Beantwoorden
Ex-Netweter
 

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Klik hier 

 

PS: 

ONE en ONEup: vanaf 26 april verkrijgbaar

ONE en ONEup worden gelanceerd op 26 april en vervangen de huidige bundels WIGO en YUGO. WIGO-klanten die met ONE of ONEup beter zitten qua prijspunt en/of beter uitkomen met specificaties, worden proactief gecontacteerd. Voor alle andere klanten verandert er niets.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wigo en Yugo worden vervangen : One

Tags (4)
276 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@Eddy444 Best tegen de muur bevestigen voet L vorm waar je 2 vijzen moet indraaien tegen de muur of wand    vanonder moet er lucht uitkunnen

In die voet klik je de modem in.Die je eerst bevestig tegen muur of wand.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Bestaande beugel zal niet passen. Deze modem is meer vierkant. Gelukkig kan je de beugel snel veranderen door de bijgeleverde beugel. De afmetingen van de gaten zijn exact hetzelfde.

 

Hou er wel rekening mee dat deze modem een ingebouwde ventilator heeft en ja deze maakt lawaai! 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@BillyX Niet overdrijven,hier hoor ik weinig of NIETS.

En meerdere die hier over de vloer komen,die niets merken.

Lawaai? heb jij er een microfoon met box voorstaan,😅

 

Ben al aan het twijfelen,of er wel 'n ventilator in zit

Voel niets als ik er mijn hand onder tegen hou.

Van boven amper warm.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Geluid is voor ieder persoonlijk. Eerst en vooral hangt het ervan af waar je de modem kan plaatsen. Daarnaast is de ene persoon voor lawaai gevoeliger dan de andere. Ik vind ventilators hinderlijk en je weet sowieso uit ervaring dat ze in de komende tijd door stof en vervuiling alleen maar harder moeten draaien en meer geluid zullen produceren.

Er is jammer genoeg geen echte 'vrije' keuze bij Telenet voor een modem. Anders was deze al meteen vervangen.

 

Maar goed, dit is allemaal heel persoonlijk. Maar blijkbaar ben ik toch niet de enige die hier problemen mee heeft:

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CH8568LG-modem-maakt-hinderlijk-veel-lich...

 

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=57942

 

https://www.youtube.com/watch?v=y46dWHTucl4

 

Maar laten we terug ON-topic gaan over de nieuwe producten ONE en ONEup.

Deze werken nog altijd niet bij mij ondanks ik deze de maandag heb besteld. Integendeel Telenet neemt mijn mobiel internet al af omdat hun software programma voor deze aanpassing niet goed werkt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@BillyX Er is jammer genoeg geen echte 'vrije' keuze bij Telenet voor een modem. Anders was deze al meteen vervangen.

 

Ik ging er ook vanuit,dat hij volgens sommigen hinderlijk geluid maakt.

De gast in het Telenet center zei me,neem deze Compal CH8568LG HGW 3.1 is de beste.

Mocht dat zo zijn,kom gerust omruilen tegen 'n Compal CV8560E HGW 3.1

Ik ga dat kalm beestje zeker niet omruilen.

nolle
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Even rekenen...

Kleine vergelijking voor mensen/gezinnen die alles gebruiken die in een WIGO 35 zit en minstens hetzelfde willen in de nieuwe one formule.

De WIGO 35GB met digicorder&zenderpakket, 300Mbps downstream en 5 SIM kaarten komt op 127,63 EUR per maand.

Het vergelijkbare die voor alles MINSTENS hetzelfde is (toegegeven, het is meer, maar niet iedereen heeft dat nodig) is een ONEup met 5 SIM kaarten en TV iconic die op 169 EUR per maand komt.

Dat is toch een serieuze meerprijs van 41,37 EUR per maand.

Zelfs als we nog de 15 EUR voor de WIGO gigabit optie bij rekenen, komen we nog steeds aan een maandelijkse meerprijs van 26,37 EUR.

Toch wel fors. Vooral de extra simkaarten maken het nogal duur.

Zelfs een One pakket met 5 nummers en TV iconic komt op 149 EUR (meerprijs van 21,37 EUR maar met slechts de helft van de bandbreedte.

Ex-Netweter
 

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@nolle 

Dan blijf je toch gewoon bij je huidige pakket....

 

De nieuwe klanten... dat is een andere zaak...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@nolle  ik deel je analyse.

Aankopen wordt door velen niet rationeel gedaan, maar emotisch. Goed verpakt, kiezen velen zonder gemor en met veel enthousiasme voor een prijsverhoging. In dit geval kan ik niet anders dan die goede marketing bewonderen.

waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

telenet heeft nu een pack met onbeperkt internet,telenet tv en mobiel.

jammer dat telenet geen pack heeft met basic internet samen met telenet tv en mobiel in 1 goedkoper pack.want nu heb je een wigo home small,maar ik moet die vaste telefoon er niet bijhebben.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@waterrat1978  schreef:.. want nu heb je een wigo home small,maar ik moet die vaste telefoon er niet bijhebben.

Wat is het verschil tussen een pack waarbij je vaste telefoon hebt en een pack waarbij je in de basis geen vaste telefoon hebt maar wel als gratis optie?

Ex-Netweter
 

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

De prijs.

 

Uiteindelijk gaat het allemaal om het geld. De oude Fiber 100 of hoe het ook heette, zat er vroeger nog tussen. Nu heb je Basic Internet/Easy Internet en dan gelijk All Internet. Of One en dan gelijk One Up. Het doel van Telenet is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen op de tweede duurdere optie te krijgen, ook al hebben ze de snelheid of het volume niet nodig. De eerste optie is voor veel mensen misschien net niet interessant genoeg. De tussenoptie wordt bewust weggelaten.

 

Persoonlijk ben ik juist ook op zoek naar een tussenoplossing, maar tot dusver gaat Telenet hier niet op in. Ze verdienen aan mij minder dan ze zouden kunnen verdienen. Maar aan anderen juist weer meer dan het geval zou zijn met tussenoplossing. Ze zullen de rekensom wel gemaakt hebben.

 

Het is dat ik nog thuis werk en nu even geen gedoe wil, maar anders wordt het toch eens tijd om te zien of het oranje gras aan de andere kant beter is. 😉

Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@Ex-Netweter  schreef:

De prijs.

 

Uiteindelijk gaat het allemaal om het geld. De oude Fiber 100 of hoe het ook heette, zat er vroeger nog tussen. Nu heb je Basic Internet/Easy Internet en dan gelijk All Internet. Of One en dan gelijk One Up. Het doel van Telenet is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen op de tweede duurdere optie te krijgen, ook al hebben ze de snelheid of het volume niet nodig. De eerste optie is voor veel mensen misschien net niet interessant genoeg. De tussenoptie wordt bewust weggelaten.

 

Persoonlijk ben ik juist ook op zoek naar een tussenoplossing, maar tot dusver gaat Telenet hier niet op in. Ze verdienen aan mij minder dan ze zouden kunnen verdienen. Maar aan anderen juist weer meer dan het geval zou zijn met tussenoplossing. Ze zullen de rekensom wel gemaakt hebben.

 

Het is dat ik nog thuis werk en nu even geen gedoe wil, maar anders wordt het toch eens tijd om te zien of het oranje gras aan de andere kant beter is. 😉


Amen! 

Tussen One en One up zit echt een belachelijk groot gat (150Mbps <<< 1Gbps). Ik blijf (voorlopig) bewust bij mijn Wigo Home S. Moest er een tussenoplossing zijn, nam ik er met veel plezier het mobiel er bij en zouden ze ook aan mij meer verdienen. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Inderdaad, die tussenoplossing zou voor velen welkom zijn. En ja, het is zuiver om marketing redenen (zoveel mogelijk winst maken) dat die tussenoplossing er niet meer is. Helaas .. Spijtig ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Er is wel een formule tussen 150Mbps en 1Gbps

All-Internet aan 300/20Mbps

Vanaf 54,56 euro

https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen?CMP=sbr_all%20internet_p%7c&s_kwcid=AL!63...

Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Klopt inderdaad maar dat zit geen mobiel bij. Neem je dat er apart bij (en TV Flow) heb je slechts 3Gb mobiel internet. Neem je toch One wat dan weer iets goedkoper is, heb je slechts 150Mbps vast internet. Het blijft enorm spijtig dat er bij de totaalpakketten geen gulden middenweg is.

Jammer dat alles tegenwoordig in functie staat van enkel en alleen winst maken en er niet wordt gedacht aan wat interessant is voor de klant.