25.510
netweters
|
157.572
antwoorden
|
21.278
vragen
|
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
@E3sp Als je normaal gesproken toegang krijgt tot je NAS en andere toestellen van buiten je huis of netwerk via bijvoorbeeld VPN, DDNS, ...., kan het zijn dat die toestellen dus niet bereikbaar zijn bij algemene storing. Indien je NAS en andere toestellen wel bereikbaar zijn via interne ip adressen zoals 192.168.x.x zullen deze toestellen wel bereikbaar zijn als je NAS en je apparaat via lan verbonden zijn (zelfde netwerk).
Hey, bedankt voor de feedback.
Er is geen sprake van een VPN, het was echt enkel intern. En zoals je aangeeft zou het dan allemaal moeten werken. Daarom dat ik het ook zo gek vond dat mijn thuisnetwerk het toch niet deed en geen enkel apparaat op het netwerk functioneerde zoals het hoort.
food for thought....
Normaal zou het lokale netwerk gewoon bereikbaar moeten blijven bij een internet storing, zolang de apparaten hun IP adres behouden.
Hoe verbind je met de NAS? Is dat misschien via een (DynDNS of QuickConnect) naam? Dat zou eventueel problemen kunnen geven, gezien de DNS servers niet meer bereikbaar zijn.
Via het IP addres zelf zou de NAS nog steeds bereikbaar moeten zijn. Kun je vanaf de PC een ping doen naar het IP adres van de NAS?
@E3sp schreef:Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Zoals de vorige posters al correct geantwoord hebben, heeft jouw probleem niets met Telenet te maken 🤔.
Tenzij natuurlijk de Telenet modem uitvalt of herstart ten gevolge van de storing?
Eenvoudige test:
Volgens mij moet je de fout toch zoeken in de setup van je lokaal netwerk (dat om een of andere reden internet/cloud nodig heeft?)
Hoe meer details je geeft over jouw set-up, hoe beter we je kunnen helpen ...