Beantwoorden
Jingle
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Laatste digibox en Slingbox

Hallo,

 

Kan iemand me helpen mijn Slingbox te verbinden aan mijn digicorder?

Welke kabels?

slingbox_pro-hd_2-480x360.jpg

Alvast bedankt voor U hulp !

 

Jingle

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Laatste digibox en Slingbox

Over welk model gaat het juist?

 

Ik heb geen zelf digicorder en mijn eerste gedacht was "via HDMI", maar ik zie geen HDMI op die Slingbox...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Laatste digibox en Slingbox

via een kabel naar S-video ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Laatste digibox en Slingbox

Ik zie rood -wit - geel (audio - audio - beeld) dus dat zou moeten lukken naar de digicorder?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjkrik
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Smile! Jij bent af! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Laatste digibox en Slingbox

Hallo,

 

Ik had vroeger ook zo een Slingbox PRO HD en deze werkte prima met de eerste generatie HD Digicorder (AD2000) wegens die een component uitgang (de recht connectoren -> L/R/Y/Pb/Pr) hadden voor je slingbox op een te sluiten voor HD beeld. Maar met een latere generatie digicorder (AD2100/AD2200) is die niet mogelijk (wegens geen component uitgang meer).

 

De enige mogelijkheid om eventueel nog HD beeld op je slingbox te krijgen kan eventueel met een HDMI to component omvormer. (voorbeeld:  https://www.amazon.com/Universal-Premium-Quality-Component-Converter/dp/B017LVMAWG  ). Maar deze werken niet altijd even goed door de HDCP beveiliging die niet altijd goed gedecodeerd word, dus geen aanrader.

 

Een andere mogelijkheid is nog via Scart to composiet (de linkse wit/rood en gele connectors): (voorbeeld: https://www.allekabels.be/scart-kabel/82/1289097/scart-naar-composiet-kabel.html?gclid=CjwKCAjwiPbWB... ).

Maar dan is het beeld alleen SD beeldkwaliteit.

 

Ook wegens deze Slingbox nog oude kabeltypes gebruikt is het heel moeilijk om de "pass through" functie te gebruiken van de Slingbox (Opstelling: Digicorder -> Slingbox -> TV). Zeker in HD is het heel moeilijk indien je TV geen component ingang heeft.

(dus je moet al bijna een digibox/corder los gebruiken voor je slingbox)

 

Ik hoop dat je hiermee verder kunt?

 

Wel kleine opmerking, want "het nut" van de slingbox is sinds kort (wat) verdwenen.

Vroeger was de slingbox handig indien je overal ter wereld naar je " Belgische zenders" wou kijken. Maar nu sinds 1/04/2018 kan je overal in Europa via Yelo Play App naar de zender kijken zonder deze toestellen. Maar als je buiten Europa bent, kan een Slingbox soms nog nuttig zijn.

 

🙂

 

 

 

 

 

0 Likes