Beantwoorden
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Windows 11 is coming out!

Hei Netweters,

 

Windows 11 is coming out...

 

Bron: www.pcgamer.com

 

Specificaties:

  • Processor 1 GHz or faster with 2 or more cores on a compatible 64-bit processor or System on a Chip (SoC)
  • Memory 4 GB RAM
  • Storage 64 GB or larger storage device
  • System firmware UEFI, Secure Boot capable
  • TPM Trusted Platform Module (TPM) version 2.0
  • Graphics card DirectX 12 compatible graphics / WDDM 2.x
  • Display >9” with HD Resolution (720p)
  • Internet connection Microsoft account and internet connectivity required for setup for Windows 11 Home

Laat ons hopen dat MS dit laatst puntje gaat veranderen, het zou niet mogelijk zijn om lokale/offline accounts in Windows 11 Home aan te maken.

 

Gisteren op een VM geïnstalleerd, dat ziet er "goed" uit, MS gaat meer en meer naar een MacOS layout, ik vindt het goed, simpel en strak...

 

Nu hopen dat dit geen "drivers and compatibility hell" wordt zoals Win Me en Win 8.0.

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
10 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Windows 11 is coming out!

Fijn om te zien dat hier een post van wordt gemaakt, @KelvinUceta

 

Ik heb zelf een paar videos gezien maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ook als je kijkt naar de Windows releases hoort dit weer een "slechte" te zijn. Van de videos dat ik heb gezien ziet het er grafisch mooier uit en zou dit ook DE Windows zijn voor gamers. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Windows 11 is coming out!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows 11 is coming out!

Ben eens benieuwd of er links of rechts alweer zo een anti- beweging gaat opduiken die dit racistisch vindt .... (zoals bvb bij blacklisten en whitelisten reeds het geval geweest is)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Windows 11 is coming out!


@StefaanH  schreef:

Ben eens benieuwd of er links of rechts alweer zo een anti- beweging gaat opduiken die dit racistisch vindt .... (zoals bvb bij blacklisten en whitelisten reeds het geval geweest is)


De smurfenlobby is het alvast gelukt. 😉


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Windows 11 is coming out!

beste, dank voor je artikel, heb net zelf een vraag gesteld hier in de gemeenschap netweters over windows 11, jouw bijdrage is ook welkom, dank, Jan

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Windows 11 is coming out!

@KelvinUceta 

Ik kijk er alvast naar uit.

Geloof het of niet, Vista vond ik de max. Al dat gevloek en bijgevolg 't nodige troubleshooten ... 'k Heb er ironisch genoeg veel uit geleerd en aan overgehouden. Denk maar aan cmd.exe, regedit, drivers, vm's, exponentiële groei van m'n vloekwoordenrepertoire, en ga zo maar door.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Windows 11 is coming out!


@nickw  schreef:

@KelvinUceta 

Ik kijk er alvast naar uit.

Geloof het of niet, Vista vond ik de max. Al dat gevloek en bijgevolg 't nodige troubleshooten ... 'k Heb er ironisch genoeg veel uit geleerd en aan overgehouden. Denk maar aan cmd.exe, regedit, drivers, vm's, exponentiële groei van m'n vloekwoordenrepertoire, en ga zo maar door.


Hei @nickw,


Naar mijn mening het "enige" probleem met MS Vista was de tijd dat het werd uitgebracht, rond 2005 - 2009 als ik me niet vergist, de microchips, en dus drivers, technologie was niet ver genoeg om zo een "zwaar" OS vlotjes te draaien, mss daardoor werd het "overclocking" trendy, dit resulteerde in systeeminstabiliteit.

Het zou leuk zijn om MS Vista op een i9 met 32 GB RAM en Samsung 980 Pro MVMe SSD te draaien.

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Windows 11 is coming out!

beste @Fulatins 

fijn, ik ben ook benieuwd

toch raar dat microsoft zo lang met windows 10 voort gedaan heeft

telkens en telkens opnieuw updates, en nu toch een windows 11

mijn eerste computer in 1987 was een XT, 2 floppy disks, een bootable 720k A-drive,

en een andere 360k (zachte floppy) B-drive en dit zónder een harde schijf, alles onder MSDos, gratis programma erbij GW Basic, 2 floppy's met WordPerfect erop (van office Word ... was toen bijlange nog geen sprake, concurrent PlanPerfect ipv Excel, dBase ipv Acces, enz... 

erna kwam de XT computer, met mijn eerste harde schijf van 20 MB, nog altijd MSDos

erna kwam een AT computer met een i286 processor, iets grotere harde schijf

maar vooral .... MSDos werd vervangen door Windows 3, meegeleverd op 1 floppy 1,44MB

en dan stilaan naar de hogere windows o.a. Vista, 7, 8, 10 .... en 11 in aantocht

windows 10 heeft het in tijdsduur het langst volgehouden

hopelijk wordt windows 11 éénzelfde succesverhaal - wat mij persoonlijke betreft - als zijn voorganger

Jan

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Windows 11 is coming out!

@KelvinUceta

Inderdaad, en eenmaal 't allemaal werkte was het een heel goed OS.

Nu vm ik Vista, want 'k gebruik mijn SonicStage nog zo af en toe om o.a. mijn minidisc b-sides lossless te burnen. LightScribe, ... Beetje nostalgie, zekers? 🙂

 

Voor de geïnteresseerden, hierbij Linus' thoughts on Vista:

https://youtu.be/TLgRryt2ZtE

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Windows 11 is coming out!

@jan00 

Goh; waar is de tijd, zeg!

Unisys-pc, Turbo Pascal, Day of the Tentacle, floppy's, ... Good old times. 😜