24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Kostprijs voor particulieren
100 - 120 en 140 euro netto
Kostprijs voor business klanten
121 - 163 - en 188 euro incl BTW
Met Wigo introduceert Telenet een innovatief aanbod waar gezinnen en kleine bedrijven centraal staan. De grootste troef? Eén algemene limiet voor mobiel internet dat je kan delen met elkaar.
http://www.zdnet.be/nieuws/181883/telenet-lanceert-wigo-deel-mobiele-data-met-je-familie/
Je kan hiervoor best de 'Gebruiksvoorwaarden voor Yelo TV' raadplegen, @Janneke_Dust.
Hier kan je alle informatie terugvinden onder de voorwaarden van WIGO:
https://www2.telenet.be/nl/wigo/
We kunnen je vertellen dat er hieraan niets gewijzigd werd.
ALs je echt in een gezin zit waar er oude mensen zijn die echt hun data niet gebruiken , dan KAN het interessanter zijn. Maar als iedereen al een smartphone is huis heeft, dan is in dit aanbod gewoon te weinig data... bovendien is er geen enkele manier om GB paketten te kunnen aankopen zoals vroeger voor je vaste Internet lijn .
Daardoor moet je al snel 0,06 euro per MB gaan betalen.
Dat is wat mij dan ook tegenhoud om van bij mobilevikings weg te gaan...
Ook het buitenland zal een probleem worden... bij Proximus, Mobistar en Mobilevikingd kan je data paketten aankopen voor in het buitenland nog te kunnen surfen. Maar bij Telenet bestaat zoiets niet...(Of vergis ik mij?)
Edit: Oeps ik had niet gezien dat je minimum 1GB per sim moet hebben, dus kan je niet al de GB's doorgeven aan je kinderen... 2GB wigo == 1GB per SIM (Wat zeer weinig is...)
Ze zouden aankoopbare pakketten moeten aanbieden...
Voor mij is het wel interessant al win ik er nu ook weer geen fortuin mee. Rekening houdend met mijn huidig abo (base) bespaar ik normaal 8 euro, als ik zou gaan voor king supersize bespaar ik met wigo nog 3 euro (gerekend met de kostprijs van een kongsurf erbij).
Ik heb wel het geluk dat ik zo'n bakje heb om 4g in wifi om te zetten, als ik dan nog een extra pakket kong surf bij neem is het voor mij persoonlijk dus wel een beetje interessant.
Beste
Met Wigo geeft in principe een all-in-one oplossing waarbij het gezin en bedrijf centraal staat.
Maar Telenet heeft blijkbaar vergeten dat vele telefoons verbonden zijn met Cloud oplossingen al dan niet via hun provider. Een goed voorbeeld daarvan is Orange (voorheen mobistar) met de Orange Cloud.
Van cloud wordt momenteel niet gesproken tenzij zij de Orange Cloud ook bij Orange voorlopig blijven gebruiken. Kan daar wat meer duidelijkheid over komen.
Daar heb iik met mijn overstap naar WIGO niet direct aan gedacht, maar nu ik de SIM kaarten krijg en ons wil voorbereiden op de overstap zonder verlies van gegevens krijg ik niet direct een antwoord op jullie website, community enz. Wat stellen jullie als oplossing en procedure voor!
Ik zou eerder denken: De eerste all-in voor je gezin is een WIGO inclusief "WIGO CLOUD"
Hoop dat dit snel kan worden geregeld.
1 gig per sim, min. maar als er nu een sim is die geen data moet ( kan ) gebruiken wat dan ?
"Elke ongebruikte (én volledige) GB kan je makkelijk en op elk moment doorgeven aan elkaar!"
Dit zal je waarschijnlijk kunnen doen op "mijn telenet".
Maar je bent verplicht om per sim kaart minimaal 1 GB in te stellen.
Dus wigo 100 met 2 sim kaarten is elk 1 GB
Wigo 120 met 1 sim kaart = 5 GB, met 2 simkaarten kan je 3GB en 2 GB instellen, met 3 simkaarten kan je 1 + 1 +3 of 1 + 2 + 2 instellen, met 4 simkaarten kan je 1 + 1 + 1 + 2 instellen en met 5 simkaarten 1+1+1+1+1.
Gaan en blijven gaan zit er dan natuurlijk niet meer in.
Wel ik heb het letterlijk van de site overgenomen. Dus elke gigabyte zou je moeten kunnen doorgeven.
We hebben hier zelf het packet van 120 euro met 3 sim kaarten. Maar men vader gebruikt nooit mobiele data (volgens mij gaat dat zelfs niet met zijn gsm). De simkaarten zijn nog niet geactiveerd, dus kan nog niet zien of het al dan wel niet mogelijk is om zijn gig achteraf door te geven.
Zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. Er zullen er wel meerdere zijn met bovengegeven situatie.
Als het niet mogelijk is wordt het hopelijk zo snel mogelijk aangepast zodat men ook gewoon 0 gig kan instellen op een sim. 1gig verplichten per sim slaat toch gewoon nergens op.
Alsook moet het mogelijk zijn om je mobiele data te blokkeren eens je je data hebt opgebruikt.