Beantwoorden
JaanaV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een bewakingscamera die met een 4G-kaart kan werken, dit omdat op die plaats (stallen) geen Wifi-verbinding mogelijk is. 

 

Ik stapte hiervoor recent over naar one, ontving mijn datasimkaart, besteldde een camera via bol en: het werkt niet.  

De kaart werkt perfect in mijn gsm, daar zit het probleem dus niet. Ook mijn persoonlijke gsm-sim in de camera werkt niet.

 

Contact opgenomen met de verkoper, daar kreeg ik het volgende antwoord: 

"Telenet en Base zijn onlangs samen gefuseerd en sindsdien zijn de verbindingsgegevens veranderd.
Als je andere kaart ook van Telenet is, zou dat maar zo de oorzaak kunnen zijn van het kunnen verbinden.
We proberen dit aangepast te krijgen in de software van de camera bij de fabrikant, maar dat is nog in progress.
 
Beschik je toevallig over een kaart van Orange of Proximus om te proberen, bijvoorbeeld uit je mobiele abonnement of van een familie lid?
Daarmee zou je de werking van de camera kunnen testen, en kunnen bepalen of de simkaart of de camera de oorzaak is van het niet werken."
 
Niet dus, de hele familie zit bij Telenet, en ik wil het ook gewoon met een Telenet-kaart doen aangezien ik daar al een passend abonnement voor heb. Verkoper toetste zeer bereidwillig nog verder af maar kon geen oplossing verzinnen, de camera wordt dus terug gestuurd.

Goed, nieuwe verkoper gezocht en veiligheidshalve gecontacteerd aangezien ik de beu al voelde hangen (en het ondertussen ook vrij dringend wordt), die antwoordde dat Telenet deze functie sowieso niet ondersteunt en in België enkel Orange ondersteund werd.
 
Mijn vraag: heeft iemand een 4G camera waar het wél mee werkt? Dan krijg ik graag een linkje en bestel ik gewoon die camera...
 
Al vind ik het toch straf dat dit blijkbaar zo'n gekend en onmogelijk probleem is, en andere leveranciers gewoon wel werkende producten kunnen afleveren. 
Alvast bedankt!
  • 4G
0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

Ik veronderstel dat die camera geen PIN kan ingeven om te starten. Heb je die SIM kaart in uw GSM ingesteld om te werken zonder PIN ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

@JaanaV Het kan zijn dat uw 4G bewakingscamera de apn settings niet automatisch binnenhaalt. 

Je moet deze dus manueel instellen op uw camera.  Je kan daarvoor een kijkje nemen op volgende site : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobile/

Je kiest daar surfen. Daaronder kan je al de instellingen vinden die je dan in de settings van je camera kan instellen. 

Indien het niet zou werken, graag even je merk en type  van camera doorgeven zodat we dit verder kunnen bekijken. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JaanaV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

PIN-code was uitgeschakeld.

Het lijkt dus volgens verschillende fabrikanten om een gekend probleem te gaan. 

0 Likes
JaanaV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

Bedankt! Alleen: hoe kan ik iets veranderen aan een camera waarmee ik geen verbinding krijg? 

De camera heeft een sticker met QR-code, die moest ik scannen in de app. Zolang hij geen verbinding maakt kan ik niet naar de instellingen van de camera...

Ik kan de datasimkaart nog eens in mijn gsm steken en daar de instellingen controleren, is dat dan voldoende? Stomme vraag misschien...

 

Camera zelf werkt op wifi overigens wel maarja, dat is de bedoeling niet. 

 

Het ging om deze camera: 

https://www.bol.com/nl/nl/p/activ24-3g-4g-camera-geen-wifi-nodig-gratis-32gb-sd-kaart-beveiling-secu...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

We hebben enige tijd geleden een soortgelijke vraag behandeld.Werkt deze camera via een cloud-dienst van de fabrikant, of is het de bedoeling dat je via het internet direct naar de camera connecteerd?

Dat laatste zal niet mogelijk zijn. Telenet gebruikt, net als veel andere providers, CGNAT (Carrier Grade Network Address Translation). Dat is net zoiets als NAT op je router thuis.

Het grote verschil is dat je op je router thuis port-forwarding kunt instelling, dit kun je niet in de CGNAT routers binnen het netwerk van Telenet.

 

Tlenet dient gebruik te maken van CGNAT omdat er onvoldoende IP adressen beschikbar zijn voor het grote aantal aktieve sim-kaarten.

Een oplossing voor dit pobleem zal van de producent moeten komen. De camera zou zich automatisch bij een cloud-dienst aan moeten melden, zodat jij via die cloud-dienst de beelden kan bekijken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JaanaV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

Bedankt, gezien de antwoorden van de verkoper (ze lieten mij weten dat er wijzigingen moesten gebeuren bij de producent) vermoed ik dat laatste inderdaad. 

 

Mijn vraag is dus voornamelijk: welke camera dus wél te kopen. Eentje die via cloud werkt dus? Hoe wie wat waar te vinden? Coolblue verkoopt er geen, de aanbieders op bol konden mij geen alternatieven geven, een andere winkel ook niet, vandaar dat ik hoopte hier met wat meer zekerheid een linkje naar een goed alternatief te vinden. 

(verder is je bericht nogal Chinees voor mij sorry, wel zeer interessant 🙂 )

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

 

Als ik het goed begrijp uit de documentatie ondersteunen de cameras van Reolink deze verbindings methode (ze noemen dat verbinden via UID).

Ik heb hier echter zelf geen ervaring mee.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

4G bewakingscamera die werkt met Telenet datasimkaart?

Als een 4G-only camera (of wat voor 4G-only toestel dan ook) de APN/username/password niet op voorhand kent of autonoom volgens een of ander protocol kan vinden voor jouw MCC/MNC combinatie (bijvoorbeeld: mogelijk 206/05 in geval van Telenet), dan gaat connectie nooit lukken en krijg je een kip en ei probleem, precies om die extra nodige onbekende parameters te kunnen ingeven.

Het is daarom dat dergelijke toestellen door de fabrikant ingesteld per regio ondersteuning krijgen (pakweg Nederland).

Maar dan nog, ... als een toestel anno 2020 op de markt kwam kan er inmiddels een provider in die regio bij komen of kan er een provider van parameters veranderen.

Heeft de Activ24 geen enkele andere input methode (WiFi, Ethernet, USB, BT, COM, ...)?

Hetzelfde voor andere 4G cameras.

Misschien koop je best een systeem dat je eerst kan configureren via andere input methode om dan pas 4G-only in werking te plaatsen. Tenzij expliciet gedocumenteerd is dat de huidige Telenet MCC/MNC combinatie ondersteund is (die dan hopelijk niet al te snel verandert 😎).

@Arnie : Reolink high end, lees ik, ondersteunt Orange en 'Base' en Proximus in Belgie. De UID based verbinding is (extra?) voor identiteit (ik vermoed, en terecht in dat geval: privacy, maar ik ken de Reolink producten niet uit praktijk dus mag je mijn vermoeden rustig negeren)

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes