Beantwoorden
Gh1n1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

4G verbinding valt steeds weg

Hi, 

 

De 4G op al onze aangesloten telefoons valt regelmatig weg. Er blijven wel nog blokjes zichtbaar, maar de vermelding 4G verdwijnt en de verbinding wordt verbroken. Dit gebeurt op drie verschillende toestellen en soms meerdere keren per dag. Opnieuw opstarten van de telefoon werkt meestal, maar ook niet altijd. Soms duurt het enkele uren voor we opnieuw verbinding hebben. Iemand enig idee hoe we dit kunnen voorkomen? We hebben een OneUp abonnement en hebben dit tot nu toe vooral via roaming-eu (Frankrijk) voor.

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

4G verbinding valt steeds weg

@Gh1n1  

Dus eigenlijk zeg je dat de 4G verbinding weg valt op een bepaalde specifieke plaats in een bepaald land. Dat kan zijn dat de ontvangst daar wat minder is vanuit de operator waar je op dit moment mee verbonden bent. Je zou dan al eens kunnen kijken of er een andere operator is die je kan kiezen handmatig in je gsm toestel. Het is ook in het buitenland zo dat niet elke operator even goed bereikbaar is in bepaalde delen van dat land. 

 

Je kan dit wel altijd doorgeven aan Telenet dus dat je de klantendienst eens belt zodat dit bekeken kan worden. Of je voor thuiskomst een oplossing hebt dat denk ik niet maar op die manier kunnen ze wel met de samenwerkende operator dit bekijken. Weet nu niet of er al meerdere 'klachten' van gekomen zijn kan ook zijn dat jullie toevallig hier nu hinder van hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

4G verbinding valt steeds weg

@Gh1n1 ik heb dit in huis ook en moet noodgedwongen mijn gsm fix op 3G zetten. 

Probeer eens je gsm toestel op 3G te zetten ipv automatisch of 4G?

Als dit wel werkt dan betekend het dat je slechte 4G verbinding hebt in uw omgeving.

Ik heb dit namelijk ook op al mijn gsm toestellen. Telenet zou hier dringend eens naar moeten kijken.

4G van Proximus heeft hier bijna vol bereik.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gh1n1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

4G verbinding valt steeds weg

Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp dat de 4G verbinding niet overal even sterk is en dus locatieafhankelijk is. Het gekke is dat het op de verschillende toestellen ook op verschillende plaatsen en momenten gebeurt. Dus bvba toestel 1 en 2 hebben wel verbinding en toestel 3 niet. En op een andere moment op dezelfde plaats bvb toestel 1 en 3 ok en toestel 2 niet.

Ik zal dit zeker nog wel eens aan Telenet doorgeven.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

4G verbinding valt steeds weg

Gaat het om Android toestellen? Met de OpenSignal app (en misschien nog andere apps) kan men zien met welke antenne men verbonden is. En Android zelf toont natuurlijk met welke operator. Wellicht heeft iOS (iPhone) gelijkaardige apps en informatie. Zoals @patrick37 reeds aangeeft: in het buitenland kunnen verschillende toestellen met verschillende antennes (van mogelijk verschillende operatoren) verbonden zijn (en dus mogelijk verschillend gedrag vertonen).

{*niet* 'like'-en aub}
Kathia
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

4G verbinding valt steeds weg

Helaas heeft dit niet met het 4G netwerk te maken. Ik heb sinds mijn overstap van wigo naar oneup geen goede verbinding meer, noch via 4g noch via wifi/kabel. Te pas en te onpas  wordt de verbinding verbroken. Telenet klantendienst (er)kent het probleem en zoekt dringend (?) naar een oplossing, maar ondertussen is het niet werkbaar. Heb Telenetwinkel gevraagd om terug te schakelen naar wigo maar dat is blijkbaar onmogelijk. Niet serieus dat Telenet een product op de markt brengt dat gewoon niet werkt!! 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

4G verbinding valt steeds weg

@Kathia 

Jou probleem wat je aanhaalt is een beetje een allround probleem dus eigenlijk had je hier beter een nieuw topic in gemaakt. 

 

Je hebt dus sinds je overstap naar One up verbindings problemen en dat heeft dus niet met het 4G te maken in het buitenland. Om een terug schakeling te doen naar Wigo is er niet dat klopt het is nu One of One up of all internet en tv. Kan wel zijn dat je een probleem hebt met je TAP dat er daar nog een aanpassing aan dient te gebeuren. Maar zoals ik het begrijp zijn ze wel bezig met je probleem op te lossen? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
j_vh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

4G verbinding valt steeds weg

Is wel toevallig dat meerdere mensen dezelfde klacht hebben vanaf ze overgestapt zijn naar One/One-Up.. ik heb hetzelfde voor, gebeld met technische dienst en nieuwe sim-kaart gaan halen..nog steeds wordt een gesprek uit het niets verbroken of hoor je de andere kant alsof het een computerachtig iets is..wat men aanhaalt over Frankrijk klopt! Het is niet meer van deze tijd dat men slecht of geen 4g-ontvangst kan hebben in de EU.. Frankrijk is echt een drama..recentelijk zelf ervaren.. 

 

0 Likes
Kathia
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

4G verbinding valt steeds weg

Telenet technieker is thuis komen kijken maar conclusie was dat modem werkt maar dat er elders verlies/instabiliteit gecreëerd wordt. Kon echter niet verklaren waarom probleem plots bij abonnementovergang opdook.

Met GSM connectieproblemen zijn ze volgens hun zeggen nog bezig. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

4G verbinding valt steeds weg

@Kathia  

Het zou dus een probleem buiten kunnen zijn wat ik zelf al vermoede. De TAP of paddestoel moet ook de hogere snelheden aankunnen en als dat niet het geval is zal er ergens verlies zijn. Kan ook zijn dat er andere problemen zijn waardoor er verlies is. Maar als ik het dan begrijp zijn ze er mee bezig om dit opgelost te krijgen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes