24757
netweters
|
152423
antwoorden
|
20702
vragen
|
Mijn 4G valt telkens weg bij een oproep en veranderd naar h+. Vanaf dat de oproep gedaan is heb ik terug 4G. Ook sinds ik ben overgestapt van Orange naar Telenet krijg ik ook het LTE icoontje niet meer op mijn gsm. Terwijl mijn gsm dit dervoor wel aangaf. Bij Telenet zelf nog geen oplossing gekregen. Hebben hier nog mensen last van?
Als je geen samsung, iphone hebt is er geen volte vowifi beschikbaar bij telenet. Zij ondersteunen het niet bij ander merken.
Welk merk heb je?
Mobiel internet van Telenet is bij ons in de buurt onbestaand..zo slecht ...en binnen bellen is helaas onmogelijk...en wat doet Telenet .. zeggen ..het zou moeten werken !!!!
Bij die van ons haar galaxy s21 ultra helpt het om vliegtuigstand aan en af te zetten ipv gsm volledig te herstarten. Dan krijgt ze ineens meer barretjes (ff 🫤)
Telenet 4G is voor te janken imho. Ik ben net overgestapt naar Youfone. Die gebruiken Proximus, dus ik verwacht dat dit een verbetering zal zijn.
Of het 4G signaal 'weg valt' durf ik niet te zeggen tijdens een oproep.
Enige wat ik wel heb opgemerkt is als ik 5G heb en ik doe een oproep of er komt een oproep binnen dan gaat het signaal naar 3G.
@sb ik heb toch niks te 'klagen' over het bereik als de 4G / 5G ontvangst. Zelfs beter bij mij als ik gewoon was in de vroegere tijd toen ik al eens eerder Telenet had voor de gsm. Op dat vlak zijn ze heel erg verbeterd vindt ik persoonlijk.
Een voorbeeld: op de trein naar Brussel zit een collega met Proximus op TilTok. Stabiele verbinding, het ene filmpje na het andere. Bij mij viel de verbinding de hele tijd weg en snelheid zakte van 4G dikwijls naar 3G of minder.
Dat was een recente smartphone, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Mijn broer heeft ook Proximus. Als ik die moet geloven, dan heeft die evenmin problemen.
Ik verwacht morgen of maandag mijn nieuwe SIM, dus ik zal het snel weten.
@m-jan20 schreef:
Ja, elke keer ik bel switcht GSM ook automatisch naar 3G en valt 4G dus weg. Duurt soms ook zeer lang tot 4G terug komt, zeker in buitenland.
Iedere GSM switcht naar 2G of 3G gedurende een telefoongesprek, omdat je via 4G niet kan "bellen". Daarmee bedoel ik: 4G is geen voice netwerk ("circuit switch"), maar een data netwerk ("packet switch").
Om te kunnen bellen via 4G moet VoLTE geactiveerd zijn.
Met VoLTE hoeft je GSM dan niet meer over te schakelen naar 2G tijdens een gesprek, en zal 4G dus niet meer wegvallen. Je telefoneert dan over het "data network" (=VoIP).
Zo begrijp ik het.
Ik heb het aanstaan volte en vowifi maar word niet ondersteund men merk.
Die van ons met samsung galaxy wel.
Weet dat dit op android werkt maar niet of ook op iphone gaat.
In telefoon druk eens: *#*#4636#*#*
Dan kies je telefooninformatie in menu. Beneden kun je dan zien of volte of vowifi verbinding krijgt let provider. Voor nog meer zekerheid druk je rechts bovenaan op 3 bolletjes en kies je IMS-Servicestatus en dan krijg je nog beter zicht op wat provider niet toelaat zoals dit.