Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

We zitten ondertussen al een paar jaar vast aan 200/20Mbps

Wanneer wordt deze standaard verhoogd naar 400/40Mbps zoals dit is gebeurt bij Ziggo NL ook onderdeel van LIberty global.En gelieve niet te antwoorden zoals =200/20Mbps niet voldoende.

Nu kost ons dat maandelijks 15 euro extra.

Kom op John Porter.Alles wordt sneller ook auto's al mag je maar 130 op de snelweg.

120 reacties
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@dsuls

 

Hier de laatste maanden tussen de 1000 a 1200GB, hoe we daaraan komen?

Niet moeilijk hebben een gezin met 5 kids, 3 TV's in huis en allemaal Netflix verslaafd....

Die FUP van 750GB is niet meer van deze tijd, de snelheid is prima daar heb ik geen last van.

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Ik merk alleen op dat Telenet de prijs de laatste jaren telkens in de lucht duwt, en dat het excuse is dat ze het netwerk willen verbeteren en eigenlijk is de laatste jaren er niks veranderd in het abonnementen omtrent snelheid en limiet.

 

Ik kan ook geloven dat voor sommige een limiet dat ooit 3-5 jaar geleden bepaald is, en toen een normaal limiet was, dat dit nu niet meer zo is, ik merk dat downloads van games makkelijk meer als 50GB zijn, en ik merk ook dat UHD streamen bij netflix 10GB per uur is, dus vraag ik mij af of die 750GB per maand nog zo realistische is voor mensen met veel kinderen thuis. Er word gigantische veel foto's en video's geshared op facebook, instagram, etc... er word ook veel meer in de cloud gebackupt als toen.

 

Dus ik dacht en had gehoopt dat Telenet al lang iedereen standaard 400/40 had gegeven en 1TB aan data bv. Want in hun statistieke moet het gemiddelde verbruik van data enorm gestegen zijn ten opzichte van 5 jaar geleden.

 

Ondertussen las ik vorig jaar nog dat ze tegen 2020 iedereen de mogelijkheid willen geven tot 1GBIT ze hebben dit ook beloofd aan Muyters, ik zag ook op de website van Telenet dat dit eigenlijk bedoeld was voor tegen 2019 maar een dag voor het einde van het jaar werd dit veranderd. (Zonder uitleg, dat vind ik Triestig)

 

Tegenwoordig zie ik constant mensen vertellen hoe tevreden ze zijn met hun 50mbit en dat ze maar 100GB verbruiken, dat is dan fijn voor u, maar andere mensen hebben andere node.

 

Ik ga u ook niet vertellen dat er ook zon is in Frankrijk en dat u niet 1000km's moet vliegen om op vakantie te gaan.... omdat ik best leuk vind in Frankrijk. Dat is super arrogant!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?


@Amedeeke  schreef:

Ik ga u ook niet vertellen dat er ook zon is in Frankrijk en dat u niet 1000km's moet vliegen om op vakantie te gaan.... omdat ik best leuk vind in Frankrijk. Dat is super arrogant!


U zegt net het omgekeerde. U wil een leuke vakantie op een verre bestemming voor dezelfde prijs als een autovakantie in Frankrijk......😘Maar alle gekheid op een stokje. Je hebt ergens gelijk maar anderzijds is de mogelijkheid die je aanhaalt al aanwezig, alleen ... het is via een meerprijs.

En of een groot bestand nu in 2 minuten of in 4 minuten gedownload wordt zal voor de meeste mensen niet echt uitmaken want je moet tenslotte het geluk hebben dat de server op dat moment zijn data kan versturen aan de maximum snelheid die je internet aan kan. Wat niet altijd het geval is.

Ik ben best tevreden met 200 Mbps maar zou wel graag de upload zie verhogen. En Telenet voelt nog niet echt de hete adem van andere providers in zijn nek die ook 200 Mbps kunnen leveren. Commercieel willen ze hun troeven niet te vlug uitspelen.

Dus ik vrees dat het wel 2020 zal worden.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

En voor de mensen die altijd beweren dat het in onze buurlanden zoveel beter en sneller is voor minder geld. Dit is een afbeelding van de behaalde snelheid op een all in abnnement van Orange France ergens in de Ardeche:

France01.PNG

Aan de instelmogelijkheden van de standaard geleverde modem kan Telenet wel een puntje zuigen. Daar zit standaard DDNS, IP reservatie via mac adres, uitgebreid portforwarding/switching in en ook toegang vanop afstand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Inderdaad ze mogen hun vaste internetsnelheid standaard verhogen... ik denk persoonlijk dat ze voor particulieren standaard 400 en speedboost 800 en business standaard 500 en speedboost 1000...

hopelijk komt er snel verandering in want ik hoor meer en meer mensen klagen van de ‘lage’ snelheid

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Ik heb Basic Internet (50Mbps d/l vs 5Mbps u/l) en die snelheid valt meestal wel mee, maar die limiet van 150GiB begint meer en meer tegen te vallen. Onlangs op de PS4 een update van 60GiB binnengehaald en om smallband te vermijden voor de rest van maand heb ik toen volume bijgekocht. Vorige maand zat ik ook al tegen de 150 aan en de maand daarvoor was het 100GiB.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@sb toekomstgericht zijn deze limieten meer met Netflix 4K enz, denk dat ze de mensen ook zo naar de hogere producten duwen om dan niet zo snel meer aan de limiet te zitten.

moet zeggen, heb wiggo en zit ook al bijna aan 750GB download, en moet er nog 14 dagen mee doen, dus zal geen update's op PS4 enzo meer mogen hebben, probleem is dat die update's op de achtergrond worden gedaan op de PS4.

denk dat ik in begin deze maand een update heb gehad want zag dat er overdag een grote download was.

snelheid mag zeker omhoog, maar vrees dat dit ook de klanten meer zal kosten voor bv die 1000 snelheid download dan nu de 200 bij wiggo.

we zullen het wel zien volgend jaar en de volgende jaren 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?


@Ex-Netweter  schreef:

Inderdaad ze mogen hun vaste internetsnelheid standaard verhogen... ik denk persoonlijk dat ze voor particulieren standaard 400 en speedboost 800 en business standaard 500 en speedboost 1000...

hopelijk komt er snel verandering in want ik hoor meer en meer mensen klagen van de ‘lage’ snelheid


Ik vraag mij dan af wat klanten van XDSL providers doen. Nog meer klagen? Want met max. 100Mbps zijn die nog slechter af.

Het is inderdaad zo dat de bandbreedte mag verhoogd worden (Ik vermijd bewust snelheid want het is in feite de hoeveelheid bits dat je per seconde kunt ontvangen op je aansluiting). Zowel down als up. Vooral omdat dit in meer en meer gezinnen met veel meer personen gedeeld moet worden en dat komt vooral tot uiting door de permanente videostreaming. Komt daarbij dat veel klanten enkel via Wifi werken en van zodra je daar een beetje afstand, muren en gebruikers hebt dan klagen ze over te traag. Vooral als dit allemaal over dezelfde Accespoint moet gaan.

Maar ik denk dat er nog meer mensen zullen gediend zijn met een opheffing of verhoging van de limieten. Maar dat is of wordt voor alle providers in mijn ogen een teer punt. Bij een verdubbeling elk jaar van het dataverkeer vrees ik voor fileproblemen. Dat zal zware investeringen blijven vergen in de hardware op straat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?


@igvfer  schreef:

Ik vraag mij dan af wat klanten van XDSL providers doen. Nog meer klagen? Want met max. 100Mbps zijn die nog slechter af.


Wat moet ik dan zeggen met mijn 50Mbps? Zolang dat aanhoudt kunnen ADSL-providers nog  altijd pochen met hun 100Mbps.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Prijzen elk jaar omhoog,snelheden omhoog PUNT

Ze zitten zelf jaren constant reclame te maken Telenet wordt 1Gbps snel,wordt tijd dat ze dit bewijzen.Het zou er al 2 jaar zijn,zie jaren terug.

Eens FTTH beschikbaar hier,vertrek ik.

En van tv zenders de helft er af,veel waardeloze zooi

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?


@robatoras  schreef:

 

En van tv zenders de helft er af,veel waardeloze zooi


Dan mogen ze allemaal weg die zenders. Wie weet vind ik die andere helft rotzooi. Elk zijn meug maar wie ganse dagen verslaafd naar series op Netflix zit te kijken begrijp ik ook niet. Maar zoals gezegd ieder diertje zijn pleziertje.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Ik wil Netflix niet eens gratis.

Dat Telenet ons de vrije keuze geeft welke zenders we willen,moet kunnen.

Wedde dat 95% tevreden is in vlaams Belgie met de zenders die ik aangeef.En Netflix kunnen ze zelf kiezen,of ze dit willen.

En de prijzen omlaag.En de snelheden omhoog,of stoppen met die prijzen omhoog te duwen.Duco Sickinghe,(NL)die deed nog iets voor z'n klanten,kwam ie maar terug.

  • HD
    één logo
  • HD
    Canvas logo
  • HD
    VTM logo
  • HD
    Vier logo
  • HD
    Q2 logo
  • HD
    Vijf logo
  • HD
  • Eurosport 1 logo
  • NPO1 logo
  • NPO2 logo
  • Kzoom logo
  • Disney Channel logo
  • Nickelodeon logo
  • HD
  • BBC1 logo
  • BBC2 logo
  • HD
    La Une logo
  • HD
    La Deux logo
  • HD
    RTL TVI logo
  • HD
    TFI logo

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

als zenders zelf beslissen om te vertrekken uit de Benelux kan telenet daar niet veel aan doen, 

belgie is veel te klein om nog niche zenders te behouden, ook hebben die minder inkomsten dan vroeger door al die app opties voor films en series te kijken, 

hoeveel bedrijven hebben al geen eigen app om hun eigen film en series aanbod te tonen, en er komen er nog,

lineire tv via kabel verdwijnt en we gaan op den duur nog onze basis zenders hebben van Vlaanderen en Wallonië en wat franse en Duitse zenders.

word ook allemaal te duur voor de zenders al die films en series en eigen programma's.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

VOO bied al langer standaard 400Mbps aan met tv

Klopt het dat Telenet (dagen-week)een boost klaar heeft naar 1Gbps voor die nu al betalen voor 400Mbps

Whoppa zou van 200 naar 300Mps gaan

Geruchten uit de wandelgangen

 

Ex-Netweter
 

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@robatoras Wandelgangen 🤨...