|
26.407
netweters
|
164.371
antwoorden
|
|
22.060
vragen
|
Ik ben momenteel een oplossing aan het zoeken voor mijn 87-jarig vader die enkel vaste telefonie wil samen met TV. Momenteel heeft hij een shake van 55 Euro (vaste telefonie + digitale TV). Ik zou veranderen naar enkel vaste telefonie bij Telenet en TV + internet bij Base. Vandaag naar zo'n shop geweest en ge kunt al raden; men kan geen zekerheid geven. Allerlei antwoorden gehoord: enkel telefonie gaat niet; gaat wel maar niet aan 2 euro; kun je niet samen met Base; ja misschien gaat het wel.... Kort gezegd ze wisten het niet en hun AI chatbot wist het ook niet. Zou er iemand wel de antwoorden weten?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Prijs vaste telefonie...
Neen het internet moet van Telenet zijn een mix met base gaat niet
Gewoon alles optellen zie lijst
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/prijslijst-telenet
...en wat ze me ook zegden in de Telenet shop: ge kunt geen 2 modems aansluiten (1 van Telenet en 1 van Base ) aansluiting op 1 coax. Of dat praatjes zijn weet ik niet maar geloofwaardig klonk het niet allemaal. Woorden zijn gemakkelijk te weerleggen natuurlijk. Jammer dat je daarvoor speciaal naar een shop rijdt om zo'n antwoorden te krijgen.... Ik weet het niet..... Waar zijn we mee bezig? Misschien een keer naar een andere Telenet shop?
Als je ‘t zoeken beu zijt, dan is dit misschien een goede oplossing?
- Meer informatie op de Amazon website
- Ook kan je eens kijken bij Bol.com
@lukske schreef:...en wat ze me ook zegden in de Telenet shop: ge kunt geen 2 modems aansluiten (1 van Telenet en 1 van Base ) aansluiting op 1 coax. Of dat praatjes zijn weet ik niet maar geloofwaardig klonk het niet allemaal.
Zou kunnen. Al lijkt me dat eerder een commerciële keuze dan een technisch probleem
Twee modems is in de praktijk niet mogelijk. Je hebt namelijk je COAX aansluiting nodig voor de modem en op je NIU is maar 1 inkomende kabel voor je modem. Telenet gaat het dus niet toelaten een modem van Base en dan nog eentje van Telenet zelf. Technisch zou het misschien kunnen maar ik denk dat de provisionering ook via Telenet gebeurd en dan is het technisch al helemaal niet mogelijk. Want je kan in het systeem per adres maar 1 modem provisioneren.
Daarnaast is de vraag als die zou veranderen , de vaste lijn zou nemen , of de digicorder wel actief blijft. Daarmee bedoel ik als je zou veranderen dat je niet in een combo valt want de oude abonnementen bestaan al lang niet meer. Dat zou betekenen een tv box en dat wil zeggen ook internet bij Telenet te nemen. Ik vermoed zelf dat enkel de vaste lijn erbij nemen en de tv behouden niet meer gaat.
@patrick37 schreef:Twee modems is in de praktijk niet mogelijk. Je hebt namelijk je COAX aansluiting nodig voor de modem en op je NIU is maar 1 inkomende kabel voor je modem. Telenet gaat het dus niet toelaten een modem van Base en dan nog eentje van Telenet zelf. Technisch zou het misschien kunnen maar ik denk dat de provisionering ook via Telenet gebeurd en dan is het technisch al helemaal niet mogelijk. Want je kan in het systeem per adres maar 1 modem provisioneren.
Op eenvoudig vzerzoek kan je perect een NIU krijgen met 2 modem aansluitingen (2 x "CM"). Sommige techniekers lossen het eenvoudig op met een een T-stuk op de coax (in de beginjaren van Telenet kreeg je altijd twee modems: één voor internet en een aparte telefoniemodem, deze werden altijd met een T-stuk verbonden op de NIU).
Dat het dus niet gaat in nonsens.
Toen ik de FritzBox 6660 heb getest voor Telenet (zie: https://www.netweters.be/t5/Eigen-modem/Vrije-modemkeuze-Fritz-Box-6660-Cable-ervaringen/m-p/195929#...) werd door Telenet zelf voorgesteld om een technieker te sturen voor het installeren van een NIU met 2 modem aansluitingen. Telenet kan dus perfect één modem provisioneren voor internet, en een andere modem voor telefonie (zelfs op één adres).
Kan je daar uitsluitsel over geven is er een bron die dit bevestigd ?
Het is geen nonsens zoals jij zegt tenzij er een bron is die dit echt bevestigd en geen topic die is aangemaakt.
Welke bron wil je?
Bij mijn dochter was een Fritz!Box 6660 aangesloten, en daarnaast de Telenet modem CV 8560E.
Gezien mijn dochter ook een Telenet vaste lijn had, en vaste telefonie niet ondersteund werd op de FritzBox (= SIP), heeft Telenet
Met andere woorden: Telenet heeft twee modems geprovisoneerd op hetzelfde adres (en op hetzelfde klantennummer): één voor internet en één voor telefonie.
@patrick37 schreef:
Kan je daar uitsluitsel over geven is er een bron die dit bevestigd ?
Ik kreeg volgende mail van de Telenet back-office:
van xxx@telenet.be
Philippe,
We kunnen op jouw vraag ingaan om de vaste lijn te behouden op je Telenet modem en internet te activeren op je Fritz modem.
Hiervoor heb je wel een NIU nodig die voldoende uitgangen heeft. Weet jij of dit het geval is op adres België, 9000 Gent,xxx klant xxx – klant nr xxx.
Indien niet, dan kunnen we je wel een passende NIU bezorgen waarbij je 2 modems kan op aansluiten.
Je mag alvast de gegevens invullen in het webformulier Registratie van je eigen modem | Telenet.
schreef:We zullen eens zien wat TS er dan uit krijgt of dit gaat lukken.
Ik heb niet beweerd dat het de TS zal lukken ... 😀
Ik beweer alleen dat het niet waar is dat Telenet per adres maar één modem kan provisoneren ....🤔
Ze kunnen de lijn op splitsen maar waarom zouden ze dat doen zit je met 2 modems
In tijd vroeger hebben ze zo Orange getest in de begin face
En op de Fritz modem kan je perfect de telefoongegevens invoeren voor de telefoon
@luc55 schreef:En op de Fritz modem kan je perfect de telefoongegevens invoeren voor de telefoon
Dat is terug absoluut onwaar
Telenet vaste telefonie werkt via het EuroPacketcable 1.5-protocol en ondersteunt het standaard SIP-protocol niet. Toch niet voor residentiële klanten.
Dat kan je nalezen in de "eigen modem" specificaties die Telenet heeft gepubliceerd: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/eigen-mode... > Technische specificaties > Telefonie > DOCSIS (Telenet).
Gezien een Fritz!Box het EuroPacketcable VoIP protocol niet ondersteunt, wordt alleen het internet op de Fritz!Box geprovisoneerd (via de "CM MAC" of "HFC MAC"), en blijft de Telenet modem voor telefonie (via het "MTA" MAC). Vandaar 2 modems op één coax (in principe via de NIU met 2 modem uitgangen).
Bij business abonnementen wordt SIP wel gebruikt, en ook bij FttH klanten.
Het is een schande Telenet is alleen dat dit toepast
Zelf Ziggo in Nederland gaat het wel
Gelukkig kan je altijd een andere partij gebruiken natuurlijk als je telefoon krijgt aan 2 euro
De andere vraagt 1,5 per maand zonder gesprekken