4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een bewakingscamera die met een 4G-kaart kan werken, dit omdat op die plaats (stallen) geen Wifi-verbinding mogelijk is.
Ik stapte hiervoor recent over naar one, ontving mijn datasimkaart, besteldde een camera via bol en: het werkt niet.
De kaart werkt perfect in mijn gsm, daar zit het probleem dus niet. Ook mijn persoonlijke gsm-sim in de camera werkt niet.
Contact opgenomen met de verkoper, daar kreeg ik het volgende antwoord:
"Telenet en Base zijn onlangs samen gefuseerd en sindsdien zijn de verbindingsgegevens veranderd.
Als je andere kaart ook van Telenet is, zou dat maar zo de oorzaak kunnen zijn van het kunnen verbinden.
We proberen dit aangepast te krijgen in de software van de camera bij de fabrikant, maar dat is nog in progress.
Beschik je toevallig over een kaart van Orange of Proximus om te proberen, bijvoorbeeld uit je mobiele abonnement of van een familie lid?
Daarmee zou je de werking van de camera kunnen testen, en kunnen bepalen of de simkaart of de camera de oorzaak is van het niet werken."
Niet dus, de hele familie zit bij Telenet, en ik wil het ook gewoon met een Telenet-kaart doen aangezien ik daar al een passend abonnement voor heb. Verkoper toetste zeer bereidwillig nog verder af maar kon geen oplossing verzinnen, de camera wordt dus terug gestuurd.
Goed, nieuwe verkoper gezocht en veiligheidshalve gecontacteerd aangezien ik de beu al voelde hangen (en het ondertussen ook vrij dringend wordt), die antwoordde dat Telenet deze functie sowieso niet ondersteunt en in België enkel Orange ondersteund werd.
Mijn vraag: heeft iemand een 4G camera waar het wél mee werkt? Dan krijg ik graag een linkje en bestel ik gewoon die camera...
Al vind ik het toch straf dat dit blijkbaar zo'n gekend en onmogelijk probleem is, en andere leveranciers gewoon wel werkende producten kunnen afleveren.
Alvast bedankt!
Labels:
- Labels:
-
4G