Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

@Suzy  Vandaag heb ik gelezen dat Proximus zijn uitrol gaat doen van het 5G netwerk. Wanneer gaat Telenet hier mee beginnen? Eventueel als test fase , dan wil ik daar wel voor in aanmerking komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
53 reacties
Ex-Netweter
 
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

5G uitrol Telenet

De Belgische telecomtoezichthouder BIPT heeft vijf operators voorlopige gebruiksrechten toegekend in de 3600-3800 MHz radiofrequentieband. Het gaat om Cegeka, Entropia, Orange, Proximus en Telenet. Dat heeft het BIPT in vijf afzonderlijke besluiten bepaald. 

In de 3600-3800 MHz-frequentieband is er een totaal van 200 MHz radiospectrum beschikbaar. Het is dus mogelijk om 40 MHz toe te kennen aan elk van de vijf in aanmerking genomen kandidaten. Deze gebruiksrechten zullen geldig blijven totdat er gebruiksrechten via een klassieke veilingprocedure zullen worden toegekend op basis van een nieuw Koninklijk Besluit over de volledige frequentieband 3400-3800 MHz, zodra de politieke overheden hierover overeenstemming bereikt hebben.

Deze gebruiksrechten laten de operatoren toe om de eerste ontwikkelingen van 5G in deze frequentieband in België mogelijk te maken. Hiervoor dienen zij wel verder te voldoen aan de geldende regels van de regionale overheden voor het plaatsen van antennes en de bestaande stralingsnormen.

 

Veel vrees voor gezondheidsrisico's 5G

 

Op 23 maart heeft BIPT aan Proximus, Telenet, Orange, Cegeka en Entropia de toezegging gedaan dat ze in aanmerking komen voor voorlopige gebruiksrechten die de introductie van 5G mogelijk moet maken. Daarna volgde tot 24 april een openbare consultatie. Uit enkele duizenden reacties kwamen vooral zorgen naar voren over mogelijke gezondheidsrisico's wegens EM-straling van 5G-antennes. De bescherming van de volksgezondheid valt buiten de bevoegdheid van het BIPT, dat erop wijst dat operators ongeacht de mobiele technologie gewoon moeten voldoen aan de geldende stralingsnormen.

In het kader van de Europese uitrol van de 5G-technologie zijn lidstaten verplicht om de 700 MHz en de 3600 MHz-band vóór 30 juni 2020 (700 MHz) en 31 december 2020 (3600 MHz) ter beschikking gesteld te hebben. Om de introductie van 5G in België mogelijk te maken heeft het BIPT bovenstaande voorlopige oplossing uitgewerkt, nadat er geen akkoord bereikt werd binnen het Overlegcomité als gevolg van de val van de federale regering. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

5G uitrol Telenet

Zeer interessant ☺️ 

Kesske1997
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

5G uitrol Telenet

Ik heb in nederland een Motorola g59 gekocht met kpn netwerk door dat er geen extra roaming 

Kosten worden gerekend in de eu, kan ik bijna overal al 5G gebruiken. Ik moet eigenlijk zeggen het icoontje komt er toch Bijna de hele tijd op .. wat moet ik daar dan van denken want echt spectaculaire dingen heb ik nog  niet gezien Al is mijn beeldkwaliteit fantastisch maar of het 600 beelden per seconde zijn dat zou ik eerlijk gezegd niet kunnen zeggen.  

0 Likes
Ex-Netweter
 

5G uitrol Telenet

@Kesske1997 

"Uit testen is gebleken dat het 5G-logo op telefoons niet altijd betekent dat er verbinding is met dat netwerk". "Ook telecomprovider KPN maakt zich schuldig hieraan, want ook hier werd in de helft van de gevallen het onjuiste symbool getoond. "

https://androidworld.nl/nieuws/5g-symbool-smartphone/

Kesske1997
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

5G uitrol Telenet

Ik had al een vermoeden dat ik te goedgelovig was .maar op sommige leek het wel echt te zijn .tja we zullen het toch nooit zeker weten.  Daar zit te veel geld  achter waarschijnlijk 

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

5G uitrol Telenet

@Kesske1997 welke telefoon van Motorola heb je juist?

0 Likes
Kesske1997
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

5G uitrol Telenet

Motorola  G 5G plus dat was toen in Holland want hier hadden ze  die nog niet ik heb hem wel al een maand of drie

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

5G uitrol Telenet

Ziet er een fijn toestel uit.

Ik wacht op de Google pixel 5 en Oneplus 8T

0 Likes