Beantwoorden
Quintenvanzele
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

Hallo iedereen, 

eerste en laatste keer dat ik via telenet bestel, blijkbaar zijn er nog klachten omtrent de levering van een toestel met korting.

6/11 ‘s avonds online een macbook air besteld voor €999. 7/11 een mailtje gehad met factuur en track en trace enz. En dan ist zo wat begonnen met de miserie… de bezorging was gepland op 8/11 op mn werk, op de dag zelf zag ik al geen updates staan in de track en trace, enkel dat het pakket aangemeld was en gesorteerd was, uiteindelijk mocht ik het vergeten en werd de zending gepland voor levering op 9/11. Die dag, weeral niks, zogezegd gingen ze proberen vóór 22u nog te leveren, het was zelfs nog geen 22u of het was al verzet naar 10/11. Vandaag dus weer het zelfde verhaal, alleen zie ik nu dat ik de track en trace pagina in de gaten moet houden, ik weet dus niet wanneer ik mijn toestel krijg. Voorbije dagen stuurde telenet mij naar postnl en postnl naar telenet, om nog maar te zwijgen van wat voor droge pruim ik aan de lijn had bij postnl. Soit. Ik zie dat er verschillende mensen zijn die ook zulke dingen hebben meegemaakt, hebben jullie uiteindelijk jullie toestel dan ook gekregen? Of heb je een dossier moeten opstarten? Heb je je geld terug gekregen? Gaat hier om duizend euro bij mij, tis niet mijn uurloon jammer genoeg, kzou ze graag terug hebben. Mens besteld dan ergens waar het goedkoper is, kinne kloppe zegge ze bij ons…

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Waar is mijn Macbook?

9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

@Quintenvanzele 

Het probleem dat je hebt is een probleem bij de vervoerder van je pakje. Dat probleem zal je niet hebben als je in een fisieke winkel koopt. Uiteindelijk zal je uw bestelling wel krijgen of je geld terug.

Je schrijft zelf dat het pakje aangemeld is bij Postnl en gesorteerd. Dus is het uit het magazijn vertrokken. Eens daar weg is de enige controle die afzender en bestemmeling hebben de track and trace.

Quintenvanzele
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

Ik heb gisteren contact opgenomen met telenet en ze gingen een dossier aanmaken om uit te zoeken waar mijn pakje blijft. Ik wil gewoon weten of er nog mensen zijn met mijn situatie en als die dan uiteindelijk hun geld hebben terug gekregen

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

Neen, niemand krijgt ooit een levering. Telenet steelt je geld.

Ik bedoel: heb wat geduld als er geen leveringstermijn is afgesproken.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs


@Ex-Netweter  schreef:

Neen, niemand krijgt ooit een levering. Telenet steelt je geld.

Ik bedoel: heb wat geduld als er geen leveringstermijn is afgesproken.


Wel een raar antwoord wat je weeral geeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

Dat was ironie.

Als er geen leveringstermijn is afgesproken is het perfect mogelijk dat je 30 dagen moet wachten op een bestelling.

PostNL zal namelijk eerst de pakjes afleveren waarvoor een strikte leveringstermijn moet gerespecteerd worden.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

@patrick37 

Wou net met seconde zelf typen.

@Quintenvanzele 

Telenet kan zien aan track&trace of jij deze ontvangen hebt of niet. Er word eerst even gecheckt en rondgebeld  voor hoe wat waar... En als er dan geen oplossing langs koerier komt, stuurt telenet je zowizo een nieuwe.

Daar is telenet altijd heel correct in, hier zijn al paar toestellen vandaar gekomen. Altijd alles netjes in orde.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2702
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

Je moet een termijn van 14 dagen tellen je laat telenet weten dat je niets ontvangen hebt

na 14 dagen als er nog geen spoor is wordt het terug betaald

zal dan verloren zijn  gegaan , collega heeft het toestel voor de deur gevonden dat kan ook gebeuren

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

@luc55 

Hier hebben we meestal de toestellen op 1 a 2 dagen (heeeel soms dag later door vertraging koerier) 

Als koerier zegt te hebben afgeleverd aan iemand anders, op je drempel, of verstopt achter brievenbus, en jij vind het niet en hebt nooit afgetekend, of verdwenen in sorteercentrum, word koerier/bedrijf in fout gesteld en zend telenet (indien gewenst) een nieuwe enkele dagen later.

Ze geven het paar dagen de tijd omdat het alsnog boven water kan komen. De koerierdienst postnl met telenet, zorgt er "bijna" altijd voor je pakje binnen de 2 dagen te leveren. Mits het niet ineens uit stok is (krijg je optie van telenet om te annuleren) en mits natuurlijk alles verloopt hoe het zou moeten verlopen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Ex-Netweter
 

Vertraging levering Macbook via Telenet Klantenprijs

De wettelijke leveringstermijn is 30 dagen. Geen 14 dagen.
Over de levering, staat het volgende in de verkoopsvoorwaarden.
De topicstarter had dit moeten lezen voor de bestelling te plaatsen!


Levering

Er wordt enkel geleverd in België na betaling van het volledige bedrag door de Koper.

Tenzij anders werd overeengekomen, zijn de door A&C Systems opgegeven leveringstermijnen benaderend.

Zelfs indien een bindende leveringstermijn werd overeengekomen, zal A&C Systems in geval van overmacht en/of buitengewone omstandigheid, steeds het recht hebben hetzij de levering op te schorten totdat deze omstandigheden een eind hebben genomen, hetzij aan de verkoop te verzaken zonder hiervoor enige schadevergoeding verschuldigd te zijn aan de Koper. In dit laatste geval zullen de ontvangen bedragen terugbetaald worden aan de Koper.


bron: https://toestellen.telenet.be/terms-of-sale