24748
netweters
|
152282
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een bewakingscamera die met een 4G-kaart kan werken, dit omdat op die plaats (stallen) geen Wifi-verbinding mogelijk is.
Ik stapte hiervoor recent over naar one, ontving mijn datasimkaart, besteldde een camera via bol en: het werkt niet.
De kaart werkt perfect in mijn gsm, daar zit het probleem dus niet. Ook mijn persoonlijke gsm-sim in de camera werkt niet.
Contact opgenomen met de verkoper, daar kreeg ik het volgende antwoord:
@Ex-Netweter Het kan zijn dat uw 4G bewakingscamera de apn settings niet automatisch binnenhaalt.
Je moet deze dus manueel instellen op uw camera. Je kan daarvoor een kijkje nemen op volgende site : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobile/
Je kiest daar surfen. Daaronder kan je al de instellingen vinden die je dan in de settings van je camera kan instellen.
Indien het niet zou werken, graag even je merk en type van camera doorgeven zodat we dit verder kunnen bekijken.
PIN-code was uitgeschakeld.
Het lijkt dus volgens verschillende fabrikanten om een gekend probleem te gaan.
Bedankt! Alleen: hoe kan ik iets veranderen aan een camera waarmee ik geen verbinding krijg?
De camera heeft een sticker met QR-code, die moest ik scannen in de app. Zolang hij geen verbinding maakt kan ik niet naar de instellingen van de camera...
Ik kan de datasimkaart nog eens in mijn gsm steken en daar de instellingen controleren, is dat dan voldoende? Stomme vraag misschien...
Camera zelf werkt op wifi overigens wel maarja, dat is de bedoeling niet.
Het ging om deze camera:
We hebben enige tijd geleden een soortgelijke vraag behandeld.Werkt deze camera via een cloud-dienst van de fabrikant, of is het de bedoeling dat je via het internet direct naar de camera connecteerd?
Dat laatste zal niet mogelijk zijn. Telenet gebruikt, net als veel andere providers, CGNAT (Carrier Grade Network Address Translation). Dat is net zoiets als NAT op je router thuis.
Het grote verschil is dat je op je router thuis port-forwarding kunt instelling, dit kun je niet in de CGNAT routers binnen het netwerk van Telenet.
Tlenet dient gebruik te maken van CGNAT omdat er onvoldoende IP adressen beschikbar zijn voor het grote aantal aktieve sim-kaarten.
Een oplossing voor dit pobleem zal van de producent moeten komen. De camera zou zich automatisch bij een cloud-dienst aan moeten melden, zodat jij via die cloud-dienst de beelden kan bekijken.
Bedankt, gezien de antwoorden van de verkoper (ze lieten mij weten dat er wijzigingen moesten gebeuren bij de producent) vermoed ik dat laatste inderdaad.
Mijn vraag is dus voornamelijk: welke camera dus wél te kopen. Eentje die via cloud werkt dus? Hoe wie wat waar te vinden? Coolblue verkoopt er geen, de aanbieders op bol konden mij geen alternatieven geven, een andere winkel ook niet, vandaar dat ik hoopte hier met wat meer zekerheid een linkje naar een goed alternatief te vinden.
(verder is je bericht nogal Chinees voor mij sorry, wel zeer interessant 🙂 )
Als een 4G-only camera (of wat voor 4G-only toestel dan ook) de APN/username/password niet op voorhand kent of autonoom volgens een of ander protocol kan vinden voor jouw MCC/MNC combinatie (bijvoorbeeld: mogelijk 206/05 in geval van Telenet), dan gaat connectie nooit lukken en krijg je een kip en ei probleem, precies om die extra nodige onbekende parameters te kunnen ingeven.
Het is daarom dat dergelijke toestellen door de fabrikant ingesteld per regio ondersteuning krijgen (pakweg Nederland).
Maar dan nog, ... als een toestel anno 2020 op de markt kwam kan er inmiddels een provider in die regio bij komen of kan er een provider van parameters veranderen.
Heeft de Activ24 geen enkele andere input methode (WiFi, Ethernet, USB, BT, COM, ...)?
Hetzelfde voor andere 4G cameras.
Misschien koop je best een systeem dat je eerst kan configureren via andere input methode om dan pas 4G-only in werking te plaatsen. Tenzij expliciet gedocumenteerd is dat de huidige Telenet MCC/MNC combinatie ondersteund is (die dan hopelijk niet al te snel verandert 😎).
@Arnie : Reolink high end, lees ik, ondersteunt Orange en 'Base' en Proximus in Belgie. De UID based verbinding is (extra?) voor identiteit (ik vermoed, en terecht in dat geval: privacy, maar ik ken de Reolink producten niet uit praktijk dus mag je mijn vermoeden rustig negeren)