Beantwoorden
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

Hallo,

Even dit melden.

ik probeerde hier te registreren als Telenet klant. Eerst vroeg het om klantnummer, geen probleem. Daarna vroeg het om MAC Address van de modem. Dat is sinds donderdag een CH8568LG model. Ik heb een foto getrokken van de sticker en mooi het MAC Address overgetypt. Dit werd geweigerd. Dus heb ik geregistreerd als niet-telenet klant.

Een andere website heeft dat MAC address wel kunnen verifieren.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: registratie mislukt : MAC-Address geweigerd

 

8 reacties
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

Ben je zeker dat je al geen Telenet account had, bvb voor toegang tot Mijn Telenet of email?

Datzelfde account gebruik kan je dan gebruiken om in te loggen op De Netweters, geen aparte registratie nodig


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7808
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

Er staan daar normaal 3 mac adressen op. Telkens wordt het laatste cijfer verhoogt met 1. Dat is wel hexadecimaal dus als er voor de laatste 2 cijfers staat 1A dan is het volgende 1B en het nog volgende 1C. Staat er bijvoorbeeld 1F dan is het volgende +1 is 21 en dan het volgende 22.

Heb je alle 3 de macadressen geprobeerd? Normaal zou het het bovenste moeten zijn dacht ik. Maar ik ben niet meer zeker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7441
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

@WG94 ik wilde net hetzelfde antwoord geven. 😉

@shockwave wanneer je als bestaande Telenet-klant op De Netweters komt, moet je eigenlijk gewoon op 'Aanmelden' klikken om vervolgens de logingegevens (persoonlijke login) invullen die je ook gebruikt voor bijvoorbeeld Mijn Telenet. Erna kan je jouw registratie afronden en kom je op een formulier terecht waar je een nickname kiest en een e-mailadres opgeeft voor eventuele Netweters-communicaties.

De 'Nog geen login? Maak er één aan.'-flow is enkel nog van toepassing voor niet-Telenet-klanten. Vroeger kon je ook als bestaande Telenet-klant via die flow een nieuwe 'Telenet-login' maken voor De Netweters, maar die flow werkt niet meer voor klanten op het nieuwe IT-systeem. En aangezien bijna alle residentiële Telenet-klanten vandaag reeds op het nieuwe systeem zitten en ook de business klanten momenteel al aan het migreren zijn, kunnen we deze flow binnenkort aanpassen op De Netweters.

Ik vermoed dat jij in die flow terecht bent gekomen, waarvoor onze excuses!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

kan het zijn dat het niet lukt om een klantnummer te linken aan een bestaand profiel?

ik zou mijn klantnummer willen linken aan dit profiel. Maar kan dat precies nergens instellen.
ik zie wel dat er momenteel technische werkzaamheden zijn.

shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

hallo,

vorige week heb ik geregistreerd bij netweters zonder mijn telenet klantnummer omdat de mac-adress van de modem werd geweigerd. Kan ik mijn bestaand profiel linken aan een klantnummer? Ik probeer dit maar vind niet hoe.

 

mvg,

Shockwave

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

Ik heb je nieuwe bericht samengevoegd bij je vorige bericht.

En stel dezelfde vraag opnieuw; heb je al een (ander) account waarmee je kan inloggen op Mijn Telenet?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7441
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

@shockwave stuur me even via een privéberichtje jouw persoonlijke login van Telenet door. Dan zal ik eens nakijken aan welke login je Netweters-account gekoppeld is. Je kan me een privébericht sturen, door te klikken op mijn naam en vervolgens bovenaan te kiezen voor 'Deze gebruiker een privébericht sturen'.

Een persoonlijke login van Telenet heb je normaal ondertussen aangemaakt, deze heeft altijd de vorm van een e-mailadres?
Alleszins meer informatie over een persoonlijke login vind je hier.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Registratie Netweters mislukt: MAC-Address geweigerd

dag wg94. Nee heb geen ander account. registeren mislukt. het blijft maar mac-adress weigeren. Heb al alle 3 geprobeerd. Heb een PM naar Suzy gestuurd.