Beantwoorden
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

Ik bel vanuit Tenerife (Spanje en zonder twijfel EU) met mijn Telenet GSM (One abo) naar mijn vast thuisnummer (van Telenet), en zie dat dit wordt aangerekend als gesprek Zone Extended, en niet zone EU. 
Tenerife uiteraard SPANJE én dus EU. Vreemd...? Verklaring?

grtn,

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

Verklaring is dat je toestel mogelijk verbinding heeft gemaakt met bijvoorbeeld Marokko. Ik heb ooit iets gelijkaardigs gelezen over aangetekende roamingkosten voor iemand die aan de grens van Griekenland en Turkije zat. Blijkbaar had het toestel verbinding gemaakt met een mast in Turkije.

Wat je kan doen om dit te vermijden is (tijdelijk) 'netwerk automatisch selecteren' uitschakelen in je smartphone en handmatig een netwerk te kiezen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

Zou gekund hebben, maar Tenerife is een eiland en de afstand met Marokko is om en bij de 1000 km.

De kans om op een buitenlands netwerk te zitten is hier onbestaand.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

Zeg nooit 'nooit'. In elk geval, Telenet bevestigt expliciet dat roamingkosten wegvallen op de Canarische Eilanden:

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/binnenkort-geen-roamingkosten-meer-in-de-eu/

Ik zou zeggen: contacteer Telenet en vertel dat je niet akkoord gaat met deze aanrekening.

Intussen zou ik toch even goed in het oog houden met welk netwerk je verbonden bent.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

@dlight 

Wacht gewoon op de afrekening.

Als je het in Telenet App hebt gezien is het nog niet zeker dat het op je afrekening zal staan.

Ik heb het al regelmatig meegemaakt dat er kosten in staan en dat ik uiteindelijk niets moet betalen....

Staan ze toch op je afrekening? Dan pas kan je dit aanvechten. (maar ik denk dat het niet nodig zal zijn).

@sb  is hier toch 2 keer (onbedoeld) grappig geweest 🤣

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

Welk abo heeft hij?

Telenet zit blijkbaar in de knoei met de roaming. Ik ben 10 dagen in lapland geweest en vindt geen internet verbruik terug.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?


@dlight  schreef:

Zou gekund hebben, maar Tenerife is een eiland en de afstand met Marokko is om en bij de 1000 km.

De kans om op een buitenlands netwerk te zitten is hier onbestaand.


De kans om op een Marokkaans netwerk te zitten is inderdaad onbestaand. Maar de cruise schepen hebben tegenwoordig allemaal GSM masten, de kans dat je even op een GSM netwerk van zo'n cruise schip zit is dus niet onbestaand op een eiland ...

En dat is inderdaad een buiten Europees netwerk (sateliet) en kan dus héél duur zijn 😁

Video's streamen op cruiseschip: rekening van 12.000 euro | RTL Nieuws

 


@Janneke_Dust  schreef:

Telenet zit blijkbaar in de knoei met de roaming. Ik ben 10 dagen in lapland geweest en vindt geen internet verbruik terug.


Lapland is ook EU dacht ik (Grootse gedeelte van Lapland is grondgebied Finland/Noorwegen/Zweden ?

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

Ja, Finland en Zweden zijn bij de EU en voor Noorwegen (niet bij de EU) zijn er ook geen roaming kosten. Maar ik kan wel kijken hoeveel giga ik verbuikt heb tijden die reis, dit is praktisch nul.

Het gewone internet verbruik klopt ook langs geen kanten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanrekening gsm telenet Zone Extended, terwijl in EU..?

@Janneke_Dust 

Inderdaad, er is effectief momenteel een probleem met de telemeter. Je ziet geen verbruik. Wil je uw verbruik kennen moet je de klantendienst contacteren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes