Beantwoorden
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

ik heb vrienden die voor hun 5G bij de concurrentie zijn

bij die operator ga je een winkel binnen, een smartphone die 5G aankan en abonnement  vragen, in geen vijf minuten tijd heb je toegang tot hun 5G netwerk.

 

Bij ons ervaar ik persoonlijk dat het niet alleen langer duurt maar ook dat het zeer onduidelijk is  volgens de bron waar je de info vraagt

De klanten dienst zegt dat ik moet op wachten op een SMS voor ze me toegang geven andere bronnen zeggen dat niet zo gaat

ik heb in elk geval nog ergens 5G gehad, Bredene, De Haan , Oostende, Koksijde , Nieuwpoort,  De Panne  ...

Hoe  lang duurt voor je een sms krijgt.

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: eenvoudig en moelijk

0 Likes
62 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5853
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

@m-jan20 

Ja hopelijk kan het opgelost worden en zoals al gezegd echt rendabel is het dan niet. 

Paar jaar geleden had ik ook hetzelfde voor hoor in huis geen bereik niks bellen of smsen soms. Ook 4G niet optimaal en ben toen ook weg gegaan dus ik ken je situatie wel aangezien ik het ook voor had. Nu is het wel verbeterd moet ik zeggen maar goed ze hebben dan ook wel geïnvesteerd. 

Dat was ff beetje off topic maar wilde het toch even meegeven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

waarom is het  na 9 dagen nog niet ogelost

zelfs mensen van de klantdienst  spreken elkaar tegen

ik weet niet meer wat ik  kan en mag geloven

op de site lees ik het duidelijk

je krijgt een  update   binnen,  waarom heb ik deze update  nog niet binnen gekregen ?

men toestel is klaar voor 5G  en bij  Telenet aangekocht

 

wil er alstublieft eens iemand zen neus aan het venster steken of moet een klacht voor Telenet worden

of een swap naar een ander operator

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5853
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

@TELEMOB 

Om je misschien wat gerust te stellen ik heb nergens geen 5G niet van Telenet noch van Orange die er mee bezig is en ik woon niet aan de kust dus daar kan ik niks testen en Antwerpen of Leuven ook niet. 

Morgen ga ik naar Nederland en neem mijn data simkaartje mee en zien of ik daar eventueel 5G heb , heb vorige week wel een update gehad op die simkaart. 

Denk ook niet dat het probleem zo eenvoudig op te lossen is , het is een activering op je simkaart maar je dient dan ook nog eens in de buurt te zijn van dat signaal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

Volgens de kaart van Telenet van Oostende naar De Panne is er 5G

heb van forum leden door gekregen dat ze De Panne  Koksijde  en  Sint idesbald 5G hebben

ik ben in die gemeenten dicht bij onze antennes geweest

woon in Bredene en heb al die plaatsen al een paar keer aangedaan

contant 4G  en zeer goed zelfs , Nooit 5G.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5853
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

@TELEMOB 

En als je nu eens expliciet vraagt aan de klantendienst dit te activeren op je simkaart ? 

Ik heb op mijn data simkaart nu Telenet versie 50.0.1 staan , wat het zegt geen idee dat staat er niet bij beschreven. 

Maar kijk daar eens naar welke versie je hebt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

als ik de status van men sim kaart opvraag

netwerktype mobiele spraak  LTE

netwerktype  mobile gegevens  LTE

Dus inderdaad geen 5G

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5853
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

@TELEMOB 

Je zou de software versie al moeten opvragen bij je instellingen. 

Dan kan je het zeggen op je Android toestel . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

waar kan ik die versie zien van men simkaart ?

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

@TELEMOB Er zijn al diverse leden die je wat raad gegeven hebben. Het punt is gewoon dat je wat geduld gaat moeten hebben. Je hoeft helemaal niet te wachten op een soort van activatie of sms. Het enige dat je nodig hebt is een abonnement waarbij 5G zit inbegrepen. Die zogenaamde activatie SMS is gewoon een hulpmiddel, een herinnering en zeker in het begin een soort van marketing.

 

Wist je trouwens dat diverse mensen deze SMS kregen op 6 december. Dat was zo'n week te vroeg voor iPhone gebruikers waarbij helemaal nog geen nieuwe carrier settings beschikbaar waren. Want het klopt inderdaad dat telefoonfabrikanten informatie van telecomoperatoren krijgen in verband met hun netwerk. Zo verkrijgen ze de diverse mogelijkheden, het logo, instellingen sms/mms/APN, roaming voorwaarden, en uiteraard ook of netwerk beschikbaar is voor 5G of niet. Telefoons moesten deze update verkrijgen om te weten dat 5G bij Telenet nu ook mogelijk is.

 

Koop je nu een nieuwe telefoon zoals bv een iPhone dan zal deze meteen nadat je hem hebt uitgepakt connectoren met het 5G netwerk mits dit beschikbaar is. Er zijn geen extra stappen meer nodig dan enkel een abonnement waar 5G zit inbegrepen. Maar zoals ik al vele malen eerder zei tegen jouw. Het is ook niet omdat er in jouw regio 5G is dat je toestel ook gaat connectoren met 5G. Er zijn diverse criteria ingebouwd in je smartphone door de telefoonfabrikant die gaan bepalen welk signaal en eventueel op welke band die gebruikt gaat worden. Leg twee 5G smartphones (eventueel van hetzelfde merk en zelfs type) naast elkander in een 5G regio en de kans bestaat dat ze beide toch niet het 5G signaal gaan gebruiken.

 

Het is misschien niet zo leuk dat je deze nieuwe technologie niet meteen in werking kan zien. Maar hoe kan het ook anders? Het netwerk is gewoon nog in opbouw. Van een landelijke dekking is voorlopig geen sprake en wie weet kom je net op de plekken waar geen of weinig 5G is. Het kaartje van Telenet waar je soms naar verwijst is gewoon een indicatie. Dit is zeker geen detail kaart en er zijn al diverse nieuwe plekken die helemaal nog niet op de kaart staan. Volgens die kaart zou praktisch gans de kust een 5G dekking hebben. Wel zoals sommige leden al aangeven is dat zeker niet het geval. Dat kan in de praktijk trouwens ook niet want met de voorlopig gebruikte frequentie zouden het aantal zendantennes meer dan verdubbeld moeten worden. Dat is iets wat niet op een paar maanden gerealiseerd kan worden. Als ik me niet vergis klaag je vooral over de zendantenne in Bredene (Kapelstraat). Ik kan je dan alleen maar meedelen dat je toch nog wat geduld moet hebben.

 

Vroeg of laat zal je wel 5G eens zien verschijnen. Dagelijks een klaagpost starten zal niet helpen. Zoals iedereen begrijpt is dit netwerk in opbouw en is het niet meer dan normaal dat niet overal 5G beschikbaar is met een krachtig signaal. Gewoon geduld hebben en blij zijn dat je operator hard werkt aan deze technologie is de boodschap. Trouwens wist je dat het 4G signaal nog jaren mee zal gaan? Dat zal nog niet zo snel verdwijnen. Ik kan je zelfs zeggen dat er voor het 4G signaal nog fors geïnvesteerd wordt om deze uit te breiden in zowel dekking als capaciteit.

 

In deze tijd zijn er veel meer andere zaken om je druk te maken dan over het 5G signaal.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

dank u maar ik lees hier en daar dat men smartphone niet klaar is voor 5G

Als ik de sim van men buur in men A33 steek  is een sim van proximus,heb ik hier in Bredene

Dadelijk 5G

Op forum van Android en Samsung  zeggen ze met dat men smartphone wel klaar is voor5G

Maar dat telenet alleen men sim kaart moet  aanpassen

als ik zie hoe goed proximus het hier doet,   en men buur heeft op de activatie naar 5G  30 minuten moeten wachten

ik heb geduld maar het kan beter

als fotograaf zend ik me foto s over het netwerk

 

 

0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

op zijn site zegt telenet dat  bij  telenet mobiel 5G inbegrepen is

is dat niet  correct dan ?

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33


@TELEMOB  schreef:

op zijn site zegt telenet dat  bij  telenet mobiel 5G inbegrepen is

is dat niet  correct dan ?


Natuurlijk is dit correct. Maar dat betekent niet dat je overal 5G hebt.

@TELEMOB schreef:

Op forum van Android en Samsung  zeggen ze met dat men smartphone wel klaar is voor5G

Maar dat telenet alleen men sim kaart moet  aanpassen

als ik zie hoe goed proximus het hier doet,   en men buur heeft op de activatie naar 5G  30 minuten moeten wachten


Er hoeft niets aangepast te worden aan je SIM kaart. Alles is meteen geactiveerd voor je.

Het punt is gewoon dat de zendantenne waar je steeds naar verwijst nog geen 5G signaal uitzendt. Als het signaal er niet is dan kan je het ook niet ontvangen. Dat snap je wel. Dat Proximus daar toevallig wel een 5G signaal heeft betekent niet Telenet er daar ook één heeft. Op andere plekken kan het net andersom zijn. Ik begrijp dat het balen is voor je maar er is nu éénmaal een uitrol van 5G waarbij naar diverse factoren wordt gekeken. Type antennes, capaciteit, beschikbare frequenties enzovoort en voorlopig is die zendantenne in je buurt nog niet aan het bod gekomen. Dat wil niet zeggen dat daar helemaal niets gebeurd. De vergunningen zijn er alleszins al.

@TELEMOB schreef:

ik heb geduld maar het kan beter

als fotograaf zend ik me foto s over het netwerk

Dat kan je toch ook perfect op het 4G netwerk. 4G krijgt zelfs nog capaciteitsuitbreidingen en een grotere dekking. Ik zou je er toch maar bij neerleggen dat het 4G netwerk nog voor jaren je een trouwe dienst gaat bewijzen.

Voorlopig is het 5G netwerk op de meeste plaatsen zelfs niet sneller dan 4G. Je mist dus helemaal niets. De boodschap blijft gewoon wat geduld hebben.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

Nogmaals...Op de parking van de GB in Oostende, juist voorbij Bredene heb ik 5G ontvangst. Probeer dit eens zou ik zeggen. Er moet niets geactiveerd worden, ik heb een iPhone met een simkaart die al jaren oud is. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

iedereen van telenet krijgt 5 g alleen moet toestel een 5g toestel zijn

op telefoon

klik instellingen (tandwieltje )

netwerk en internet

mobiel netwerk

geavanceerd

voorkeursnetwerktype

 

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie 5G op Samsung Galaxy S33

Deze voormiddag gebeld met de klantendienst

Men smartphone   en  abonnement   zijn oke voor 5G.

Mijn Simkaart is nog niet geactiveerd voor 5G

De mensen van de Back office zijn er in het weekend niet

Maandag mag ik weer bellen en dan word men simkaart aangepast

er is hoop !!!

0 Likes