Beantwoorden
gino123456
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Hallo,

 

Hoe komt het dat je bij de All-Internet + TV iconic een Downloadsnelheid hebt tot 300 Mbps en bij de One een totaal pakket maar 150 Mbps ?? 

Als je naar de one(up) gaat heb je direct 1Giga.  

Ze kunnen beter de one ook 300Mbps doen.  Dit houd de consument wat tegen want als je enkel internet+tv neemt je 300 mbps hebt. 

 

Groeten,

Gino 

16 reacties
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Zodat de klanten zoveel mogelijk de abonnementsformule OneUP nemen dat toch een 20 euro meer kost dan One neem ik aan?

Kijk ook maar eens naar het prijsverschil tijdens de eerste 3 maanden, duidelijk toch

 

Die snelheden worden na verloop van tijd vaak verhoogd…..maar eerst zoveel mogelijk het duurste product verkopen hé.

Zelf heb ik het One abo en ben tevreden met die 150 Mbps 😉

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

@gino123456 

De vraag / opmerking die je hier geeft ben ik met je volledig eens. 

Toen de One en One(Up) uit kwamen had ik eigenlijk ook direct een beetje het idee dat de One met 300 Mbps uit zou komen in plaats van 150 Mbps. Toen ik zag dat de snelheid gehalveerd was stelde ik mij zelf ook de vraag waarom. Is het die € 20 meer of zijn er andere redenen geen idee. 

Maar het zou inderdaad logisch zijn dat ze in de One ook 300 Mbps aanbieden en dan zou ik persoonlijk liever nog een andere formule willen zien namelijk een One Light. Dan heb je dus een One formule met bijvoorbeeld maximum 2 of 3 gsm nummer erin een wat mindere download snelheid en dat voor de 'kleinere' gebruikers. Nier iedereen heeft 300 Mpbs nodig maar daar waar mensen 150 net te weinig vinden hebben ze wel een andere keus in de One formule en hoeven ze ook niet direct voor de 1 Gbps te kiezen. 

Dus als je het mij vraagt zouden er drie formules mogen komen betreft de One :

* One Light - 150 Mbps download met 2 of 3 gsm nummers maximaal. Voor dus de kleinere gebruiker

* One ( zoals die nu is ) maar dan met 300 Mbps download. 

* OneUp zoals die nu is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Los van de discussie over de verschillende abo's, als ge heel eerlijk zijt, wie heeft er dan voor zijn gewone dagelijkse gebruik echt niet genoeg aan een download van 150?

Ik denk dat er dat niet veel gaan zijn.... Mijn gedacht ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

wie heeft er nood aan 300 md download, ik eigenlijk 😀 maar dat is inderdaad de discussie niet.  Punt is dat een bestaand abo vervangen wordt door ofwel een product dat evenveel kost maar je minder voor krijgt, ofwel betaal je veel meer en krijg je ook meer ( maar wat ik niet nodig heb ).

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

@kve2002 

Daar heb je natuurlijk overschot van gelijk in. Wanneer men een bestaand abo afschaft zou je niet een ander moeten nemen/krijgen waar je hetzelfde voor betaalt maar minder voor krijgt. Dat is idd niet fair.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Verschil in internet snelheid All-Internet + one


@patrick37  schreef:

Dus als je het mij vraagt zouden er drie formules mogen komen betreft de One :

* One Light - 150 Mbps download met 2 of 3 gsm nummers maximaal. Voor dus de kleinere gebruiker

* One ( zoals die nu is ) maar dan met 300 Mbps download. 

* OneUp zoals die nu is. 


En zo blijven we bezig hé, je kan toch niet voor iedereen een individuele formule aanbieden ...

Ook de kleerwinkels die bijna alle maten aanbieden, S, M, L, XL, XXL krijgen nog ontevreden klanten over de vloer die dan een "extra small" of een "triple XL" zouden willen. 😁

Er is ook een kostenplaatje:

De back-office kosten (administratie, helpdesk) van een onderneming stijgen mee met de complexitiet van hun aanbod.

Je ziet ook bij andere providers dat ze allemaal het "tussenproduct" (medium) uit het aanbod schrappen, voorbeeld:

  • Proximus: Internet Start (50/4) en Maxi (100/40). Het "medium" product Internet Comfort is niet meer te krijgen.
  • EDPNet: VDSL XS (20/2) en VDSL XL (100/40).
  • EDPNet: Fiber XS (110/10) en Fiber XL (500/100).
  • Mobile Vikings: VDSL2 (100/40) en Fiber (1000/500).
  • Scarlet: Poco (30/2) en Loco (50/4).
  • Telenet internet: Easy (100/10) en All-Internet (300/20).
  • enz...

Een tweede aspect is dat je in IT een beetje 'exponentieel" moet rekenen (factor 8 of factor 10) om het verschil te zien of te voelen.

Ik denk niet dat iemand het verschil ziet/voelt tussen 150 Mbps download of 300 Mbps download (zit beetje tussen de oren, toch?).

Het verschil tussen 150 Mbps en 1 GBps (x8) is wel goed merkbaar.

 

En natuurlijk heb je het commercieel aspect.

Door het basisproduct bewust aan de lage kant te houden, worden klanten gepusht naar de hogere formule. kassa kassa.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Ik kan deze redenering niet beamen. One en One+ vervangen geen lopende abonnementen. Iedereen met een abonnement pré-One mag zijn abonnement behouden. Enkel de nieuwe klanten hebben niet dezelfde keuze die de oude klanten hadden, maar dat is altijd zo.

Het is inderdaad wel zo dat een nieuw pakket duurder kan uitkomen voor een aantal klanten en goedkoper voor andere klanten. Van de persoonlijke situatie een algemeen probleem maken ljkt me niet correct.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

valt te zien als ze stoppen met oude abo wordt je overgezet naar nieuw abo ,

blijven moet je niet je krijgt de keuze

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Toen ik direct one-up plus for 2 nam, moest je 10euro extra betalen voor dubbele snelheid. In die tijd was ik een heeel druk bijtje laat het ons zo zeggen en ben iemand met geen geduld, wat leid tot dure interesses maar dat is ander verhaal.

Nu ik het al enige tijd wat minder druk heb/doe, wou ik deze optie afzetten maar ging dit niet meer vanwege dit ineens was opgenomen in hun abonnement formule. Kies ik lager formule one heb ik maar 150Mbps, zodus men 500Mbps is weg.

Wil ik iets zwaarder dan 150Mbps, dan moet ik naar all-in, maar kost het me meer met alle opties die ik nog bijneem bij hun, dan one-up plus for 2.

Had graag terug men 500Mbps gehad minus 10euro goedkoper, want betaal nu al serieus wat *kuch kuch*, maar dat zit er jammer genoeg niet meer in, doordat Telenet zo snel mogelijk op die snelle lijnen wil zetten.

Wat eigenlijk gek is want alle oude huizen kunnen binnenkort met de fiberkabel, niet zomaar een nieuwe leggen van hun binnen naar buiten, en als je dit niet kan zul je nooit fiber ervaren met hun fiber -coax aansluiting.

Mensen die bouwen en verbouwen natuurlijk wel

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one


@DeLLiAnO  schreef:

Toen ik direct one-up plus for 2 nam, moest je 10euro extra betalen voor dubbele snelheid. In die tijd was ik een heeel druk bijtje laat het ons zo zeggen en ben iemand met geen geduld, wat leid tot dure interesses maar dat is ander verhaal.

.......knip

Had graag terug men 500Mbps gehad minus 10euro goedkoper, want betaal nu al serieus wat *kuch kuch*, maar dat zit er jammer genoeg niet meer in, doordat Telenet zo snel mogelijk op die snelle lijnen wil zetten.

.......knip

@DeLLiAnO 

Waar heb je een abonnement One Up plus for 2 ? En wat bedoel je met dubbele snelheid ?

Snelheden van 500 Mbps heb je niet je had de 400 Mbps maar die is vervallen en je hebt nog internet + tv met 300 Mbps en optie speedboost. 

Als je nu de One up hebt dan kan je kiezen voor een One of een Internet + tv abonnement + gsm abonnement dan apart erbij te nemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Goeiemorgen,

 

Je hebt absoluut gelijk, het moet ONEup for 2 zijn.

Waar zat ik met men gedachten lol. Ik dacht dat toen je bij fibernet/wiggo/ hoe heeft het al allemaal al genoemd geweest je 500Mbps had en je dit voor 10euro kon verdubbelen naar 1Gbps.

Zal dan wel 400Mbps zijn geweest en deze kon je upgraden naar 1Gbps. En toen kon je het nog altijd afzeggen, won je 10euro op je factuur en had je gewone snelheid weer terug.

Ben overlaatst gaan kijken en je kan deze niet meer opzeggen, wel kon je de lichtere formule van ONE kiezen was 20 euro goedkoper maar had je maar 150Mbps

Zoals jij zegt heb je nog dat ander abbo van 300Mbps, maar als ik daar dan alles bijdoen dat ik nu nodig heb kom ik duurder uit.

Wou gewoon dat je de speedboost terug kon afvinken en het factuur lichter maken. Maar heb me er al bij neergelegd lol sorry voor de verwarring

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

@DeLLiAnO 

Geen probleem en idd vroeger had je zelfs voor € 15 ( geen € 10 )  die optie speedboost. 

Nu is het zo dat je One Up hebt en daar heb je alles in dus de 1 Gbps en je gsm , aantal simkaarten bepaal je zelf want dat bepaalt ook merendeel je prijs. Daarnast kan je kiezen met tv of zonder tv , ook dat bepaald voor een stuk je totale prijs. En natuurlijk je eventuele extra opties als je tv kiest , zie Play More , Play sport , Streamz(+). 

Nu is het idd zo dat als je naar de One gaat je in snelheid gigantisch zakt zoals je zegt naar 150 Mbps. Maar je moet je zelf ook eens de vraag stellen heb je al die snelheden nodig ? Download je veel waardoor je die snelheden nodig hebt ? Dat zijn vragen die mensen zich zelf zelden stellen. Dat is meestal van we pakken alles en nemen direct de hoogste snelheden want anders komen we niet toe met de download. Maar een gezin van 2 die elke dag streamen op maximaal twee schermen komen met gemak toe met 150 Mbps daar ga je geen verschil in merken. Ben je met een gezin van 4 ja dan kan je al eens nadenken of je wel toe komt met die 150 Mbps. 

Als je all internet + tv neemt en daarbij 2 gsm abonnementen ben je duurder uit dat klopt. Het is soms voordeliger om alles te samen te nemen dan apart maar kijk ook altijd zelf online en reken het ook eens uit of het werkelijk zo is. Want soms kan het voordeliger zijn. Zelf heb ik over laatst een berekening gemaakt naar een All internet + tv formule + gsm abonnement + Play more ( eigenlijk zoals alles nu is in de One Up ) en ik kwam € 2 per maand goedkoper uit. Voor die € 2 besparing moet ik het niet doen want daar heb ik de optie speedboost niet voor. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

Ja begrijp ik je volledig, hier staan continue 2 gsm's op wifi, +tablet, ook word er Netflix gestreamd via smart tv app, welke serieus veel hogere en zwaardere kwaliteit geven dan Netflix op tv box, alsook nog het live tv kijken en ps console gaming.m

Op de pc, zit ik idd nogal als een freak te downloaden, enja ben zelf slachtoffer van men eigen en dus moet het vooruit gaan, als iets trager/ouder ofzo word op technologie, vliegt het buiten en komt er zwaarder en nieuwer.

Op pc ben ik dikwijls 101 dingen aan het downloaden terwijl ik game en dan ja.. En, En beetje toegeven beetje verslaafd aan hoge specs op allerlei technologie, electronica, internet(als ik het geld had wagens lol). Maar denk wel dat iedereen wel heeft, maar elk op zijn niveau, interesses enz. Waar ik bv niet aan uitkan als iemand dit heeft in categorie dat ik volledig nutteloos vindt (zal dit ook nooit afkraken) heeft die persoon/personen dat ook bij mij. But that's all fijne by me lol.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil in internet snelheid All-Internet + one

@DeLLiAnO 

Met andere woorden jij hebt die One Up nodig , al was het maar om jezelf tevreden te stellen omdat je weet dat je dan het beste pakket hebt. Ondanks of je nu wel of niet die snelheden nodig hebt. 

 

Wat bedoel je met je laatste zin ? ( Waar ik bv niet aan uitkan als iemand dit heeft in categorie dat ik volledig nutteloos vindt (zal dit ook nooit afkraken) heeft die persoon/personen dat ook bij mij. ) 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.