Beantwoorden
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Waarom worden klanten verplicht om over te schakelen naar Doccle ???
Telenet is nu over gegaan tot de actie: Zoomit buiten en Doccle binnen.

Wie wordt er hier rijker van ???

47 reacties
Ex-Netweter
 

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

@Dobbie 

Verplicht? Ik heb geen van beide!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Waar staat dat dit verplicht zou zijn?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

nogal cru, maar Telenet zegt dat de factuur niet meer via Zoomit wordt verstuurd, maar via mail. Je kunt dan kiezen: per mail laten of via Doccle.

Is dit dan geen soort verplichting ?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

@Dobbie  misschien kreeg je je facturen altijd via Zoomit vroeger en betaalde je op die manier je factuur. Zoomit is niet meer bij Telenet maar dat is nu Doccle. Dus dat is aan aanpassing en kan je dus blijven gebruiken om op die manier te betalen. Als je geen van beide gebruikt kan je gewoon via de klassieke manier je facturen betalen. Dus email van je factuur of per post en betaling via bank overschrijving of domicilieering. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Ik kreeg, sinds ik bij Telenet ben, mijn Telenet  facturen via Zoomit. Ik gebruik Zoomit voor al mijn financiele zaken. Telenet verplicht me om voor hen toch Doccle te gebruiken, daar heb ik het moeilijk mee. Da's al... 

Ex-Netweter
 

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

@Dobbie 

Allez, dan heb je nu toch een beetje kunnen ventileren....

Een oplossing zoeken voor jou (waarvoor dit forum eigenlijk dient) gaat hier niet lukken....

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

@Dobbie  ja, en vroeger had je nog zoiets van Bpost ook want daar kreeg ik mijn facturen van proximus van. Dat is het probleem als er verschillende bedrijven, gelijkaardige diensten aanbieden, waarbij andere bedrijven zich al of niet aansluiten. Maar zoals gezegd kan je ook je factuur gewoon per mail ontvangen en via de webapplicatie van je bank betalen. Of zelfs laten domiciliëren. Dan is het enige wat je nog moet doen, zorgen dat er geld op je rekening staat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TomDa
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Inderdaad, onbegrijpelijk. Heb er ook al naar telenet een klacht over verstuurd.

Met zoomit zie je de factuur in de app van je bank staan en kan je dadelijk betalen op het moment je al je betaalzaken aan het doen bent.

Via Doccle moet je eerst bij Doccle aanloggen om daar je betaling te doen. Een 2de tool die niet nodig is indien de factuur via zoomit zou verstuurd worden. Nu moet je er zelf aan denken dat er misschien nog een betaling staat te wachten in Doccle (of email) als je je betalingen aan het doen bent in je banking app.

Via email is natuurlijk nog erger. Want dan moet je alles overtypen.

Jammer dat Telenet de klant weer op de 2de plaats zet. Deze beslissing is inderdaad enkel in het voordeel van Telenet. De klant is de dupe.
Hopelijk wordt dit snel teruggedraaid. 
Wat meer concurrentie voor Telenet en Proximus zou ook helpen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

@TomDa   Ergens heb je gelijk maar dan moet je wel aangesloten zijn bij een bank die zoomit ondersteunt. Ik ga daarvoor niet van bank veranderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TomDa
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Ik verwacht ook niet dat Telenet enkel zoomit aanbiedt. Wel dat men de keuze hoe men de factuur wil ontvangen overlaat aan de klant. De klant kan dan kiezen tussen papier, email, zoomit en eventueel doccle. Dan is iedereen tevreden. En daar gaat het uiteindelijk over: allemaal tevreden klanten

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?


@TomDa  schreef:

 

 

Via email is natuurlijk nog erger. Want dan moet je alles overtypen.

 


Ter info: wanneer je je aanrekening via e-mail ontvangt is er een "Rechtstreekse link naar de online betaal-pagina. Zo betaal je met één klik en ontvangen we je betaling meteen bij de bevestiging."

(bron: kies voor Via Telenet - Wat is het en Ontdek de voordelen)

 

Het kan zelfs via sms merk ik. "Zodra je nieuwe aanrekening beschikbaar is, kunnen we je een sms sturen. Bovendien kan je via een link in de sms meteen je aanrekening betalen, zonder dat je moet aanmelden. " (bron)


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

@TomDa 

 

In de doccle app kan je toch ook de factuur zien en dan rechtstreeks betalen? De app van je bank wordt dan onmiddellijk geopend.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TomDa
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Dat klopt maar daarvoor moet ik eerst aanloggen in Doccle.

Ik kan in mijn bank app als ik bezig ben met al mijn verschillende betalingen geen Doccle factuur betalen. Ik moet daarvoor eerst naar Doccle gaan.

Niet echt gebruiksvriendelijk.

Het is een beetje alsof je in een restaurant wat je wil drinken moet gaan halen in het café aan de overkant.

HDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Waarom switchen naar Doccle i.p.v. Zoomit?

Ik heb daar ook een probleem mee. Blijkbaar heeft Telenet zelfs een Doccle account gemaakt. Ik krijg plots facturen van UZ Leuven ook niet meer toegestuurd en stommelings  ontdek ik dat die via Doccle zijn opgemaakt. Ik vind deze beslissing van Telenet niet kunnen. Doccle is een systeem van  KBC, Zoomit van 13 banken (waaronder KBC!) . Bepaalde documenten (afrekening belastingen) zullen trouwens altijd via Zoomit blijven. Ik denk niet dat KBC de overheid zal overtuigen om Doccle te gebruiken. KBC is niet zo vertegenwoordigd in het zuiden van het land. 

Bij Doccle kan je ook geen datum van betaling ingeven (tenzij je KBC klant bent).