalingstermijn hanteren die op 14 dagen ligt. Die einddatum van 30ste vd maand, was ik zo gewend en ook handig, als alleenstaande, ist ni eenmaal ni altijd evident, maar als bediende, waarbij mijn salaris rond de 24ste 25ste op m'n rekening staat, kon ik aanrekening van Telenet tot dan uitstellen, was gewoon vast iets in mn boekhouding.

Heb me er ondertussen al bij neergelegd hoor en betaal nu tegenovergestelde, zodra de aanrekening er is😆 En ondertussen ook enkele tegemoetkomingen gekregen, los van dit feit, dus zo houden ze de klantjes toch tevré e. 

Follow the White Rabbit
18 reacties
Ex-Netweter
 

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn


@Umbra666  schreef:

dus zo houden ze de klantjes toch tevré e. 


Ja, met een moeilijk woord noemt het management dat de "Zero voluntary churn".

Simpel gezegd: maak je boos, dan krijg je een snoepje.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Wat Telenet eenzijdig mag, mag jij ook eenzijdig. Blijf gewoon betalen op de 30e.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

@Umbra666 

Bij mij is dat al jaren zo op deze manier dat ik moet betalen voor de 20ste van de maand en nee ik ben mijn contract nooit aangegaan op de 20ste daar ben ik wel zeker van. Mijn geld is dan ook niet binnen op die periode aangezien ik ook bediende ben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

@patrick37 wanneer krijg je dan je afrekening, ook de 10de 11ste vd maand waarin je moet betalen? Want anders heb jij maar 10 dagen😮

Follow the White Rabbit
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

@Umbra666 

Ja zoiets idd rond die periode krijg ik de aanrekening binnen dat klopt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

@janne_man niet dus, want via ombudsdienst telecom, doet Telenet niets onrechtmatig mbt inkorten betalingstermijn, zolang dit een redelijke termijn is en is het hoogstens een ethische kwestie mbt niets laten weten. Ja moest ik eerdere betalingsdatum aanhouden, nl tussen 25-29ste, zouden ze hun centjes consequent te laat ontvangen...btw uw eerste herinnering krijg je nu ook eerder dan voorheen (logisch), dus geen zin in dat gedoe. Maar 't is in deze financiëel moeilijke tijden, zo'n extra foert attitude nr de klant 🙄

Follow the White Rabbit
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Kan jij definiëren wat een redelijke termijn is? Een redelijke termijn is zeer subjectief. Jij had de gewoonte om te betalen op het einde van de maand. Doordat Telenet dat veranderd kom jij in een onredelijke financiële positie. Dus die termijn is niet redelijk voor jou. De ombudsdienst zal ook rekening houden met zulke argumentatie. Trouwens uiteindelijk beslist de ombudsdienst niet, ze bemiddeld en adviseert. En jij betwist de toslag wegens zogezegd laattijdig betalen en zolang er betwisting is moet je het betwiste bedrag niet betalen.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Vroeger kon je nog uw betaaldag laten aanpassen zodat je niet in de termijn van buiten de 10 dagen tijd kwam, maar dit kan ook niet meer, wat ze dan aanraden bij Telenet is dat je alles opzegt (als je geen gsm nr hebt bij hen) en dat je dan weer een abbo neemt op de dag dat het voor u past en je kan betalen binnen die 10 dagen termijn,

nadeel is wie een gsm nr heeft in z’n abbo kan dit niet doen want dan ben je uw nr ook kwijt.

dus er is geen direct oplossing voor wie zijn termijn nu verder ligt dan die 10 dagen tijd termijn.

nadeel dus voor enkele.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Ook wij hebben facturatie, dat je zegt nog een paar dagen en het is pré. Dus ooit naar telenet gebeld, is er geen mogelijkheid om dit te verschuiven, tesnoods met tussentijds factuur en nieuwe startdatum....

" Neen meneer is niet mogelijk, wat ik in u geval zou aanraden, is dan een paar dagen te wachten tot u geld gestort is, en dan daarna (als ik wenste) te betalen online via telenet app, omdat dan het geld er direct opstaat (zoals daarvoor je het kon doen via site van telenet), en je eigenlijk zo goed als op die paar dagen geen herinnering(kost) zou volgen"

Zo gezegd, zo gedaan... En tot hiertoe na al die tijd nog geen mizerie. (Ook al druist dit kei hard tegen men principe in, ik kan niet anders

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Amai, dus gij hebt eigenlijk altijd maar 10tal dagen gehad voor betalen, da's wel vré schandalig.

Voor producten en diensten die voorzien zijn in essentiële levensbehoeften, moet er een betalingstermijn minimum van 15 dagen gehanteerd worden. Gas, elektriciteit en water vallen hier oa onder, maar telecom blijkbaar niet, al willen ombudsdiensten van internet een basisbehoefte maken. Maar ja tussen willen en realisatie, ligt wereld van verschil🙄 

Dus voor niet levensbehoevende diensten, kan m'n in principe onmiddellijke betaling eisen.

Follow the White Rabbit
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

@janne_man ik legde dit ook zo in detail uit, dat ik al meer dan 10j op 30ste vd maand en 20 dagen betalingstermijn kreeg, deze inkorting met de huidige financiële crisis en zonder enige verwittiging, onacceptabel was. De reactie van Telenet was zeer kordaat en geen ruimte tot onderhandelen. Want via klantenservice (fb, bellen), de situatie uitgelegd en daar gingen ze doorgeven dat ik steeds goede klant (10j sportabo, regelmatig ander pakket) ben geweest, die 10j, steeds mooi betaald heb en ik deze datum zo gewend ben en daar gingen ze dat doorgeven aan de desbetreffende dienst, heb da nog in Messenger. Maar Telenet, hield het been stijf, gewoon dezelfde standaard reactie mbt Base. Ik kon hier indd verder mee gaan, maar die energie en msschn extra kosten had ik er niet voor over. Wa sta ik als kleine man tegen zo'n bedrijf. En moest ik geen Play Sports fan zijn, zo tevreden over hun internet, zou ik elders kunnen zien, maarja, daar zijn evengoed grote en kleine problemen e.

Follow the White Rabbit
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

@Umbra666 

Mja kan men spreken over levensbehoefte als het om internet, en tv gaat? Kan (en word ook nu) beschouwd als soort van tijdsverdrijf, luxe,..

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn


@janne_man  schreef:

Kan jij definiëren wat een redelijke termijn is? Een redelijke termijn is zeer subjectief. Jij had de gewoonte om te betalen op het einde van de maand. Doordat Telenet dat veranderd kom jij in een onredelijke financiële positie. Dus die termijn is niet redelijk voor jou. De ombudsdienst zal ook rekening houden met zulke argumentatie. Trouwens uiteindelijk beslist de ombudsdienst niet, ze bemiddeld en adviseert. En jij betwist de toslag wegens zogezegd laattijdig betalen en zolang er betwisting is moet je het betwiste bedrag niet betalen.

 


Hier denk ik (correct me if im wrong) dat je fout bent. Wil niet zeggen (integendeel) dat ik akkoord ga met telenet.

Ik denk eerlijk gezegt, dat omdat alles zo duur is, meer armoede dreigt, achterstallen enz, telenet deze met 5 dagen heeft terug gedraaid, om sneller hun geld te krijgen, om een "iets meer" zekerheid van hun betaling te krijgen, zodat mensen sneller betalen en het niet aan iets anders uitgeven (dat bv al dan wel of niet voorrang kreeg)

In principe word er NU (blijkbaar veranderd had nog niet door) vanuit gegaan dat je de factuur betaald >binnen< de 15 dagen, betaald bij telenet, als het geld NA 15 dagen erop staat kunnen ze In sé, je aansprakelijk stellen voor laat-tijdig te betalen, en herinneringskost aanrekenen.

Doordat je met gestructureerde mededeling moet werken op facturen, moet je exact bedrag betalen, wil het in systeem als "betaald" of "voldaan" of.. zodat deze word verwijderd uit de herinnergslijst zullen we maar noemen. Betaal je minder, blijft deze factuur openstaan als "niet voldaan"

Betaal je die niet, omdat je betwist (maar eigenlijk overtijd gaat) krijg je nog eens herinneringskost... Jij bent aan het wachten om voor vrederechter of ombudsdienst dit op te lossen, en ondertussen heeft telenet je heeel snel al afgesloten, dus word gedwongen om te betalen. En ja geloof me, bij telenet kunnen/zijn ze hier zeer snel en streng in. 

Maar niet getreurd, als je bent afgesloten, kon je via website en nu de telenet app, online betalen (dus niet via bank dat duurt langer ook al is dat ook online), en ben je binnen de 2u weer terug met al hun diensten. Is ook te lezen bv als je in telenet app bekijkt, als je al 1dag overtijd bent (zeg hier niet mee dat ze hierdoor al afsluiten)

/Offtopic.

Kijk maar naar vadertje staat, je betaling MOET voor de verval datum al betaald zijn! 1 dag te laat resulteerde voor 1dag in 40 euro boete, terwijl op de belastingbrief staat, dat als je geld terug krijgt zij TOT 2j mogen wachten. (Lekker eerlijk)

----

@Umbra666 

Over je post van datum betaling aan te passen:

Zoals ik bovenaan deze post al zei, ze willen sneller en nog meer zekerheid van hun centen, EN dit resulteert ook nog is bij veel mensen een inkomst voor telenet van 1x herinnering die nu al 10 euro (of meer?) ten voordele van telenet komt. Reken maar uit.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van 20 dagen naar 15 dagen betalingstermijn

Met het betwiste bedrag bedoel ik enkel het deel van de rekening waarmee je niet akkoord gaat. In dit geval gaat het dus over eventuele herinneringskosten. Uiteraard blijft dat voorlopig nog een openstaande schuld van uit het standpunt van Telenet. Jij met wel aan Telenet laten weten dat je niet akkoord gaat met die toeslag. As ik me niet vergis, moet Telenet een eerste herrinnering sturen zonder toeslag.  Tijdens de betwisting en op voorwaarde dat je het niet betwiste deel betaalt, mag Telenet je niet afsluiten.

Behalve een bemiddelingsklacht bij de ombudsdienst kan je u ook wenden tot de Economische inspectie.

Offtopic.

Als je nog eens een betaling krijgt van de Vlaamse overheid moet je eens goed lezen wat er staat. 1. Te betalen tegen x en 2. intresten verschuldigd vanaf de 1ste van de maand volgend op x. 

Ik weet niet hoe het vandaag is, maar een instelling zoals de Sociale zekerheid durfde circa 10 jaar geleden wel naar de rechtbank gaan voor minder dan 5 euro achterstal, iets wat hun meer kostte dan het kon opbrengen.

Vadertje staat is een brede container met verschillende opdrachtgevers en manieren van werken.